חלום נוזלי: להקת מרקורי רב תשוב לישראל להופעה אחת בקיץ

הרכב הדרים-פופ והפסיכדליה הניו יורקי, שהוציא בשנה שעברה אלבום ראשון מזה שבע שנים, יופיע בישראל בפעם הרביעית בחודש יולי הקרוב

מרקורי רב בסטודיו. צילום: יח"צ
מרקורי רב בסטודיו. צילום: יח"צ
8 בפברואר 2016

להקת הרוק והדרים-פופ האמריקאית מרקורי רב תשוב לישראל להופעה אחת שתתקיים ב-20 ביולי במועדון הבארבי. מרקורי רב הופיעה שלוש פעמים בישראל בעבר והפעם תגיע במסגרת טור ההופעות לרגל צאת אלבומה החדש "The Light In You", שראה אור באוקטובר האחרון. כרטיסים במכירה מוקדמת יעלו בין 199 ל-219 ש"ח. על ההפקה אחראית המון ווליום, שבשנים האחרונות הביאה לארץ אמנים בינלאומיים ובהם Wire, The Jesus and Mary Chain, ו-Sun Kil Moon.

מרקורי רב הניו יורקית עברה גלגולים רבים במשך פעילותה. היא החלה כלהקה מאוד רועשת ונסיונית ושיכללה עם השנים את הסאונד שלה לדרים פופ חולמני ורומנטי. בפעם שעברה והמצוינת שהופיעה בישראל, ב-2010, היא ניגנה מוזיקה שהתכתבה עם סרטי אוונגארד אילמים משנות השישים שהוקרנו ברקע ואחר כך קיימה הופעה אקוסטית עם שיריה המוכרים. בהופעה הקרובה הלהקה תבצע שירים משלל אלבומיה ובהם "Opus 40", Goddess on a Highway", "The Dark Is Rising", "Holes" ועוד.

בשלושת אלבומיה הראשונים והפרועים הסולן היה דיויד בייקר וכשעזב תפס את המיקרופון הגיטריסט התיאטרלי של הלהקה – ג'ונתן דונהיו. הסאונד ההזייתי של "Deserter’s Songs", אלבומם הרביעי וגם ההפקה הבומבסטית אך העדיין מאוד אישית של אלבומם החמישי "All Is Dream", סימנו עבור הלהקה דרך חדשה.

מרקורי רב זכתה בהכרה עולמית בקרב חוגי האינדי והאלטרנטיב בארצות הברית ובאירופה בעיקר בזכות קולו המלאכי של דונהיו וההפקה החללית והמוזרה של בסיסט הלהקה לשעבר דייב פרידמן, שהפיק אלבומים גם לפליימינג ליפס ו-MGMT.  הכיוון החדש והמוזר שמרקורי רב תפסה בסוף שנות התשעים היה פופי וקליט יותר מכל דבר אחר שעשתה עד אז.

אלבום האולפן החדש, התשיעי של מרקורי רב, מהווה חזרה לסאונד הפסיכדלי-פופי של האלבומים שהפכו אותה מלהקת רוק אלטרנטיבי מחתרתית ללהקה ידועה. וזאת למרות שהמפיק המהולל דייב פרידמן לא לקח בו חלק. את "The Light In You", שיוצא שבע שנים אחרי אלבומה הקודם "Snowflake Midnight", ניתן לחלק לשירים שהם יותר גרוביים ולשירים שנוגעים יותר בפופ פסיכדלי בהשראת שנות השישים והשבעים.