אצלנו בחצרוני: פרופסור אמיר חצרוני במופע סטנדאפ חדש

אחרי שהבין שאיש לא ייתן לו עבודה באקדמיה, הפרופסור מנסה את מזלו בסטנדאפ ומחשב את מסלולו ללב המיינסטרים מחדש: "אין לי ספק שיום אחד אשב בפריים טיים, אבל אני מקדים את זמני ומשלם על זה מחיר"

פרופ' אמיר חצרוני. צילום: איליה מלניקוב
פרופ' אמיר חצרוני. צילום: איליה מלניקוב
17 בנובמבר 2016

באי קפה ביאליק הופתעו לגלות כי בלוח ההופעות של המקום, שבדרך כלל מציג הופעות של אמנים מקומיים, הגיע שחקן חיזוק חדש ממקום בלתי צפוי: פרופ' אמיר חצרוני השנוי במחלוקת. חצרוני, הידוע בעיקר כטרול חברתי ואינטרנטי שהתפרסם בעקבות אמירות פרובוקטיביות עם אופי גזעני ברשתות החברתיות, יגיע לבמת ביאליק לא להרצאה מטיפה אלא לסטנדאפ. 

עוד כתבות על אמיר חצרוני:
ליווינו את אמיר חצרוני לנתב"ג רק כדי לבדוק שהוא באמת קיים
אמיר חצרוני ואורטל בן דיין נפגשים על הבר
הרפתקאות אמיר חצרוני בסין: קריאה מודרכת בגיפים

"זה נולד בצורה לגמרי בצורה פרוזאית", הוא אומר. "אם לא היו מציעים לי את הרעיון הייתי חי מבלי לעלות על במה. אבל למה לא? אני זמר מזעזע אבל שר במופע שלי. זה דורש סוג של אומץ ויכולת לא לשים קצוץ".

אבל בכל זאת, סטנדאפ? אתה לא פרופסור?

"בואי נודה בזה, אני לא אמצא עבודה באקדמיה כי יש על השם שלי איקס. ההשלמה עם העובדה שלא אמצא עבודה באחת האוניברסיטאות הולידה שחרור רסן מצדי. תמיד היה בי את הצד הסאטירי ודעותיי תמיד היו קיצוניות לדעת רבים, אבל עכשיו יש לי את האופציה להיות פחות מתון. אני מניח שגם המוות של אבא שלי שחרר אצלי איזה משהו שהיה עצור. אני מודע לכך שאני כותב בצורה שאנשים מוצאים משעשעת אך ברור לכולם שיש לי דעות מוצקות בנושאים שאני כותב עליהם".

חצרוני נפרד מהמעריצים בשדה התעופה בעזיבתו לסין ב-2015. צילום: אייל דץ
חצרוני נפרד מהמעריצים בשדה התעופה בעזיבתו לסין ב-2015. צילום: אייל דץ

בוא נתעכב על הכתיבה. אני חושבת שיש טשטוש בפוסטים שלך בפייסבוק בין צחוקים לבין דעתך האמיתית. אי אפשר להבין אם זו קריקטורה שלך או אתה באמת. 

"האריזה שבה אני עוטף את המסרים שלי יותר קלה להעברה לקהל. אני לא מייצג את רוב האוכלוסיה, אני מייצג מיעוט שעד לא מזמן היה מושתק. תאמיני או לא, אני נתקל בתגובות חיוביות בגלל צורת ההגשה שלי ולא מזמן מישהו מרמלה ביקש להצטלם איתי. יצרתי איזושהי לגיטימציה לדברים שהם לא פוליטיקלי קורקט ולא עולים בקנה אחד עם המציאות".

אז למה לא ללכת לטלוויזיה? למה מופע סטנדאפ בבית קפה תל אביבי?

"זה לא במקרה שאין לי תכנית. זה לא בגלל שאני לא מביא קהל, אני מביא יותר קהל ממי שיושב כיום באולפנים. בזמנו רציתי תכנית אבל אני יודע שזה לא יקרה בזמן הקרוב. העובדה שלא מתקשרים לא נובעת משיקול כלכלי אלא מהעובדה שהמסרים שלי הם מסרים שמעוררים חלחלה אצל המושכים בחוטים. כרגע הערוצים המסחריים מעדיפים את לוסי אהריש על פני חצרוני. אני אוהב את לוסי, היא מראיינת בחסד, אבל היא הממסד. אוטוטו היא תנחה את טקס הדלקת המשואות. בינתיים אני לא מתאים למיינסטרים. את יודעת, אף אחד לא ניבא שטראמפ ייבחר או שבריטניה תצא מהאיחוד. אין לי ספק שיום אחד אשב בפריים טיים, אני מקדים את זמני ואני משלם על זה מחיר".

אתה חושב שעוד כמה שנים כולם יחשבו כמוך ויגידו "למה לא הקשבנו לחצרוני"?

"אני לא מורה דרך שאומר לאנשים מה לעשות ומצפה לסחוף אחריו מדינה שלמה. אני הראשון שכתב מאמר בשבח הפוליאמוריה ועכשיו כל הערוצים המסחריים חוגגים על ה'טרנד' הזה. בקרוב גם קשירת חצוצרות תהיה באופנה".

ולהשתמט מצה"ל.

"את יודעת שיש עשרה אחוז הנחה על כרטיסים למופע למשתמטים ולנשים במידה 0 (מידה 34 -נ"ב.)?"

זה איום. למה דווקא משתמטים ונשים מידה 0?
"אני אוהב סוציומטים. הם עוזרים לשקיעתה של מדינה שאני לא אוהב. בכל הנוגע לנשים במידה 0 – זה מה שאני אוהב. אנחנו חיים בחברה שמנסים ליצור בה שיח של 'תאכלי בריא, תאהבי את הגוף שלך, לא נורא אם מרלין מונרו הייתה חצי ממך'. אני לא פוסל את זה אבל אני לא מעודד את זה. יש מספיק גורמים שמעודדים נשים לאהוב את הגוף שלהן. אני מעודד מה אני שאני אוהב ועל הזין שלי בריא או לא בריא. אני לא אומר לנשים לרזות אני מעודד את מה שאני אוהב באופן אישי ומצ'פר את מי שמגיע לו".

איך אתה מרגיש עם זה שרוב הכרטיסים למופע נמכרו ללא פרסומו של המופע?

"כשהתחלתי חששתי שאנשים לא יקנו. זה מעודד אותי שיש קהל. אנשים באים כי הם מזדהים, כי הם מעריצים, כי הם צוחקים, כי הם שונאים, כי החברה שלהם אוהבת אותי. העובדה שאנשים מוציאים כסף לראות אותי אומר משהו. אני לא שחר חסון, אני אדם מאוד לא נחמד, ובכל זאת אנשים באים".

חצרוני נפרד מהמעריצים בשדה התעופה. צילום: אייל דץ
חצרוני נפרד מהמעריצים בשדה התעופה. צילום: אייל דץ

מקפה ביאליק נמסר בתגובה: "מי שמעוניין לבוא וליהנות מהמופע ולראות במה מדובר מוזמן לקנות כרטיס. מי שאינו מעוניין – לא חייב לבוא".

צחוקים וטינופים עם פרופסור חצרוני, שבת בקפה ביאליק, ביאליק 2 תל אביב, 22:30, 20 ש"ח