מה צלם חושב על התמונות שלו? המחשבות של אלדד רפאלי

מחשבות של הצלם אלדד רפאלי בעקבות ארבעה צילומים מתוך התערוכה החדשה שלו, "כל מקום אינו קרוב"

גינת לוינסקי. צילום: אלדד רפאלי
גינת לוינסקי. צילום: אלדד רפאלי

בית היערן, 2012

"זירת הרצח סומנה בסרט סימון לבן, שיצר משולשים שחתכו את השטח ושרטטו גרפיקה חדה אל מול נוף מעושן ורך. ניסיתי לייצר קומפוזיציה שתשלב את החדות והרכות יחד, שתאפשר בדיקה נוספת ליכולותיו של הצילום, כך שייאבק ביחסי כוח, עד הרגיעה".

צילום: אלדד רפאלי
צילום: אלדד רפאלי

בית אורן, 2011

"הסברסים השרופים סימנו עבורי את הכל. את הצד הפוליטי, את הצד הרגשי, את הסוף. אך גם בשרפה סומנה דרך חדשה, לבנה מאפר העצים והאבנים. התבוננתי בה זמן רב, וידעתי".

בית אורן. צילום: אלדד רפאלי
בית אורן. צילום: אלדד רפאלי

גינת לוינסקי, חורף 2015

"אלפים ישבו בשקט בשקט, התבוננו והקשיבו זה לזה. גינת לוינסקי מלאה עד האופק באריתראים וסודנים, מבטם כבוי אך קשוב. השקט הזה מהפנט ואני חש את הקרבה הזו, שמרגישים עם אדם מאוד קרוב".

גינת לוינסקי. צילום: אלדד רפאלי
גינת לוינסקי. צילום: אלדד רפאלי

כפר בצפון, 2014

"'איך זה יכול להיות?', אני שואל את עצמי, מתקרב ומתקרב כדי למצוא את המרחק הנכון. אבסורד. התנועה הזאת מאפשרת לך לבחון מחדש אם כל זה ייתכן, אם זה אמיתי או שמא זו אשליה אחת גדולה".

כפר בצפון. צילום: אלדד רפאלי
כפר בצפון. צילום: אלדד רפאלי

"כל מקום אינו קרוב", אלדד רפאלי, המוזיאון לאמנות ישראלית עכשווית, אבא הלל סילבר 146 רמת גן, עד 14.6