נפתחה מכירת הכרטיסים לפסטיבל זמן פיוט

מדי שנה, במה שנהפך כבר למסורת ב-5 השנים האחרונות, מעלה מרכז ברודט לתרבות יהודית בסוף חודש פברואר, את פסטיבל "זמן פיוט", פסטיבל ייחודי בנוף התרבות התל-אביבי

דניאלה ספקטור. צילום: איליה מלניקוב
דניאלה ספקטור. צילום: איליה מלניקוב
20 בינואר 2015

הפסטיבל מעמיד במרכזו את הטקסטים היהודיים העתיקים המקופלים בפיוטים ובתפילות ומפיח בהם חיים חדשים באמצעות עיבודים חדשניים, שמבוצעים על ידי נבחרת אמנים מהשורה הראשונה בשילובים בלתי שגרתיים.

נאמן לתו האיכות והמקוריות שהציב לעצמו, גם השנה יציג הפסטיבל הפקות מוסיקליות ייחודיות ושיתופי פעולה חד-פעמיים שטרם נראו על הבמה.

שולי רנד מארח את קובי אפללו

יום חמישי, ז' באדר, 26.2.15 בשעה 21:00, אולם רקנאטי, מוזיאון תל-אביב

שולי רנד וקובי אפללו. צילום: קובי אפללו: אבי נישניבר שולי רנד: דין אהרוני
שולי רנד וקובי אפללו. צילום: קובי אפללו: אבי נישניבר שולי רנד: דין אהרוני

המופע המרכזי של פסטיבל זמן פיוט השנה, מארח את המוסיקאי, שולי רנד, אחד מהיוצרים ובעלי התשובה הבולטים בעולם התרבות היהודית והישראלית. במופע זה, שהוא פרי הפקה ייחודית לפסטיבל, ישולבו פיוטים חדשים שיוצגו לראשונה. אל שולי והלהקה יצטרף הזמר והיוצר קובי אפללו למספר ביצועים משותפים.

לצד שיריו האהובים והמוכרים מאלבומו המצליח "נקודה טובה" שחצה גבולות וקהלים והגיע למאות אלפי בתים בישראל, יהודים וחילונים כאחד – יבצע רנד שירים מהאלבום שבדרך ויציג אוסף נבחר של פיוטים היונקים ממקורותיו האישיים: חסידות ברסלב ששורשי יצירתו נטועים עמוק בתוכה וחסידות חב"ד המפורסמת בשיריה וניגוניה.

בין היצירות שיבוצעו במופע נכללים פיוטים דוגמת "אנעים זמירות", "צמאה לך נפשי" ו"אדיר איום ונורא", פיוטים וניגונים חסידיים, שמקורם בחסידויות מזרח אירופה. לצידם ישתלבו פיוטים נוספים ובהם "י-ה ריבון עולם", אחד מהפיוטים המרכזיים לשבת, שהתקבל בכל קהילות ישראל ועוסק בשבח לאל, שנכתב ע"י ר' ישראל נג'ארה וכך גם התפילה "אלוקי נשמה" העוסקת בהודיה על הפלא היומיומי של החזרת הנשמה אל גופנו, אותה יציג שולי בלחן אישי שלו.

על הבמה: שירה, גיטרה: שולי רנד, באס: עדי הר צבי, גיטרות: עמית יצחק, כינור: גדי פוגטש, קלידים: אורי ויינשטוק, תופים: עידן פרידמן, אורח מיוחד: קובי אפללו

כרטיס 90 ₪/ לסטודנטים ולמחזיקי כרטיס דיגיתל 70 ₪ (בהזמנה מוקדמת בלבד, מספר המקומות מוגבל) לרכישת כרטיסים: 03-6954522

ישנה בחיק ילדות

הזמרת, הפייטנית והיוצרת הבינלאומית מורין נהדר בהופעה חגיגית לכבוד צאת אלבומה החדש. אורחת מיוחדת – דניאלה ספקטור

מורין נהדר ודניאלה ספקטור. צילום: אורית פניני
מורין נהדר ודניאלה ספקטור. צילום: אורית פניני

מוצ"ש, ב' באדר, 21.2.15 בשעה 21:000, אודיטוריום מרכז ברודט

מורין נהדר, הזמרת היחידה בארץ המבצעת את מסורת השירה והפיוט היהודי הפרס, במופע המשלב עיבודים מפתיעים למסורת לצד לחנים מקוריים שלה לטקסטים מן המקורות ולפיוטים של ר' יהודה הלוי, שלמה אבן גבירול, אברהם אבן עזרא ודונש בן לברט, יחד עם חפלה פרסית סוחפת. השילוב של הנגינה הווירטואוזית והטקסטים הנפלאים, עם קולה המהפנט של מורין, יוצרים חוויה חד פעמית ובלתי נשכחת.

