להפיל את החומה: ספר חדש על להקת פינק פלויד

ספרו של ארי קטורזה, "פינק פלויד: להפיל את החומה" מביא מבחר של מאמרים מזוויות שונות על אחת הלהקות החשובות של עולם הרוק. ההשקה תתקיים בערב שכולו פינק פלויד

פינק פלויד. צילום Getty Image
פינק פלויד. צילום Getty Image
5 בינואר 2015

אירוע השקה חגיגי לספרו של ארי קטורזה, "פינק פלויד: להפיל את החומה" יתקיים ב-14.1 בשעה 19:30 במרכז תרבות בבית אריאלה של עיריית ת"א. 

פינק פלויד הייתה מאז הקמתה אחת הלהקות המצליחות והמשפיעות בעולם המערבי, שהילת מסתורין, סמלים רבי עוצמה ומסעי הופעות מיתולוגיים אפיינו את פעילותה ואת השיח שנלווה אליה. האירוע, כמו הספר, יבקש לבחון ממגוון זוויות את יצירתה של הלהקה. לקראת סוף שנות ה-60 יצרה הלהקה צליל חדש "Space Rock", שילוב של שורשים פסיכדליים ופסקולי סרטים, שאיפשר את השתלבותה הייחודית ברוק הפרוגרסיבי. תהליך זה הגיע לשיאו עם הוצאתו של האלבום "הצד האפל של הירח", שהפך לאחד מגדולי רבי המכר של כל הזמנים.

הספר שיושק בערב מאגד מאמרים של חוקרים ישראלים של מוזיקה ותרבות פופולרית מזוויות שונות: היסטוריות, סוציולוגיות, פסיכולוגיות, מוזיקליות ועוד, המאירים צדדים נוספים וחשובים ביצירה החשובה והמשפיעה של אחת מלהקות הרוק המצליחות בכל הזמנים.

ישאו דברים:  ד"ר ארי קטורזה, עורך הספר. מוזיקאי ומרצה בבית הספר רימון, המכללה האקדמית ספיר והמרכז הבינתחומי הרצליה ועידן צבעוני, עורך הוצאת רסלינג. 

משתתפים בפאנל: 

ד"ר נדב אפל – שבתי הביתה: על הפסיכדליה הוויקטוריאנית של סיד בארט

מירב מירון דיבוייריס – אנחנו והם: פינק פלויד בעולם הרוק המתקדם האנגלי

אדם יודפת – על סוס, פסיכדליה וספירלות בשירי פינק פלויד

עודד ארז – מיליון עיניים רטובות מדמעות: על האסתטי והפוליטי בעולמו של רוג'ר ווטרס

יבצעו משירי הלהקה: קרן ברנר, שרון טובה לוי, מאי לביא 

האירוע יתקיים בשיתוף הוצאת רסלינג. מחיר כרטיס: 60 ₪

כרטיסים בטל. 03-6910146