לאור ירח מלא

הפאב השכונתי הכי קרוב לאוניברסיטת תל אביב מציע, מעבר לבירה, גם כמה סיפורים מעניינים. ביקורת פאב

photo by pixabay.com
photo by pixabay.com
16 ביולי 2014

איפה היינו? 'ראש פינה', ברודצקי 17, רמת אביב

כמי שבילה את ילדותו ונעוריו ברמת אביב, יש לי פרפסקטיבה ארוכה על 'ראש פינה'. זה היה המקום שאליו היינו יוצאים בזמן הצבא (כמעט מידי ערב; ברמת אביב יש הרבה ג'ובניקים), ושם גם שתיתי את הבירה הראשונה שלי בכיתה י"ב (הייניקן, תודה על התעניינות), ואחרי שנים של גלות במרכז העיר, חזרתי. ניכר שהמקום עבר מתיחת פנים ושינוי, בעיקר בתחום התפריט. ממקום קצת מוזנח, עם תפריט בסיסי ביותר, הפך למקום עם תפריט עשיר ומגוון – אך מחירי האלכוהול נשארו נוחים לכיס הסטודנטיאלי.

אווירה: לא פורמאלית, נינוחה וביתית. לא צריך להתלבש במיוחד בשביל לצאת ל'ראש פינה'. בניגוד למקומות אחרים בתל אביב, המוזיקה שקטה יחסית ואפשר לדבר, וגם ניתן בקלות לחבר כמה שולחנות – כך שקבוצות גדולות יכולות לשבת ביחד. אירועי ספורט חשובים מוקרנים על מסך ענק ומידי פעם יש הופעות.

מוזיקה: מתגאים בפלייליסט איכותי, בלי להיטי גלגל"צ עכשווים. רוק קלאסי, רוק ישראלי, ג'אז ומוזיקה שחורה.

אוכלים שותים: כאן מתגלה המהפכה של ראש פינה: אפשר למצוא פיצות, סלטים, את הטוסטים המיתולוגיים מהבייגלה של אבולעפיה וגם נקניקיות שף בטעמים שונים. יש נשנושים בסגנון נאצ'וס, צ'יפס ואדממה, וגם סנדוויצ'ים בשריים של 3 קומות. בנוסף לכל אלו, יש חידוש מהתקופה האחרונה – שוקופאי בסגנון בורגראנץ'.

בגזרת האלכוהול יש מגוון של בירות מהחבית ובבקבוק, משמות מוכרים ועד בירות נדירות ביותר בארץ, ביניהן בירות בוטיק ישראליות, בירה ללא גלוטן, בירת דובדבנים ודבש, וגולת הכותרת – בירה, שכך נאמר לנו, מכילה 4 סוגי כשות (עכשיו רק צריך לברר מה זה) ושוקולד, והיא מתבשלת אך ורק בלילות של ירח מלא. כנראה שאין לנו ברירה אלא להאמין. בנוסף, צ'ייסרים כמו עראק, ויסקי, וודקה בטעמים (אסאי ודאבל אספרסו), רק ב-10 שקלים.

עד השעה 22:00 יש מבצע אחד ועוד אחד על כל האלכוהול, ובנוסף מבטיחים במקום שהחל מהחודש הבא יחלו מסלולים לאלכוהול ללא תחתית. מדד טובורג-גולדסטאר: חצי ט' ב-29.

קהל: באי המקום נחלקים לשתי קטגוריות: הראשונה הם סטודנטים, מכל הסוגים, המינים והפקולטות, המתגוררים במעונות או שוכרים ברמת אביב. השניה, תושבי רמת אביב, בעיקר חיילים וצעירים, אבל גם כמה זוגות שעברו, רחמנא ליצלן, את גיל ה-40. כפכפים או מוקסינים? כפכפים.

עישון: ישנו איזור עישון מוגדר בחוץ, כאשר בחורף הוא מקורה. סרטן ריאות? יש.

פיק-אפ: כשהייתי שם היו מספר שולחנות עמוסי בחורות בלבד, ובגיל המתאים. לכן, למי שיעז יש היצע רב, וייתכן שיחזור עם אהבת חייו. הבעיה היחידה – אחר כך תצטרכו לספר לנכדים שהכרתם בראש פינה. מונית לכמה? שניים.

ניקיון: המקום נקי. השירותים שבעבר היו חורבה, עכשיו מצוחצחים ומשופצים. חלק משולחנות העץ קצת עתיקים, ונראה שהבירה כבר נספגה לתוכם והפכה לחלק מהמהות שלהם. למקלחת או למיטה? למיטה.

סיכום: בית יש רק אחד, ואם אתה סטודנט ברמת אביב ורוצה לצאת בלי מונית ובלי התארגנות, ראש פינה היא לא רק ברירת מחדל, אלא בחירה מתבקשת. ליטר קרלסברג עד שעה 22:00, ב-29 שקלים, פלוס בייגלה אבולעפיה קלוי בחמאת שום ב-24, וסגרנו יציאה ב-53 ש"ח.

ציון: 5 (מתוך 5)