במופע תתארח הזמרת והיוצרת המוערכת דניאלה ספקטור, אשר הוציאה לאחרונה את אלבומה השלישי "כל הדברים היפים באמת". מורין נמנית עם רשימת אמנים יוקרתית של ה- BBC שהוציא ב- 2013 דיסק כפול למוסיקה מכל העולם, בו היא מבצעת שיר ערש עממי- פרסי בעיבודה. הפיוט "תפילה לשלום" בהלחנתה זכה להופיע בתקליטור עולמי לכבוד 100 שנה לפרס נובל.

על הבמה: שירה: מורין נהדר, פסנתר: עדי רנרט, עוד, סאז, כינור ברך: ספי עספורי, כלי הקשה: ישי אפטרמן, אורחת מיוחדת: דניאלה ספקטור

מחיר כרטיס 70 ₪/ לסטודנטים ולמחזיקי כרטיס דיגיתל 60 ₪ (בהזמנה מוקדמת בלבד, מספר המקומות מוגבל) רכישת כרטיסים: 03-6954522

שיר ידידות
מחוות ידידות לרבי דוד בוזגלו ושירת הבקשות

יום שלישי, ה' אדר, 24.2.14 בשעה 20:00, אודיטוריום מרכז ברודט

מופע מחווה לרבי דוד בוזגלו, המתחקה אחר השירים והפיוטים של אחד מבעלי התפילה הגדולים שהיה לאגדה עוד בחייו. ר' דוד בוזגלו היה תלמיד של הפייטן הנודע ר' חיים עטר ולמד מפיו את מסורת "שיר ידידות" – מסורת הפיוטים העיקרית של יהדות מרוקו. בקיאותו וכישוריו המוסיקליים וקולו המיוחד הוציאו לו שם בכל רחבי מרוקו בקרב יהודים ומוסלמים כאחד. תלמידים רבים למדו מפיו את מסורת הפיוט. עם עלייתו ארצה נדד בין קהילות בעיירות הפיתוח והשכונות ותרם לחיזוק המסורות המוסיקליות של עולי מרוקו ובהשראתו שבה לפרוח גם בארץ מסורת שירת הבקשות.

במופע מחווה זה נאיר את דמותו הייחודית של רבי דוד, האיש שהיה סומא, אבל הפיץ אור גדול ושתרם להפצת והנחלת מסורת הפיוט של יהדות מרוקו בארץ ובעולם. באירוע ישולבו ממיטב הביצועים לפיוטי שירת הבקשות ומפיוטיו המקוריים של רבי דוד.

משתתפים: פרופ' מאיר בוזגלו, בנו של רבי דוד בוזגלו, ליאור אלמליח, סולן התזמורת האנדלוסית הישראלית, מיכאל פרץ, סולן התזמורת האנדלוסית מעלות, נגנים: אלעד לוי כינור/ ליאור בוקר- גיטרה קלאסית/ ארז מונק כלי הקשה, שאול מייזליש, מנחה

כרטיס 60 ₪/ לסטודנטים ולמחזיקי כרטיס דיגיתל 50 ₪ (בהזמנה מוקדמת בלבד, מספר המקומות מוגבל) לרכישת כרטיסים: 03-6954522

תוכו רצוף אהבה ופיוט
ישי ריבו מארח את דוד ד'אור

מוצ"ש, ט' באדר, 28.2.15 בשעה 20:30, אודיטוריום מרכז ברודט

ישי ריבו ודוד ד'אור. צילום: שלום ברנשטיין
ישי ריבו ודוד ד'אור. צילום: שלום ברנשטיין

ישי ריבו (26), אחד הקולות הצעירים החשובים והמבטיחים של השנה האחרונה, חתום על הלהיט "תוכו רצוף אהבה", שזכה למעמד של אלבום זהב ונכנס לרשימת הפלייליסט של גלגל"צ.

ישי מופיע בכל רחבי הארץ על הבמות המכובדות ביותר. הוא התארח באלבום האחרון של עידן רייכל ובהופעותיהם של יונתן רזאל ושולי רנד, כתב עבור גד אלבז את הלהיט "כבתחילה" ומשתתף באלבום "אחכה לו" של להקת הלב והמעיין, לצד אהוד בנאי ,אביתר בנאי ועוד.

לכבוד פסטיבל "זמן פיוט", יש ליקט פיוטים מילדותו ומאלבומים שלקח בהם חלק בשנה האחרונה, ביניהם: יגדל אלוהים, מקדש מלך, אבינו מלכנו, שמע ישראל, אור גדול..

במופע מארח ישי את הזמר והיוצר הידוע דוד ד'אור, אחד הזמרים הישראלים המצליחים בעולם, שקולו השמיימי מעניק מימד פיוטי נוסף למופע.

משתתפים: שירה וגיטרות: ישי ריבו, קלידים: דוד אייכלביץ, כלי הקשה: ישראל נחום, קאנון: אמיר אלייב, אורח מיוחד: דוד ד'אור

מחיר כרטיס 70 ₪/ לסטודנטים ולמחזיקי כרטיס דיגיתל 60 ₪ (בהזמנה מוקדמת בלבד, מספר המקומות מוגבל) רכישת כרטיסים: 03-6954522