הצעת "תזה" ‏

21 באפריל 2015

מכירים את הרגע הזה… הרגע הזה בו אתם קמים בבוקר, בוהים כחמש דקות בקיר, הולכים לשטוף פנים ולאכול איזה כריך, ופתאום קולטים שהתחילה לה שנת הלימודים. הרגע הזה בו בבת אחת ימי הים מיולי נראים רחוקים, לילות הצמידים בפאבים נראים ישנים, היקיצה הטבעית נראית חלומית והשעון המעורר בטלפון הנייד חוזר ממציאות של אס"ק מתמשך למציאות חיים יום-יומית. אז בין ההתרגשות לבאסה, בין הגעגוע ללימודים והגעגוע לכרית, תפתחו את "תזה" ותהנו:

יום אחד בכפר קטן, הגיע אב משפחה קשיש לביתו עם סכום כסף נכבד שהצליח ללקט בעבודה קשה. בדמעות פנה האב המאושר לילדתו הקטנה והנחה אותה לקחת את הכסף וללכת לקנות מנה כפולה של לחם לכבוד הארוחה. הילדה הלכה וחזרה כעבור שעתיים כשאין כלום בידה. האב בחן אותה בתמיהה וזאת הוציאה מכיסה זוג כרטיסים להצגה בתיאטרון המפורסם בעיר הגדולה. רטן האב על הילדה: עד שהצלחתי לגייס כסף כדי לאכול סוף סוף ארוחה משביעה, את קונה בו כרטיסים להצגה מצחיקה? הבת הקטנה חייכה ואמרה: הבטן שהצטמקה תשכח עד לארוחת הערב את העובדה שאכלנו מנה כפולה. הראש, לעומת זאת, לא ישכח לעולם העובדה שבתוך כל הזמנים הקשים הללו, חווינו גם רגעים של נחת, של שגרה, של חיים, של תקווה.

"אין לי חיים" הופך להיות המשפט השגור ביותר בקרב סטודנטים בין אוקטובר לסוף יולי. יש לי עבודות להגשה, שיעורים להכנה, מאמרים לקריאה, משמרות בעבודה, וגם בעבודה השנייה, המשפחה רוצה להיפגש וגם החברים מהבית, מהלימודים, מהצבא, מהעבודה, ההוא שאני משום מה עוד בקשר איתו מימי הגן, הידידה שנזכרת בי בתקופה הכי לחוצה ושלא נדבר על החברה. "אין לי חיים" אנחנו עונים לכולם ומבטיחים לפצות על זה בקיץ מושלם, שיכלול בחזון: שייט בקאריביים ובמציאות: מלחמה, משמרות כפולות בעבודה ואולי גיחה לרמת הגולן.

חברים יקרים, סטודנטים צעירים, אנחנו מתחילים עכשיו שנת לימודים חדשה. ושוב השיעורים והמאמרים יערמו לנו על שולחן הכתיבה, שוב פעם נחשוב אם לצאת עד מאוחר, אם להגיע לשיעור שאין בו נוכחות חובה, אם יש לנו את הכוח לקום בשמונה או אולי אפשר גם הפעם להתחיל בעשר וזה לא נורא. שוב. ולא עוד, אני אומר וגם מציע: תדעו לחלק את הזמן, זה הזמן הכי טוב. תדעו לנצל את העיר, להתאוורר גם כשצריך, לקנות כרטיסים להצגה או משהו שיעניק לכם שקט נפשי, ותזכרו: השקט הזה יזכה אתכם ביותר נקודות במבחן מאשר קריאה של עוד מאמר.

עיתון "תזה" שם לעצמו כדגש בדיוק את הערכים האלה. השנה תוכלו ליהנות מאין ספור כתבות על מחקרים לצד בילויים, על יוזמות חברתיות, על אנשים מיוחדים ועל דעות שונות בנושאים מגוונים. לחלקיכם תהיה זאת הפעם הראשונה על ספסל הלימודים ולחלקיכם זאת הפעם השנייה, השלישית או אפילו השביעית. מערכת "תזה" רוצה לברך את כולכם בברכת שנה טובה ומוצלחת ומזכירה: בפעם הבאה ששואלים תענו: "יש לי חיים". לחיים!!!