עכשיו זה רשמי: קניה ווסט מגיע להופעה בישראל

סוף לשמועות - הראפר המצליח בעולם צפוי להגיע להופעה ראשונה בארץ ב-30 בספטמבר. כרטיסים להופעה, שתערך באצטדיון רמת גן, ינועו בין 199 ל-650 ש"ח

4 באוגוסט 2015

קיץ ההופעות המוגזם עומד להחתם בהופעה הגדולה של השנה, וכנראה הופעת הפופ הכי גדולה שנראתה בישראל מאז מייקל ג'קסון. הראפר, המפיק, אייקון האופנה וכוכב הפופ קניה ווסט מקיים את הבטחתו מלפני כמה חודשים וחוזר לארץ להופעה חד פעמית שתתקיים באיצטדיון רמת גן ב-30 לספטמבר. כרטיסים למופע ימכרו החל ממחר (רביעי) בשעה 19:00 באתר קופות תל אביב ובטלפון *2207. מחיר כרטיסים למופע ינועו בין 199 ל-650 ש"ח, בהתאם למקומות הישיבה. את המופע מפיקה חברת "בל הפקות", שאחראית גם להגעתו של כריס בראון לארץ לפני כשבוע ועל הופעתה הצפויה של מריה קארי ב-18 באוגוסט.

קניה ווסט נחשב כיום לכוכב הגדול ביותר שיצא מעולם ההיפ הופ, עם זרועות ששלח לעולם האופנה, הקולנוע, האמנות וכמובן – המוזיקה. קניה אומרי ווסט נולד בשנת 1977 בג'ורג'יה לזוג הורים אפרו-אמריקאים מהמעמד הבינוני – אימו היתה פרופסור לאנגלית ואביו צלם עיתונאות יוצא "הפנתרים השחורים". כשהיה בן 3, הוריו התגרשו וקניה עבר עם אימו לאזור הדרומי של שיקגו, שם גדל וזכה לחינוך בורגני למהדרין.

בו בזמן, החל ווסט ללמוד הפקת מוזיקה באופן עצמאי ובגיל 15 חבר למפיק והמוזיקאי השכן, No I.D, שהפך למנטור שלו. על אף שלמד אמנויות בבית הספר, ובהמשך באוניברסיטת שיקגו, התמקד ווסט דווקא באמנות ההפקה ובחר לעזוב את האוניברסיטה מעט אחרי שמכר ביט ראשון לאמן רציני, מה שהיווה השראה לנושא שלושת אלבומיו הראשונים.

את פריצת הדרך שלו כמפיק חייב קניה לג'יי זי, שבחר לבסס בערך חצי מאלבומו המופתי "The Blueprint" על ביטים של קניה, למשל, הלהיטים ("Izzo (H.O.V.A" ו-"Takeover". המקום המרכזי שתפס באלבום המצליח הזניק את קניה למעמד של מפיק-כוכב בעל סגנון הפקה מובחן ושם של יוצר להיטים. בין היתר הפיק בתקופה זו לנאס, לודאקריס, סקארפייס, מוס דף, טאליב קוואלי, ליל קים, טי.איי, ביונסה, אלישה קיז, ג'נט ג'קסון וכמובן – הפקות רבות ל"אחיו הגדול", ג'יי זי.

רק שלקניה הכסף וההצלחה כמפיק לא הספיקה. הוא התעקש לעבוד על אלבומו הראשון כראפר ורק לאחר שעבר תאונת דרכים כמעט קטלנית וכתב את השיר "Through The Wire", שזכה לתגובות נלהבות, הצליח קניה לשכנע את הלייבל שלו להוציא את אלבומו הראשון, "The College Dropout".

