חזק בביטחון: איך להפוך את הבית לבטוח יותר עבור הילדים?

מה יהפוך את חללי הבית לבטוחים עבור הקטנטנים?

רוצים שיהיו עצמאיים ומנגד מפחדים מהסכנה שטמונה בדרך? רוצים לשחרר את החבל אבל יודעים שכל צעד ותנועה בגילם פזיז ולא תמיד מחושב? שינויים קטנים בחללים השונים שנתפסים כהכי מסוכנים בבית, יאפשרו להם, הילדים, לעשות שינויים גדולים ולהרגיש בטוחים ועצמאיים ויהפכו את ההורים לרגועים יותר.

כשזחלו רדפתם אחריהם שלא יכניסו לפה ממצאים שאספו מהרצפה, כשהתחילו ללכת הייתם שם כדי להגן מפני נפילה כואבת. עכשיו הם גדלו והם רוצים להיות עצמאיים יותר ולעשות לבד פעולות, בין אם זה לבחור בגדים, לשתות בכוס זכוכית או להתקלח, אך בכם עדיין מנקרת השאלה, האם להרפות מהם ולצפות מהצד במתרחש? סוגיה זו לא בוערת בכם סתם, הרי 22.3 אחוזים ממקרי תמותת הילדים בני 0־17, על-פי ארגון בטרם, קורים מתאונות בית ופנאי, המתרחשות בחלל הבית, כאשר טביעה, חנק ונפילה הם מהבולטים שבהם.

חדר הרחצה

אחד החללים שבו מתרחשות מרב התאונות בבית הוא חדר הרחצה. החיבור בין לחות ומוצרי החשמל, המים הנשפכים בשולי האמבט ואבזור לא נכון עלולים לגרום למגוון תאונות, החל מהתחשמלות, דרך כוויות וכלה בהחלקות ובנפילות; "עם השנים עלתה הדרישה לבטיחות באבזור הבית בכלל ובחדר הרחצה בפרט, ובתכנון נכון של החלל. בתי עיצוב ומותגים מובילים החלו לשים דגש ולייצר מוצרים דוגמת אריחי אנטי סליפ למניעת החלקה ועוד, שיאפשרו להסיר את הדאגה מלבנו וליצור מרחב בטוח ומהנה יותר של חדר הרחצה עבורנו ובעיקר עבור הקטנטנים", מסביר אבי ג'ינהשווילי סמנכ"ל השיווק של רשת קרמיק דיפו.

charash_P

אסלה בטוחה

רגע לפני שנסב את תשומת לבנו אל הבטיחות בזמן המקלחת, אל לנו לשכוח כי בהרבה בתים בחדרי הרחצה נמצאים גם השירותים. אם אתם בתהליך הגמילה מהחיתולים עם הילדים או כבר מאחוריו, ודאי נתקלתם לא פעם בחשש של הילדים לשבת על מושב האסלה ולהחליק לתוכה. כדי להעניק תחושת ביטחון ועצמאות לילד, רשת קרמיק דיפו מציגה את מושב האסלה המשפחתי, שמאפשר לכל בני המשפחה, גדולים וקטנים, לשבת בנוחות על האסלה. המושב הכפול מתאפיין במנגנון הידראולי המרכך את ירידתו על האסלה, הוא מכיל שני היקפים בגדלים שונים, אחד בעל קוטר גדול המותאם למבוגרים ואחד שקוטרו קטן יותר המיועד לילדים. כך, יכול הילד להתפנות בצורה עצמאית ולהרגיש בוגר ואחראי, כאשר החלקה פנימה אל תוך האסלה, פספוסים וניקיונות כבר לא חלק מעולמו ומעולמכם.

