הרגעים הכי המצחיקים של אריק איינשטיין

עם כל העצב על מותו, חשוב לזכור שאריק איינשטיין היה אחד האנשים המצחיקים בתולדות המדינה. הנה חמישה מערכונים קורעים בכיכובו

27 בנובמבר 2013

לא צריך לראות אף סרט בהשתתפותו של אריק איינשטיין כדי לדעת שהוא שחקן גדול – מגוון הקולות, הדמויות והרגשות שהביע בשיריו לאורך השנים מוכיחות זאת. כיאה לבן של שחקן ובוגר להקת הנח"ל, הוא ניחן בכישרון משחק לא מבוטל, אך תפקידיו הדרמטיים היו מעטים. כיוון שהיה מצחיקן מטבעו, המיטב יצא ממנו במערכונים ובקומדיות. אלה הן רק חמש הוכחות לכך שחוץ זמר גדול, איבדנו אמש גם את אחד האנשים המצחיקים בתולדות המדינה.

לול

בשנת 1970 לא הייתה בישראל קבוצה יפה ונכונה יותר מחבורת לול. איינשטיין, אורי זוהר, שלום חנוך, יהונתן גפן, שמוליק קראוס, צבי שיסל, ג'וזי כץ וחברים נוספים יצרו יחד מוזיקה, סרטים וסדרות טלוויזיה, כשהראשון בהם היה הסרט ובעקבותיו גם האלבום "שבלול". מעט אחרי צאת הסרט צילמה החבורה סדרת טלוויזיה שכללה ארבעה פרקים, "לול", ששודרה בערוץ הראשון.

כבלים

בשנת 1992 חבר איינשטיין לצבי שיסל ומוני מושונוב והשלושה יצרו יחד את "כבלים", פארודיה של שידור הטלוויזיה בכבלים. בתפקיד אורח – שר האוצר לעתיד יאיר לפיד. איינשטיין מגלם נהג מונית שמזפזפ בין שפע הערוצים החדשים שצצו פתאום על מקלט הטלוויזיה שלו, וגם מגוון של דמויות עם מבטאים מצחיקים המופיעות בערוצים השונים.

שלוש ארבע לעבודה

איינשטיין שילב את הצד ההומוריסטי שבו גם בשיריו. "שלוש ארבע לעבודה" מתוך האלבום "פסק זמן" (1984) מלגלג על שירי פועלים סובייטים, מהסוג שרווח בקיבוצים בשנותיה הראשונות של המדינה. דוגמאות נוספות הן "שיר מספר 8" (1971), "אדון שוקו" האלמותי "ואלה שמות" – שהוא בעצם רשימה מחורזת ומולחנת של שחקנים שהשתתפו במונדיאל 1990,