ערוצי היוטיוב שיעסיקו את הילדים בחופש

חמישה ערוצי יוטיוב שילמדו את הילדים שלכם מיומנויות חשובות לחיים (ועוד אחד שילמד אתכם איך מצטרפים לתחביב המרכזי שלהם)

ילדה גולשת באינטרנט. צילום: Shutterstock
ילדה גולשת באינטרנט. צילום: Shutterstock
15 באוגוסט 2016

זה שאתם טכנית עדיין עמוק בתוך אוגוסט לא אומר שאי אפשר לנצל את הזמן לקצת פעילות הורים־ילדים, ועוד פעילות שעלולה ללמד את הילדים משהו. הרי בית הספר הוא לא באמת מקום ללמוד בו דברים. לרכוש השכלה או כישורים חברתיים עוד אפשר שם, אבל בשביל ללמוד משהו מועיל צריך את האינטרנט. אז אם יש לילדים שלכם זמן פנוי (והרי יש להם יותר מדי) זו אחלה הזדמנות ללמד אותם דברים מיוטיוב ואולי גם ללמוד אותם בעצמכם.

איתי וייסמן

מצד אחד ילדים אוהבים את הטבע. מצד שני הטובע דורש להוציא אותם מהבית ולנסוע עד לטבע, שלא לדבר על כך שבאוגוסט החום יכול להוביל להתלקחות ספונטנית שלכם ו/או של הצאצא, ורובנו לא רוצים שזה יקרה. אז אפשר להישאר במזגן או מקסימום בחצר וללמוד מהערוץ של איתי וייסמן טיפים להישרדות בחוץ, מבניית מחסה ועד הדלקת אש. תכלס, הגיוני שישראלים יחלקו את הידע הגדול שלהם מהמילואים ומהטיולים אחרי צבא ברחבי הרשת. עכשיו רק נשאר לפתוח ערוץ של "איך להכין קפה ממקופלת" או "איך לסיים טרק ולהתווכח עם המניאק מהגסטהאוס על חמישה רופי".

סרטון לדוגמה: בסרטון אפשר לראות בחור במכנסיים קצרים מצלם בטלפון את עצמו מדליק אש עם מקדח יד בחצר תוך כדי שהוא לובש חולצה של קורס כושר קרבי. בפעם הבאה שיאיר לפיד ישאל אתכם מה ישראלי בעיניכם, פשוט תשלחו אותו לכאן

HouseholdHacker

החבר'ה האלה רצו להיות מקגייוור, אבל מקגייוור יש רק אחד ואין שני לו, כך שהם נאלצו להסתפק ביוטיוב. יש כאן טיפים לבית ולפנאי, החל מעשרה שימושים שונים ללימון ועד לדרכים להרחיק נמלים, והמטרה היא תמיד להשתמש בדברים שיש בכל בית. אבל החלקים היותר מגניבים בערוץ הם אלה שכוללים הכנה ביתית של פרויקטים קטנים וקלים: החל מדברים שימושיים כמו מרחיק יתושים ביתי ועד שטויות כמו "בצק שלג" (מעין פלסטלינה מקמח ועוד כל מיני מרכיבים). בתיאוריה זה אמור לבזבז לילדים כמה שעות, ובסוף תקבלו משהו שאמור לבזבז להם עוד כמה שעות.

סרטון לדוגמה: רוצים ללמד את הילד שלכם להכין פצצה, אבל אתם מפחדים כי זה כולל פיצוצים והילד שלכם בכלל לא רוצה לפוצץ דברים אלא להיות נסיכה? ובכן, למה שלא תלמדו אותו להכין משהו שמשלב את תחומי העניין של שני המינים: פצצת נצנצים.

מכון דוידסון

האם מדובר בערוץ היוטיוב שנשמע כמו מכון מחקר לנשק כימי? כן, אבל בעצם מדובר בערוץ של הזרוע החינוכית של מכון ויצמן. עדיין נשמע מבאס? כן? מה אם נגיד לכם שיש שם המון רעיונות לניסויים ביתיים? עדיין? באמת? ומה אם הניסויים הללו כוללים פיצוצים שלא הורסים את הבית ויספקו תעסוקה לילדים? הנה, ידענו שתתעניינו בסוף. הערוץ של מכון דוידסון דואג להעלות סרטונים מושקעים ובאורך שמותאם לרמת הקשב הדועכת של הילד שלכם. יש שם לא מעט סרטונים לימודיים (וגם כיפיים) לצד ניסויים שלגמרי אפשר ומומלץ לעשות בבית.

רוצים להקרין דברים על הקיר ואין לכם מקרן או כסף או כוח או מוטיבציה? ובכן, מעכשיו לא צריך את כל הדברים הללו!

DIY Indoor Gardening

כן, סבבה, אתם גרים בדירה צפופה בעיר, אבל זה לא פותר אתכם מאחת הפעילויות הקלאסיות של הורים וילדים – בניית גינה ביתית. יש המון דרכים לגדל עציצים גם בבית עם מרפסת קטנה או בלי מרפסת בכלל. תשאלו את חבריכם הרווקים על העציץ שהם מגדלים בארון ותזכו לשתיקה מביכה. בערוץ הזה יש המון טיפים ורעיונות על איך לנצל את החלל שלכם כך שיוכל להיות מעט ירוק יותר ומעט פחות עצוב.

סרטון לדוגמה: איך מתחילים עם כל העניין הזה? אמ;לק: המון ציוד שנראה בלתי אפשרי בהתחלה, אבל בדיוק בשביל זה הגעתם לערוץ הזה.

Dazzle DIY

מכירים את סרטוני "איך לארגן את הבית בצורה שאין מצב שבחיים תשתמשו בה כי זה נראה מגניב ויפה אבל עושה כאב ראש ואתם עצלנים אז פשוט תמשיכו להתנהל עם כל הדברים שלכם זרוקים בחוץ"? ובכן, אנחנו הספקנו להתייאש מליצור סדר בבלגן, אבל הילדים שלנו עדיין אופטימיים, ואין דבר יותר אופטימי ומפיץ שמחת חיים מהערוץ הזה, שנראה כמו הכלאה של מרתה סטיוארט, ילדה בת 14 ואבק פיות.

סרטון לדוגמה: איך להכין גולגולת צבעונית לחדר. זה בסדר, עדיף שתעבירו את השלב הזה כמה שיותר מהר ועם כמה שפחות התנגדות.

איך משחקים מיינקראפט

הנה משהו שלא ציפינו לו: משהו כמו 97 אחוז מתוכני היוטיוב בעברית מדברים על "מיינקראפט". זה בולט במיוחד כשמחפשים סרטונים שמלמדים דברים. רוצים גינון? תראו איך בונם גינה ב"מיינקראפט". פיצוצים? ב"מיינקראפט". דברים לבית? איפה הבית? לא, צריך שיהיה ב"מיינקראפט". ובאמת, למה לא? זה לא שאתם לא ישבתם שעות מול המחשב, אז מי אתם שתשפטו את הילדים שלכם? למעשה, אם הם כל כך אוהבים "מיינקראפט", למה שלא תגלו עניין ותלמדו את המשחק גם אתם? הנה ערוץ ישראלי שילמד אתכם איך לא להיות נורא גרועים במה שהילדים שלכם הכי אוהבים. אחר כך תוכלו להצטרף אליהם לשעות משחק אינסופיות.

סרטון לדוגמה: איך לא למות בלילה הראשון. טיפ חשוב גם במחשב וגם בחיים!