התדר חוגגים 100 שנה לזרם הדאדא: ברוכים הבאים לדאדאלנד

דאדאלנד הוא אירוע חד פעמי שחוגג 100 שנה לסצנה הצרפתית המשפיעה שהולידה את אמנות הנונסנס

מתוך "מנועים קדושים"
מתוך "מנועים קדושים"
31 באוגוסט 2016

התדר, שהתקבע לאחרונה במתחם רומנו לנצח נצחים, חוזר בפעם הרביעית להרים את מוזיאון תל אביב, והפעם באירוע שיציין 100 שנה לזרם הדאדא המחורפן והנהדר. בתוכנית: עשרות מופעי מוזיקה, עבודות אמנות לערב אחד, מייצגים, הרצאות, תקלוטים והקרנות סביב הזרם האמנותי, שהיה האבא והאימא של הפסיכדליה ושל האוונגרד, ובא לידי ביטוי באמנות פלסטית, בספרות, בשירה, בצילום ובקולנוע.

באירוע דאדאלנד אנשי התדר ידאגו לכך שברגע שתיכנסו למוזיאון תל אביב תימצאו את עצמכם בתוך הזיה ארטיסטית, שבה תוכלו לרקוד לצלילי דיג'יי פידס הצרפתי (מהלייבל Ed Banger), לשמוע סט דאדאיסטי של יוגו וגאלו ולראות לייב של אמן האלקטרוניקה אוטרקיק וכן לתפוס את המסובבים המקומיים אסף תלמודי, דיגטל_מי, מארקי פאנק, סקולמאסטר ועוד.

בגזרה המוזיקלית החיה יופיע אמן הקברט המוכתר, צמד המסך הלבן יסתובב במועדון בהופעה ניידת, מאיה דוניץ תציג מופע חדש, איגור קרטוגולוב יביא את תזמורת הצעצועים שלו ומונטיפיורי יוסיפו שיק איטלקי הומוריסטי. באודיטוריום תופיע ויקטוריה חנה. שימו לב שזוהי רשימה חלקית בלבד.

כך זה נראה בביקור הקודם של תדר במוזיאון:

אם אתם חפצים להיכנס לעומק זרם האמנות שמקורו בשווייץ, וששמו נשמע כמו מילה שאינפנטיל פלט, ולשמוע על אמנים כגון מרסל דושן, ג'ין ארפ, הוגו בל ואחרים, תוכלו להגיע להרצאותיהם של רוני סומק, יאיר גרבוז ואברהם לידר. שיחות גלריה ינוהלו על ידי אלי גור אריה, ניר עברון, ד"ר בת שבע גולדמן־אידה ודלית מתתיהו, ואם רשימת השמות המטורפת הזאת עוד לא מספקת אתכם, אנשי התדר מבטיחים גם הפתעות מבית מדרשם של זאב אנגלמאיר (דוכן קעקועי דאדא בטושים), אורי סוכרי (אסופת סרטי דאדא בעריכתו), גון בן ארי (סדנת כתיבת שירי דאדא) ועוד.

כמו כן, במהלך האירוע, כל גלריות המוזיאון יהיו פתוחות ובחצות תתקיים הקרנת הסרט הצרפתי־גרמני “Holy Motors” של לאו קאראקס מ־2012. אם לשפוט על פי אירועי המוזיאון הקודמים של התדר, אנחנו ממליצים לרכוש כרטיסים מראש.

מוזיאון תל אביב, שאול המלך 26 תל אביב, חמישי (1.9) 20:00, 90־115 ש"ח