שבוע האיור 2014: האירועים המומלצים

קצות המחברות שלכם תמיד היו מלאות בשירבוטים? כישרון הציור שלכם מסתכם ביותר מאנשי מקלות מחייכים? פנו זמן לשבוע האיור. מדריך האירועים המומלצים

עבודה של גבריאלה ברוך, מתוך התערוכה "אומת האיור"
עבודה של גבריאלה ברוך, מתוך התערוכה "אומת האיור"
21 במאי 2014

שבוע האיור יתקיים השנה לראשונה בתל אביב, תחת הכותרת "אוהבים אמנות. עושים איור". מרבית האירועים בפסטיבל, שיתקיים בין התאריכים 22 עד ה-31 במאי, יהיו פתוחים ללא תשלום. הפסטיבל יכלול תערוכות של מאיירים ותיקים, בהם זאב אנגלמאיר ודוד פולונסקי, לצד מאיירים צעירים מבצלאל ושנקר. נוסף על התערוכות יתקיימו ברחבי העיר סיורים וסדנאות איור הפתוחות לקהל הרחב.

אירועים מומלצים

בחירת האוצר – סיור מודרך

יובל סער, העורך הראשי של שבוע האיור, ייקח אתכם לסיור בעקבות המאיירים הישראלים שזוכים להצלחה ברחבי העולם. במהלך הסיור יספר סער, את הסיפור של האיור הישראלי העכשווי דרך עבודות נבחרות המוצגות בתערוכות ברחבי העיר תל אביב.

לפרטים נוספים

Urban Sketchers

קבוצת אורבן סקצ'רס היא תנועה בין לאומית המאיירת סצינות מהמרחב העירוני ברחבי העולם. התנועה מורכבת מאמנים רבים, שכל אחד מהם מצייר בסגנונו האינדיבידואלי ומתעד את הנופים העירוניים הנקרים בדרכו. מטרתם, לדבריהם: "להציג את העולם, איור אחד בכל פעם."

קסטיאל As is, רחוב משה נאור 2.

לפרטים נוספים

סדנת הדפסה

סדנת "בעלי המלאכה" תקיים סדנת דפוס רשת בהשראת אמנות הפופ-ארט ויצירתו של אנדי וורהול. במהלך הסדנה כל משתתף ילמד על שלבי הייצור של ההדפס, מבחירת הדימוי עד להדפסתו על נייר הדפס מיוחד, תיק או חולצה. אין צורך בידע מוקדם, וחומרי הגלם יסופקו על ידי הסדנה.

הסדנה בעלות 350 שקלים. יש להזמין מקום מראש.

סדנת "בעלי המלאכה", רחוב י.ל. פרץ 15.

לפרטים נוספים

משחקים במוזיאון העיצוב

התערוכה במוזיאון העיצוב בחולון מציגה בשני חללים את ההפלגה על כנפי הדמיון בספרות הילדים ובגני המשחקים. החלל התחתון של התערוכה מציג איורים מ-24 ספרי ילדים, בהם "אבא אכל דייסה", "יותם בלש ממש" ואגדות ילדים מוכרות. בחלל העליון יוצג התהליך שעבר על גני המשחקים מהיוולדו במאה ה-16 עד היום.

מוזיאון העיצוב, רחוב פנחס אילון 8, חולון.

לפרטים נוספים

הגרסה המאוירת

התערוכה שתתקיים במוזיאון ארץ ישראל מציגה איורים לכריכות ספרים, הצגות ומופעים. באמצעות דימויים מדויקים ורבי-עוצמה, המכוונים לכבוש את תשומת הלב של הצופה, המאיירים לוקחים חלק חשוב בייצוג של התרבות, תוך שימוש בחופש האינסופי שגלום באיור. התערוכה מציגה איורים שנוצרו בין השנים 2014-2009.

מוזיאון ארץ ישראל, רחוב חיים לבנון 2.

לפרטים נוספים