הכנופיה בדרך: הרכב הפוסט-Pאנק Gang Of Four יופיע בישראל

להקת גאנג אוף פור היא אחת המעצבות העיקריות של הפוסט-Pאנק הבריטי ומשפיעה גדולה על יותר מדי להקות שאתם אוהבים. והיא מגיעה להופעה בישראל ב-1 באפריל. נשבעים לכם

Gang Of Four. צילום: יח"צ
Gang Of Four. צילום: יח"צ
25 בינואר 2016

זאת לא מתיחה, הרכב הפוסט-Pאנק המיתולוגי Gang Of Four יופיע ב-1 באפריל בבארבי. ההרכב הבריטי נחשב לאחד המשפיעים והמעצבים של הז'אנר לצד להקות דוגמת The Fall ו-Magazine. כרטיס במכירה מוקדמת יעלה 179 ש"ח. על ההפקה אחראית חברת נרנג'ה, שהביאה לארץ את אלט ג'יי, MØ, צ'ט פייקר, מאק דמרקו ועוד.

גאנג אוף פור החלה את דרכה ב-1977 באוניברסיטת לידס על ידי צעירים מעורבים פוליטית בזמן שהPאנק החל לדעוך סביבם. שם הלהקה לקוח משמה של הממשלה שהוקמה לאחר מותו של הקיסר שאו בסין הקומוניסטית. חברי הלהקה שילבו ראיית עולם מרקסיסטית בכל אשר יצרו, אפילו כשהיו אלה שירי אהבה. שמות השירים שלהם בעצמם נשמעו כמו מניפסטים, לדוגמה: "Damaged Goods", "It's Her Factory" ו-"To Hell With Poverty". השירים שלהם מתארים לעיתים קרובות תחושות של זרות וניכור על רקע תרבות הצריכה האולטרה קפיטליסטית.

אחרי הסינגל המצוין "Damaged Goods" מ1978, זכתה הלהקה לחשיפה גדולה רבות בזכותו של איש הרדיו האגדי ג'ון פיל שהקליט הופעות שלהם ל-Peel Sessions שלו. אלבום הבכורה שלהם, "!Entertainment", שיצא שנה אחרי, הוא אלבום מופת וכזה היה גם האלבום שיצא אחריו, "Solid Gold" ב-1981.

הלהקה נחשבת לאחת הלהקות המשפיעות ביותר על הרוק המחאתי ומעבר לז'אנר בו פעלה והרחיבה. בין הלהקות והמוזיקאים שנמנים עם מעריציה Rage Against The Machine והרד הוט צ'ילי פפרס שבתחילת דרכם שאבו מגאנג אוף פור את הגיטרות הFאנקיות והזוויתיות. גם להקות האלטרנטיב-Pאנק מישן אוף בורמה, פוגאזי ומינוטמן נמנות בין ממשיכות דרכה. ג׳יימס מרפי אמר שהם היו אחת ההשפעות הגדולות על LCD Soundsystem, מייקל סטייפ היה מעריץ וקורט קוביין הודה שחלק מהשירים המוקדמים של נירוונה היו העתקה ישירה מהם.

לארץ תגיע הלהקה אחרי שמונה אלבומי אולפן, כשהאחרון בהם, "What Happens Next" ראה אור בשנה שעברה. בהופעה בישראל הם צפויים לנגן שירים מתוכו וכמו כן מאלבומיהם הקודמים.