חדר ומלואו: כל הטרנדים בעיצוב של חדרי ילדים

הילדים של היום מבלים זמן ניכר מול מסך הטלוויזיה ומול משחקי המחשב ופחות משחקים בכדור בגינה השכונתית. והם גם בעלי טעם משלהם ויודעים בדיוק מה הם רוצים וכיצד חדרם אמור להיראות

גולדשטיין גלרי טפט
גולדשטיין גלרי טפט
30 במרץ 2015

הילדים של היום הם פחות תמימים. מגיל צעיר הם יודעים מה הם רוצים, וחשוב להם שהעיצובים של חדריהם לא יהיו יותר מדי מתוקים וילדותיים. השינוי באופיים של הילדים הוביל לשינויים באופי חדריהם – הן מבחינת עיצובו, שהופך לעל-זמני, ומשרת את הילד לאורך שנים; והן מבחינת חומרי הגלם שמשתדרגים. איך עושים זאת נכון? מה הכי חם? להלן כמה חידושים בחדר הילדים שיעזרו לכם להעניק לילדיכם את העיצוב הטוב והנכון בשבילם.

קישוט הקירות

מגמת חיפויי הקיר תופסת תאוצה, ונראה שהיא כאן כדי להישאר. בניגוד לחיפויי הקיר של פעם, שהיו ילדותיים יותר – היום אפשר למצוא חיפויים מתוחכמים בהרבה, ואליהם יתחברו הן הילדים והן ההורים. חיפויי הקירות מוסיפים שפע של צבע, מעבירים תחושת נוחות ואף מוסיפים אלמנט עיצובי נוסף לחלל הכולל. עם זאת, שילובם בחדר מאפשר להכניס את האינדיבידואליות ואת אופיו של הילד.

גולדשטיין גלרי טפט
גולדשטיין גלרי טפט

הטרנד הבולט בחיפויי הקירות לחדרי הילדים הם צבעי הפסטל רכים ולילדים הנועזים – חיפויי קיר עם הדפסים בצבעים עזים. החיפויים מאפשרים שילוב של אלמנטים קישוטיים וצבע והם שותף מוביל ביצירת האווירה הכוללת בחדר הילדים.

"הן לצבעים והן לדוגמאות יש חשיבות מכרעת, והם הגורם המרכזי שמעניק שפע של אופי לחלל. ברגע שהילד בוחר בחיפוי קיר מסוים הוא מכתיב את האווירה שאותה הוא רוצה בחדרו", מסבירה שרית קרייתי מגולדשטיין גלרי טפט.

מהרצפה ועד החלון

הווילון הוא ללא ספק מוצר פרקטי. בייחוד בארץ שטופת שמש כמו שלנו, הוא מעניק צל ונותן הרגשה נעימה וחמה בחדר. נראה שעכשיו הוא הופך גם לפריט עיצובי לכל דבר. כיום העיצוב בחדר לא מתמקד אך ורק בקירות ונע גם לעבר החלונות. וילונות שמוסיפים סטייל בחדר הילדים – עם ציורים ותמונות שמתאימות לילדים – יעניקו אופי וצבעוניות לחדר וישמחו כל ילד. בנוסף לוילונות, גם שטיח הוא אלמנט עיצובי שמתאים במיוחד לחדר הילדים. לדברי איתמר זיקרי, מבעלי המותג הבינלאומי BLINDS-US, "וילונות ושטיחים הם מוצרים פרקטיים בחדר הילדים אבל לא רק. למשל, מעבר לרצון שהוילונות יעניקו את הצללה הנדרשת, חשוב שאלו גם ייצרו תחושה נעימה בחלל, בייחוד בחדר הילדים. הוספת וילון או שטיח לחדר הילדים, תיתן תחושה של חמימות בחדר והיא דרך קלה ליצור עוד עניין בחלל".

בליינד אס- וילון בשילוב ציורי פרחים
בליינד אס- וילון בשילוב ציורי פרחים

על זמני – מילדות לבגרות

הרצון להעניק לילד חדר שבו העיצוב לא יהיה ילדותי מדי הופך ליותר ויותר פופולרי. הטרנדים החדשים בעיצוב חדרי הילדים נעשו מתוחכמים זאת בשל הרצון ליצור חלל שיתאים גם לילד וגם למתבגר. רובנו משקיעים זמן רב, מחשבה וכסף בעיצוב חדר הילדים ולכן כדאי להשקיע ברהיטים שיוכלו להתאים לילד גם שהוא מתבגר. בכל הנוגע לעיצוב חדרי הילדים כדאי לבחור רהיטים שיתאימו לילד הקטן ויהיו טובים גם כשהוא גדל

למשל, רהיטים המעוצבים בקווים עגולים ונקיים, בצבעים וסגנון עיצוב על-זמני שלא נעלם מהאופנה. "חשוב שהרהיטים ילוו את הילד לאורך שנות חייו. רהיטים צריכים לענות על הצרכים של הילד, ועם זאת העיצוב שלהם צריך להתכתב עם האופנות ולהישאר על זמני, כך שהם יוכלו ללוות את הילד לאורך שנים". מרחיבה מילי עשור מבעלי רשת "האוס אין".

האוס אין. חדר בקווים נקיים
האוס אין. חדר בקווים נקיים

פינה לשבת

הכורסאות המוכרות לנו בעיקר מאזור הסלון נכנסות גם לחדרי השינה ולחדרי הילדים בבית. הילדים מבלים את רוב זמנם בחדרם, אז כדאי שנדאג להם למקום ישיבה נוח. כורסה בחדר הילדים היא הזדמנות טובה לשכנע את הילד לקרוא ספר טוב, וגם אנו ההורים יכולים לשבת בנוחות ולקרוא להם סיפור לפני השינה. כאשר יהפוך הילד לנער מתבגר הוא יכטח לסדר לעצמו פינת ישיבה נוחה שבה יארח את החברים. לדברי ברוך מזרחי, הבעלים והמייסד של המותג עידן: "הכורסה היא לא נחלת הסלון בלבד, הילדים מבלים בחדר ומארחים בו את החברים שלהם\ ולכן זה תמיד טוב להוסיף עוד מקום ישיבה שגם יהיה נוח עבורם וגם ישמש כאלמנט עיצובי בחדר".

 

האוס אין. מלווה את הילד
האוס אין. מלווה את הילד