אירועי השבוע בתל אביב יפו, 18.2־24.2

ליקוט צמחי מאכל, הרצאה על פילוסופיה וקולנוע וצמד האחיות Ibeyi מגיעות להופעה: כל מה ששווה לעשות השבוע בתל אביב־יפו

Courtesy of Ibeyi Facebook Page
Courtesy of Ibeyi Facebook Page
17 בפברואר 2016

חמישי 18.2

Zoom in Tel Aviv

תערוכת הצילומים של צמרת האדריכלים ומעצבי הפנים של ישראל, שצילמו פינות ייחודיות בתל אביב. התערוכה היא חלק משבוע העיצוב הישראלי ותהיה פתוחה לקהל הרחב עד סוף החודש.

אולם התצוגה של ויה ארקדיה, הלח"י 7־9 בני ברק

שישי 19.2

סיור מודרך בתערוכה "אנשים" – עבודות מאוסף יגאל אהובי

מה מהותו של הפורטרט? של מי המבט הניבט מהפורטרט? ועל מי הוא מסתכל? הסיור יעסוק באחד המאפיינים המהותיים של הפורטרט: המבט – המקום בפורטרט שבו אנחנו כצופים והאמן מתקשרים.

11:00, הגלריה האוניברסיטאית

שבת 20.2

Sit & Listen – קותימאן אורקסטרה מארחים את קרולינה

חבורת מוזיקאים ישראלים המשלבת סגנונות מוזיקליים רבים וכמויות בלתי נתפסות של גרוב. במופע מבצע קותימאן חומרים מאלבום הבכורה פורץ הדרך שלו מ־2007 לצד חומרים חדשים שיצאו תחת "סיאל", ונוסף על כך, קותימאן וקרולינה, הדיווה הגדולה של הגרוב, יבצעו מיצירותיהם המשותפות.

21:30, מרכז ענב לתרבות, אבן גבירול 71, 80־100 ש"ח

לקניית כרטיסים

קותימאן. צילום: בן פלחוב
קותימאן. צילום: בן פלחוב

עונג שבת

בועז בנאי ועמליה רוזנבלום יציגו את החברה הישראלית בראי השפה. מ"שקיפות" ו"התנהלות" עד ל"תודה לבונה עולם": מה המילים שלנו אומרות עלינו?

11:30, בית אריאלה, כניסה חינם

בריכות החורף מתעוררות

הרשות לאיכות הסביבה עורכת פעילות לתושבים בבריכת חורף צפון, מאחורי התיכונט. באירוע נדגום את מי בריכת החורף ונערוך סיור והסבר על מגוון המינים הייחודי של הבריכה. נוסף לכך יוכלו התושבים לעזור בשיקום האתר על ידי שתילה של צמחים המתאימים לאזורים לחים.

10:00, בריכת חורף צפון, מאחורי התיכונט, כניסה חינם

הליקוטיאדה

אירוע ליקוט צמחי מאכל בחורשות הלא מרוססות בקריית שלום, הדר יוסף ורמת אביב. במהלך הפעילות נספר על הסגולות של צמחי הבר, נסביר על ההבדלים בין ליקוט וקציר, נקצור את הצמחים הגבוהים ונחלק מתכונים מקוריים להכנת מטעמים מצמחי הבר שנלקט.

ראשון 21.2

Ibeyi

ביקור ראשון בישראל לצמד התאומות הצרפתיות־קובניות פורצות הז'אנרים. התאומות, שהספיקו לשחרר אלבום אחד שעורר התלהבות רבה ברחבי העולם ולזכות בביקורות נלהבות במגזינים כמו "הרולינג סטון" ו"הניו יורקר", יוצרות תערובת מקורית של טריפ הופ, ביטים שורשיים ומוזיקת עולם עם סמפלר, פסנתר, כלי הקשה וקולות ענוגים.

20:30, בארבי, 185 ש"ח

שני 22.2

מה קורה כשקולנוע ופילוסופיה נפגשים?

הקשר בין פילוסופיה לאמנות, בין מגדל השן לבין אולם הקולנוע, נראה על פניו ספוג חשדנות וניכור, ואולי אפילו כבלתי אפשרי מלכתחילה. הנחה זו, המהווה את נקודת הפתיחה של הסדרה, תישלל במהלכה.

20:00, הירקון 19

שלישי 23.2

סיפור הפרברים

מחזמר בהשתתפות 45 שחקנים, זמרים, נגנים ורקדנים. הסיפור המרגש מבוסס על מחזהו המפורסם של שייקספיר "רומיאו ויוליה" בעיבוד מודרני לחברה הניו יורקית בת זמננו.

17:00, הקאמרי

רביעי 24.2

יהודים רעים

שלושה בני דודים נפגשים בדירונת ניו יורקית ביום ההלוויה של סבם. אל השלושה מצטרפת "שיקסע" אמריקאית, ממוצא גרמני. המפגש עם הבחורה הופך את עולמם של הבחורים, ממש רגע לפני שמתחיל מאבק מר על הירושה של הסבא. מחזה מעורר מחשבה העוסק בשאלה המהותית: מיהו יהודי?

21:00, הקאמרי, 200 ש"ח