ראש פינו

הפינו בר באבן גבירול מתגלה כבר יין שווה, אלגנטי וסטודנט פרינדלי, משמע: לא יקר פחד. היינו, שתינו, חזרנו עם תובנות וסחרחורת קלה. ביקורת פאב

פינו בר. צילום" יח"צ
פינו בר. צילום" יח"צ
1 בפברואר 2014

איפה היינו? פינו בר, אבן-גבירול 17

חורף. גשום וקר. כנצר למשפחה אשכנזית ענפה, חיכיתי הרבה לרגע הזה. החורף מביא עמו רוחות שינוי גם להרגלי היציאה של התל אביביים: חסל סדר ברים המוניים. הפעם החלטתי לשים את פעמי לעבר מקום קטן ואינטימי, בר-יין. אז נכון, יש את המוסכמה החברתית הזו שאומרת שגברים אוהבים בירה ונשים אוהבות יין. אבל השנה היא 2014, ואני הגבר החדש. רגיש, מחובר לרגשות שלי, בוכה בסרטים, ונהנה מטעמים מורכבים ומעניינים. כן, בשבילי יין. מוסכמה חברתית לא פחות מקובל היא שבר-יין הינו בהכרח פגיעה אנושה בכיס. אולם הפינו-בר מתגלה כמקום ידידותי לסטודנט התפרן.

שירות: תחילה חששתי שהעובדה שהידע שלי ביינות מסתכם בחלוקה לאדום ולבן תגרור חוסר נוחות אל מול המלצרים. אבל הם מתגלים כמאוד נינוחים והאווירה לא רשמית, וביחד אנחנו צולחים את המשימה של מציאת היין המושלם עבורי.

אווירה: אירופאית קלאסית, מרגיש כמו בסמטאות פריז או בורדו. מוזיקה צרפתית רכה מתנגנת ברקע, הקירות צבועים באדום כהה, ועליהם תלויות תמונות בשחור-לבן של אחוזות וחקלאים. נרות קטנים, פקקי שעם בתוך כוסות ובקבוקי יין תלויים מווים על הקיר. בחוץ יש אור כתום רך שמפיץ גוף החימום, ושמיכות עבור הקהל.

אוכלים שותים: מבחר גדול מאוד של יינות אדומים ולבנים, מהארץ ומחו"ל. כוס יין מהתפריט תעלה בין 24 ל-41, ויש גם תפריט של חמישה יינות מוזלים שעולים בסביבות ה-25. יש מגוון רחב של יינות ישראלים שבדרך-כלל נחשבים יקרים, במחיר אטרקטיבי, ובחורף מוגש גם משקה סנגריה חם על בסיס יין עם רום. אלו שיתעקשו על בירה ימצאו גולדסטאר ופאולנדר מהחבית. מידי יום ראשון עד חמישי, יש האפי-האור על כל האלכוהול, וגולת הכותרת – בימי שני, אחד פלוס אחד על כל תפריט היינות. בגזרת האוכל יש מגוון ברוסקטות ופוקצ'ות עם גאודה, בייקון, קממבר או אנטיפסטי, ואפשר לקבל גם צלחת גבינות או נקניקים. פוקצ'ה וכוס יין רוזה של היקב הישראלי 1848 עלו לי כ-53. יצאתי מסופק ומבושם קלות. מדד טובורג-גולדסטאר: חצי ג' ב-30.

קהל: כיאה לבר-יין, יש הרבה נשים וזוגות, דו וחד-מיניים. לא תראו פה: תיכוניסטים, חיילים, או כל מי שעדיין לא התקדם לשלב הבר-יין בחיים. כפכפים או מוקסינים? מוקסינים.

עישון: אפשרי בחוץ. סרטן ריאות? יש.

פיק-אפ: פחות, אלא אם כן אתה רוצה להתחיל עם בחורה שנמצאת ברגעים אלה ממש בדייט. מונית לכמה? לאחד.

ניקיון: השולחנות והמטבח נקיים. תא שירותים אחד, מרווח, נקי ומצוחצח. למקלחת או למיטה? למיטה.

סיכום: הכי אירופה בתל אביב. המקום לשתות יין במחיר שפוי ובאווירה נגישה ונעימה. אפשר לזרוק את המכונית בחניון הבימה העירוני שנמצא שתי דקות הליכה, ומצאתם מקום מושלם לדייט או לערב אינטימי של חברים ותיקים.

ציון: 5 (מתוך 5)