"שישה גיבורים": סיפור התבגרות ואובדן במסווה של סרט אקשן

הסרט החדש של דיסני "שישה גיבורים" ימס גם את הלבבות הציניים ביותר

שישה גיבורים
שישה גיבורים
4 בדצמבר 2014

שנות האלפיים המוקדמות היו תקופת שפל לחטיבת האנימציה של דיסני, שהלכה לאיבוד בין סרטי המשך זולים ללהיטי עבר לבין ניסיונות כושלים לייצר בלוקבאסטר חדש. מה לא היה שם: מסע לאטלנטיס, אי המטמון רק בחלל, דינוזאורים, חייזרים, פרות מדברות ואפילו חיקוי "מדגסקר". אחד הסרטים הנשכחים ביותר ברצף הזה היה "לפגוש את הרובינסונים" החמוד, סיפור על ילד פלא יתום שההמצאה הגאונית שלו מסבכת אותו בצרות. "שישה גיבורים", שצמד הבמאים שלו השתתפו גם ביצירת הרובינסונים, מתחיל כמעט מאותה נקודה: גיבור מספר 1 הוא הירו האמאדה, ילד פלא יתום, שחי עם אחיו טאדאשי ודודתם המאמצת בעיר העתידנית סן פרנסוקיו (מאש־אפ בין סן פרנסיסקו וטוקיו).

הירו סיים תיכון עוד לפני שמלאו לו 14 וכעת הוא מבזבז את הזמן והפוטנציאל שלו בקרבות רובוטים, עד שאחיו הסטודנט גורר אותו לאוניברסיטה שבה לומדים הוא וחבריו, העונים לשמות המגוכחים גו גו, ווסאבי והאני למון. את הכינויים בחר פרד, סטלן חובב קומיקס שמנסה לשכנע את השאר להפוך אותו לגיבור על. חבורת החנונים הידידותית והמעורבת אתנית הזו (אסייתית, אפרו־אמריקאי ולטינה אחת שמשום מה נראית כמו אחותה התאומה של רפונזל) לא כל כך בקטע של גיבורי על, אבל כיאה לסרט הראשון של דיסני על בסיס מוצר של הרכש החדש שלה, מותג הקומיקס מארוול, אין להם הרבה ברירה.

גיבור מספר 6 והקלף המנצח בסיפור הוא ביימקס, רובוט פרי יצירתו של טאדאשי, המתמחה ברפואה. לאחר שטאדאשי נהרג, הרובוט מבקש לטפל בהירו שבור הלב בעזרת מפגש מנחם עם חבריו של אחיו המנוח. הקבוצה נקלעת ללב מזימה המשלבת מדע, כסף גדול ונבל במסכה, והופכת לחבורת גיבורים, שכמו הסרט כולו, משלבת את הסגנון האמריקאי ביפני.

לכאורה הסרט מיועד לבנים שאהבו את "ראלף ההורס" וחיכו בסבלנות שהיסטריית "לשבור את הקרח" תחלוף, כדי לזכות בעוד סרט עם מרדפי מכוניות ופיצוצים. בפועל, "שישה גיבורים" יתאים בו זמנית לילדות, לילדים ולהורים שלהם. את השמלות של אלזה ואנה החליפו טי שירטס ובמקום זמרים מברודווי קיבלנו שיר זניח של פול אאוט בוי, אבל מתחת למעטה של אקשן והרפתקאות מסתתר ב"שישה גיבורים" סיפור דומה על אובדן והתבגרות. מעל כולם מרחף הרובוט־בלון האהוב, שמשלים עם סמנתה מ"היא" ועם טארס של "בין כוכבים" סרייה שנתית של ישויות מתוכנתות המנסות לפענח את הנפש האנושית. הקיבעון הרובוטי הוא כמובן בסיס לסצנות מצחיקות, אבל גם לרגעי דרמה שיגררו יבבות מילדים בני 4 ו־40 כאחד
ביימקס והירו תופסים את רוב זמן המסך ולא משאירים הרבה לארבעת הגיבורים הנוספים (שאפילו שמות מלאים אין להם), אבל כיאה לסיפור עם גנים של התאגיד מארוול, יש להניח שהשישה יפציעו שוב על המסך הקטן או הגדול במהרה. גיקים, חפשו את הופעת האורח של סטן לי ואל תשכחו לחכות לסוף הקרדיטים.

השורה התחתונה: פרדוקס בדמות סרט אקשן שעושה חשק ללמוד, לבכות ולחבק כל מה שזז