טורניר אס"א אילת 2015

מדי שנה יוצאים עשרות ספורטאים מאוניברסיטת תל אביב לטורניר היוקרתי ביותר בשנה, שם הם פוגשים ומתחרים בהצלחה רבה בשלל סטודנטים ממוסדות אקדמיים אחרים. גם השנה ליווינו אותם וכמוהם, חזרנו מרוצים מאוד מהתוצאות

8 ביוני 2015

תארו לעצמכם אירוע גדול המקבץ את מרבית הסטודנטים העוסקים בספורט על בסיס יומיומי, הפאנג'ויה של הספורטאים, ככה זה הרגיש לפחות באליפות החורף של אס"א (איגוד ספורט אקדמי), שנערכה בחודש שעבר באילת. ארבעה ימים של תחרויות בהן השתתפו למעלה מ־340 סטודנטיות ו־580 סטודנטים מ־24 אוניברסיטאות ומכללות, ב־14 ענפי ספורט שונים. משלחת אוניברסיטת תל אביב מנתה 70 ספורטאים, אליהם הצטרפה יחידת הספורט של אגודת הסטודנטים. המשתתפים התארחו על בסיס "הכל כלול" במלון קלאב הוטל אילת.

 זו לא עוד תחרות ספורט. אליפות החורף של אס"א ישראל החלה כאליפות הגלשנים הבינלאומית של אס"א לפני 18 שנים. תחרות הגלשנים מוקדשת לזכרו של עופר בוצר ז"ל, מראשוני גולשי הרוח בישראל, מאמן וספורטאי מצטיין. במשך השנים התווספו עוד ועוד ענפי ספורט לאליפות, כך שהיום ניתן למצוא בין היתר אופני שטח, אקווטלון (ריצה של שלושה ק"מ, שחייה של 400 מטר בים ולבסוף ריצה של 1,500 מטרים), גלשני מפרש, דיבייט, סקווש, ריצת שטח, שחמט ועוד. לצד אלו נערכו השנה תחרויות בענפים ניסיוניים, ללא ניקוד: קרוס־פיט, מטקות וטיפוס ספורטיבי. "הסטודנטים חזרו מאוד מרוצים מהתחרות, מגובשים ובעלי רצון להמשיך להתחרות ולייצג את הקמפוס במגוון תחרויות נוספות במהלך השנה", מסכמת ליאן פרידמן, מנהלת יחידת הספורט.

היו כאלה שהביעו אכזבה על כך שבוטלה "חובת" הספורט באוניברסיטה, בתחילת העשור הקודם. לטענתם הספורט תורם לשיפור המוסד האקדמי ומוסד אקדמי שטוב בספורט, טוב בלימודים. הטכניון, כאמור, היה המוסד האקדמי הגדול והמוביל, ולא בכדי  משלחת הטכניון הייתה הגדולה ביותר מבין כלל המשלחות וגם זו שזכתה בדירוג הנקודות הגבוה ביותר. שם למשל ובמקומות אחרים, הספורטאי מקבל הטבות והכרה מהמוסד ומצידו יש לו המחויבות להגיע לאימונים ותחרויות. בבינתחומי הסיפור קצת אחר מהטכניון, בדומה לקולג'ים בארצות הברית, מושקע שם המון כסף בספורט ולכן מגיעים לשם הספורטאים הכי גדולים במדינה ואז ברור שגם שם יהיו ההישגים די גבוהים. לעומת זאת, יש מוסדות אקדמאים שהסטודנטים משלמים הרבה כסף כדי לנסוע לטורניר הזה ולטורינים נוספים, אך תודות למרכז הספורט שלנו שתורם המון כדי שיהיה ספורט באוניברסיטה, הסטודנטים שלנו נוסעים בחינם.

ואולי זה מסביר את התוצאות הטובות, אליהם הגיעו בארבעת בימים האלו חברי הנבחרת שלנו, המכונים SPORTAU שהשתתפו בכל ענפי הספורט והגיעו להישגים הבאים: מקום ראשון בקארטה אישי, מקום שני בריצת שטח בנים, גלישת רוח בנות, שחמט, טניס שולחן גברים. מקום שלישי בריצת שטח נשים, אקווטלון נשים, קארטה גברים ומים פתוחים נשים. בלטו במיוחד בהישגים בתוצאות ובזכיות עמרי בן ארי (טניס שולחן), ולדימיר אניסימוב (קארטה) ואופיר הלוי (גלישת רוח). בנוסף השתתפו ארבעה סטודנטים שנבחרו על ידי יחידת הספורט לכנס מנהיגות שגם כן נערך באילת. מטרת הקורס היא פיתוח מנהיגות העתיד בישראל. כחלק מתוכנית הקורס התקיימו הרצאות, סדנאות ותרגילים לפיתוח כושר מנהיגות, להתמודדות אישית ודיון בבעיות השעה בחברה הישראלית.

איך אתם מסכמים את ארבעת הימים?

"היה נהדר. הייתה ממש אווירה של ספורט וה'ביחד' הזה עם ספורטאים משאר המוסדות האקדמאיים היה ממש כיף. לגבי אילת- זה רעיון נחמד, אבל בשביל הגיוון הייתי חושב על האופציה לעשות את זה במקום אחר, או בתל אביב או בצפון", מספר תומר שלדג מנבחרת הכדורסל. רותם בוטוויניק, מנבחרת כדורסל הנשים מוסיפה: "כמו בשנה שעברה גם השנה היה ממש כיף. מבחינת הכדורסל היו תנאים טובים והייתה תחרות טובה. מבחינת הפעילויות מעבר לספורט, אני חושבת שבמקום אס"א הייתי מוסיפה יותר, ואת המיקום של אילת לא הייתי משנה."