בעולם רוצים לדעת: מי זאת גל גדות?

בעקבות המוות הטראגי של הקולגה פול ווקר והליהוק לתפקיד וונדר וומן ב"באטמן נגד סופרמן", העניין הבינלאומי בגל גדות נמצא בעלייה מהירה ועצבנית. הנתונים לפניכם

גל גדות ב"מהיר ועצבני 6" (צילום: יח"צ)
גל גדות ב"מהיר ועצבני 6" (צילום: יח"צ)

"מי זאת לעזאזל גל גדות?" הייתה כנראה שאלה שגולשים רבים בעולם תהו לגביה בשבוע האחרון, כאשר שמה של השחקנית צץ באייטמים חדשותיים באתרי תרבות ובידור בשני הקשרים שונים בעלי עניין רב. ב-30 בנובמבר נהרג בתאונת דרכים השחקן פול ווקר, שכיכב לצד גדות בסרטי "מהיר ועצבני", וכעבור מספר ימים, ב-4 בדצמבר, אולפני וורנר הכריזו שהשחקנית-דוגמנית הישראלית לוהקה לגלם את גיבורת העל וונדר וומן/דיאנה פרינס בסרט "באטמן נגד סופרמן".

גל גדות / וונדר וומן (צילום: יח"צ)
גל גדות / וונדר וומן (צילום: יח"צ)

את ההתעניינות ניתן למדוד, בין היתר, באמצעות ערך הוויקיפדיה באנגלית של גדות (המקום שבו אתם קוראים על אנשים שאין לכם מושג מי הם), שממוצע הכניסות אליו עומד על כ-1,586 ביום (על פי כלי מדידת טראפיק חיצוני). ביום מותו של ווקר נכנסו לעמוד 18,258 קוראים, והמספר גדל בהדרגה עד להכרזה על הליהוק המדובר, כשלאחריה קיבל העמוד מספר שיא של קוראים – 101,704.

קפיצות דומות במספרים, כפי שניתן לראות בגרף מטה, היו בסוף מאי האחרון, כשב-26 לאותו חודש יצא לאקרנים "מהיר ועצבני 6", אז הגיע ערך הוויקיפדיה של גדות לשיא ראשון של 38,061 קוראים.

נתוני טראפיק לערך של גל גדות בוויקיפדיה האנגלית (לחצו להגדלה)
נתוני טראפיק לערך של גל גדות בוויקיפדיה האנגלית (לחצו להגדלה)

כצפוי, הליהוק של גדות השפיע באופן ישיר גם על מספר האוהדים של עמוד הפייסבוק הרשמי שלה (שנפתח ב-6 במרץ, 2011). בחודשים האחרונים, מאז צאת "מהיר ועצבני 6", העמוד נהנה מצמיחה משמעותית ובין סוף מאי לתחילת נובמבר הגיע ממספר של 145 אלף אוהדים למיליון, אבל העלייה החדה חלה עם מותו של ווקר ועד הודעת הליהוק שהביאה להצטרפות של חצי מיליון אוהדים תוך שבוע, משמע – עלייה של 46.4 אחוזים.

מדד לייקים בעמוד הפייסבוק הרשמי של גל גדות. מקור הנתונים: שירות Wildfire (לחצו להגדלה)
מדד לייקים בעמוד הפייסבוק הרשמי של גל גדות. מקור הנתונים: שירות Wildfire (לחצו להגדלה)

יש לזכור שלמרות הנתונים האלה, לא ברור בשלב זה מה יהיה נפח התפקיד של גדות בסרט. כך למשל, איילת זורר שהשתתפה ב"איש הפלדה" (שיצא בקיץ האחרון ומהווה את ההקדמה ל"באטמן נגד סופרמן" שייצא ביולי 2015) קיבלה לבסוף סצנה אחת בלבד בסרט, על אף ששלב הליהוק עורר לא מעט הייפ סביבה. ולגבי גל גדות, מי שעוברת כל כך טוב בגיף, יכולה להיות רגועה לגבי העתיד: