כל הג'אז הזה: דנה דבורין יוצאת בסדרת מופעים חדשה

פעם דנה דבורין הייתה כוכבת ילדים פופולרית ששיחקה והנחתה בערוץ הילדים, שרה בפסטיגלים, כיכבה בהצגות, מחזות זמר ותוכניות טלוויזיה. היום היא בעיקר מאחורי הקלעים - עוסקת בכתיבה, בימוי ולעתים גם בהנחיה

דנה דבורין. צילום: דניאל קמינסקי
דנה דבורין. צילום: דניאל קמינסקי
29 בדצמבר 2015

דנה דבורין, הבלונדינית עם הצמות והצחוק המצלצל, זו שדורות של ילדים גדלו עליה כששיחקה והנחתה בערוץ הילדים, שרה בפסטיגלים, כיכבה בהצגות, מחזות זמר ותוכניות טלוויזיה פופולריות, היא היום בעיקר מאחורי הקלעים – עוסקת בכתיבה, בימוי ולעתים גם בהנחיית מופעים לילדים ולכל המשפחה.

לפני שבע שנים היא בחרה להפנות את הקריירה האישית שלה לאפיקים נוספים בתחום אמנויות הבמה. היא למדה בימוי והעלתה את הצגת הילדים הראשונה בבימויה במסגרת פסטיבל הצגות ילדים בחיפה. "זה התלבש לי כמו כפפה ליד" היא אומרת בעיניים זורחות. "תמיד היה לי רצון ליצור, לכתוב ולביים. גם כששיחקתי והנחיתי הייתי מחלקת הוראות לשחקנים, למנחים לכל מי שהיה בסביבה", היא צוחקת.

מאז ההצגה ההיא דבורין מעורבת ביזמות וניהול, כותבת ומחברת תכנים להפקות שונות, והיא מתרגשת מחדש בכל פעם שהיא מגלה עד כמה ילדים יכולים ליהנות ולאהוב כאלה.

אחד העולמות המרגשים שנחשפה אליהם בשנתיים האחרונות הוא מוזיקת ג'אז. היא כותבת, מביימת ומנחה את אירועי "ג'אז חם לילדים" (שמיים הפקות) ומאושרת מכל רגע.

ג'אז חם לילדים הוא סדרת קונצרטים שנתית המארחת בכל חודש אמן ג'אז מפורסם בעל שם עולמי ובונה סביבו סיפור מוזיקלי מרתק שנכתב במיוחד על פי סגנונו המוזיקלי, תכני שיריו ואופיו.

דבורין, שנבחרה לכתוב, לביים ולהנחות את הסדרה, גילתה באמצעותה עולם חדש ומלא בצלילים שלא הכירה – והתאהבה.

דנה דבורין. צילום: דניאל קמינסקי
דנה דבורין. צילום: דניאל קמינסקי

ספרי על הסדרה.

"עולם הג'אז הוא עשיר ומגוון בסיפורים, בכלי נגינה ובסגנונות. בכל חודש מגיע לארץ אמן ג'אז נפלא אחר – בכל פעם מארץ אחרת ומסגנון מוזיקלי שונה – ונכתב סביבו סיפור שמותאם אליו. פעם זה סיפור על דמויות יוצאות דופן ופעם על כלי נגינה, פעם על נסיכות ופעם על בלשים. בסיפור משתתפות תמיד שתי דמויות – אני ושחקן נוסף (אור משיח/ איציק כהן); הסיפור מותאם תמיד לקו המוזיקלי של האמן האורח ומשובצים בו שירים בביצועו. פעם זה ג'אז צועני ופעם ג'אז אמריקאי בסגנון ניו אורלינס, פעם ג'אז משנות ה־40 ופעם ג'אז מודרני. מדובר בעולם עשיר ואינסופי".

למה ג'אז?

"ג'אז הוא לא האופציה המוזיקלית הראשונה שהורים משמיעים לילדים, ובסדרה המגוונת שלנו הם לומדים להכיר ולאהוב את המוזיקה הנפלאה. לסדרת הקונצרטים הזו יש מטרה מאד ברורה – לחשוף את הילדים לעולם הנפלא והאינסופי של הג'אז, לתת להם את האפשרות להקשיב, ללמוד, להכיר, להתחבר. לי, באופן אישי חשוב היום מאוד לעסוק בתכנים עם ערך מוסף, עם מסר תרבותי, משהו עם תוכן איכותי. כשפנו אלי משמיים הפקות בהצעה לכתוב לביים ולהנחות את ג'אז חם לילדים, התרגשתי מאוד. אני אוהבת מאוד מוזיקה, בעלי מוזיקאי והמוזיקה תופסת חלק עצום בעבודתי כבמאית, אבל ג'אז לא ממש דיבר אליי ולא ממש הכרתי אותו. רק כשנחשפתי לעולם הג'אז הבנתי עד כמה אני אוהבת אותו. ג'אז הוא הבסיס לכל המוזיקה שאנחנו מכירים – בלוז, מוזיקת נשמה ומוזיקה שחורה.".

את לא מתגעגעת לטלוויזיה? לפרסום? לזוהר?

"ילדים אוהבים בידור ומבוגרים אוהבים בידור ואני לא נגד. הייתי בעולם הזה, היה נהדר, אבל הספיק לי. היום אני מחפשת תכנים אחרים עם עומקים אחרים, ולכן בחרתי בתחום התיאטרון לילדים, שבו אני יכולה לשלב את כל העולמות, הצבעים והטעמים שאני אוהבת".