אשר למניעת החלקות ולשאר תאונות שכיחות באמבט: "חשוב לרצף ברצפת אנטי סליפ למניעת החלקה, ויתרה מכך, להניח שטיחונים המיועדים לחלל הרטוב", מוסיפה אדריכלית הפנים איריס שמיר. אם בעבר השתמשנו במוצרים הנראים לעין בתוך חלל האמבט או המקלחון, כמו שטיחונים מסורבלים ולא תמיד אסתטיים או במדבקות למניעת החלקה, כיום, דרך טובה למנוע החלקה היא אבזור באגנית שמהווה קרקע בטוחה יותר. אחת הדוגמאות הבולטות לכך בשוק היא סדרת אגניות מבית המותג הצרפתי Jacob Delafon המשווקות על ידי חרש. האגניות מתאפיינות במבנה תלת שכבתי, הן בעלות שכבת אנטי סליפ עליונה המונעת החלקה, המשתלבת בטבעיות בחלל האמבט וקוויו הנקיים.

keramik-dipo--nushav-fpuk-nunea-hachlaka_P

עוד חברה שנותנת דגש על בטיחות הרחצה באמבט היא יצרנית הברזים הישראלית חמת, שמציעה סדרה חדשה של ברזים המושתתת על עיצוב ורסטילי ובטיחותי. לדברי גלי אורון בן חיים, מנהלת שיווק בחמת: "אחת האוכלוסיות הפגיעות בחדר הרחצה היא הילדים מאחר שאלו משחקים ומשתובבים, ולכן כדאי לאבזר את האמבטיה בצורה הנכונה עם אמצעים שיאפשרו מניעת החלקה, אחיזה נכונה או לחלופין בכאלו שימנעו חבלות מיותרות". אחד הברזים המהווים גולת כותרת בסדרת הברזים החדשה של חמת הוא סוללת קיר ייחודית בעלת פייה שניתנת לקיפול מתחת לגוף הברז. הפייה מאפשרת את מילוי האמבט במים אולם אינה בולטת מחוץ לקו הגבול של האמבט, ובכך מונעת אפשרות חבלה. כמו כן, ניתן להשתמש במבנה הברז כידית אחיזה המסייעת במניעת החלקה. פיית המילוי בטיחותית גם בהיבט של מניעת כוויות. היא מצופה בחומר מבודד, ששומר על טמפרטורה יציבה.

מטבח

חלל נוסף שעשוי להיות מוקש לתאונות בבית הוא המטבח, ולכן חשוב לאבזרו בצורה הנכונה כדי להימנע מהן; ארונות ומגירות המטבח המודרני מכילים בדרך כלל מנגנונים מיוחדים לבלימת טריקות הדלתות על האצבעות אך מה עם מוצרי החשמל ועם אזור הכיריים שבהם יש סכנה לכוויות ולשאר תאונות. כדי לאפשר לילדים לטייל חופשי בזמן הבישול והאפייה מציע מותג מוצרי החשמל TEKA סדרת תנורי HYDROCLEAN שפרט לכך שהם משודרגים מבחינת הטכנולוגיה והם בעלי יכולת ניקוי עצמית חסכונית בחשמל, הם גם בטיחותיים לילדים היות ודלת הזכוכית שלהם משלבת שלוש שכבות של זכוכית המעניקות בידוד, ולכן היא חמה פחות למגע ומגנה מפני כוויות.

teka_P

אזור נוסף שבו חשוב להצטייד במוצרים בטיחותיים לילדים הוא, כאמור, אזור הגז והכיריים, ולכן מוצעים שלל חידושים בנושא. כך למשל מציע המותג סדרת כיריים חדשה הפועלת על גז והיא בעלת נורית חיווי בטיחותית המתריעה על חום גבוה במשטח החימום, עד לרגע שבו הטמפרטורה יורדת או שגוף החימום כבוי והמשטח בטוח למגע. בסיטואציה כזו הנורית נכבית וניתן לגעת בכיריים בבטחה. לאלו המעדיפים טכנולוגיות מתקדמות יותר מוצעות כיריים אינדוקציה בטוחות לילדים שיתרונם בכך שרק האזור שבו הסיר מונח מתוחם, בעקבות השדה המגנטי שנוצר, ואילו שאר האזורים נותרים קרים, דהיינו, אם לא מונח סיר – אין חימום. כמו כן, אזורי הבישול מתקררים מהר ולכן אין סיכוי לקבל כוויות.