מה נפתח עם רותם רוף

על סרטים, אמנות וסרטים על אמנות

14 בנובמבר 2013

במה מדובר?

 "ארט:21", פסטיבל של סרטים על אמנים שיתקיים היום (חמישי) בבית העיר מ־14:00־23:00. הכניסה חופשית. לפרטים נוספים: art21.org

 מה קורה ב"ארט:21"?

 "השנה הסדרה 'Art:21' חוגגת עשייה של 100 סרטים תיעודיים בני 15 דקות על 100 אמנים בינלאומיים עכשוויים מובילים. המאורע מצוין בסדרה של הקרנות גאלה חגיגיות, בין השאר בישראל.

'Art:21' היא סדרה ייחודית ועטורת פרסים המזמינה את הצופים להכיר מקרוב אמנים בינלאומיים עכשוויים מובילים, החושפים את מקורות ההשפעה, הרעיונות והטכניקות שמאחורי יצירותיהם. הסדרה מציגה את 'אחורי הקלעים' של האמנים בסטודיו, בבית ובקהילות שבהן הם פועלים. בכל סרט קצר מדברים האמנים בצורה ישירה ובמילים שלהם על תהליך היצירה. החומרים המרתקים והאינטימיים מאפשרים מבט על האמנים בעבודתם ובתהליך שבו השראה הופכת לאמנות, והצופה נחשף לעולמם הפנימי בשעה שהם מתמודדים עם אתגרים ויזואליים ופיזיים במטרה לממש את חזונם האמנותי. בבית העיר יתקיים מרתון הקרנות של כ־40 סרטים קצרים. בין האמנים: וויליאם קנטרידג', ג'ף קונס, סינדי שרמן, מרינה אברמוביץ', ברוס נאומן ועוד. כל שעה עגולה אנשי תרבות ישראלים מתחומים שונים יציגו שלושה אמנים שהם בחרו מתוך הסדרה וידברו עליהם מזווית הראייה הייחודית שלהם".

 איזה מהסרטים הוא האהוב עלייך ולמה?

 "קשה לומר, כיוון שכל סרט מציג עולם אחר לחלוטין. אם בכל זאת לבחור, אסור לפספס את הסרט על וויליאם קנטרידג' , אחד האמנים החשובים הפועלים כיום. הסרט מלווה את תהליך היצירה של קנטרידג' כך שהצופה מרגיש כאילו היה בסטודיו איתו, צופה מעבר לכתפו". (יוקרן בשעה 17:00).

 מי היית רוצה שיבקר באירוע ולמה?

 "אני! השנה אני נמצאת בברלין ולמרות שראיתי כבר את הסדרה כמה פעמים זו תמיד חוויה מיוחדת לראות אותה על מסך גדול".