לאחר שהאלבום זכה להצלחה מסחרית עצומה (פלטינה משולשת) ולהערכה אמנותית לא פחותה, הוציא קניה את אלבומו השני "Late Registration" שזכה להצלחה לא פחותה עם סינגלים כמו "Gold Digger" או "Diamonds from Sierra Leone", אך גם החל לחשוף לעולם צד פחות מוכר שלו – הפה הגדול והאופי המחורבן שלו. ב-2 בספטמבר הופיע ווסט בשידור התרמה מיוחד לקורבנות הוריקן קאתרינה, ושיחרר בשידור חי את ההצהרה השערורייתית אך עוצמתית על נשיא ארה"ב דאז: "לג'ורג' בוש לא אכפת מאנשים שחורים".

השערוריה לא עצרה את ווסט מלהתקדם, ובעודו ממשיך להפיק לכל מי שרק אפשר, עבד על אלבומו השלישי "Graduation", שיצא ב-2007 והביא לסיום את טרילוגית בית הספר שלו. חודשיים לאחר שחרור האלבום, בשיא הצלחתו, קניה זכה לשתי מכות קשות  – אימו נפטרה במהלך ניתוח קוסמטי וארוסתו נטשה אותו כשלושה חודשים אחר כך. שברון הלב הכפול הוביל לשינוי כיוון מוזיקלי שבא לידי ביטוי באלבום "808s & Heartbreak", שהכיל סאונד מתכתי בהרבה הנובע משימוש כבד באוטוטיון ומכונת התופים "808". בדיעבד, ניתן לומר שמדובר באחד האלבומים המשפיעים ביותר בעשור האחרון.

ווסט אמנם יצא למנוחה בת שלוש שנים, במהלכה בעיקר בילה בחברת זוגתו החדשה הדוגמנית אמבר רוז, אבל לא סיים עם לספק שערוריות. הזכורה ביותר מהן היתה התקרית שהתרחשה בטקס פרסי הגראמי בספטמבר 2009, במהלכה עלה על במת הטקס בזמן שטיילור סוויפט ניסתה למסור את נאום התודה שלה, חטף את המיקרופון מידה ויצא בהכרזה שביונסה היתה צריכה לזכות.

על אף התגובות הקשות לאירוע, שכללו ביקורת מכל מי שרק אפשר (כולל אובמה), ווסט חזר למוזיקה והוציא את אלבומו המוערך ביותר – "My Beautiful Dark Twisted Fantasy" נחשב עד היום לפסגת היצירה שלו וסיפק להיטים כמו "Monster" ,"Runaway" ו- "Power", וכך זכה שוב בלב הקהל והמבקרים. שנה אחר כך הגשים ווסט חלום אישי והוציא אלבום משותף יחד עם ג'יי זי – "Watch the Throne" – שזכה גם הוא להצלחה מסחרית בלתי רגילה והיווה סיבוב נצחון עבור השניים.

בשנת 2013 הוציא את אלבומו האחרון נכון לעכשיו, "Yeezus", ששוב היווה שינוי כיוון מוזיקלי, הפעם לעבר כיוון אינדסטריאלי, מינימלי וכמעט אנטי מסחרי. האלבום זכה לתגובות מעורבות, אך בסופו של דבר גם התקבל בזרועות פתוחות ואף סיפק סינגל מצליח בדמות "Bound 2". בשלב זה נדמה שקניה לא יכול לטעות.

הפרויקט הבא של ווסט צפוי להקרא, נכון להיום, SWISH, ממנו יצאו מספר סינגלים – בין היתר השיר "Only One" עם פול מקרטני ו-"All Day" היותר "קניה ווסטי". בחודש אפריל האחרון הגיע ווסט לביקור פרטי בישראל יחד עם אישתו, כוכבת הריאלטי קים קרדשיאן, וביתו הצעירה נורת' ווסט, כדי להטבילה בכנסיה הארמנית בירושלים. בזמן הביקור עלו ידיעות רבות על רצונו של ווסט להעלות מופע חינמי עבור תושבי ירושלים, כפי שעשה בארמניה כמה ימים לפני כן, אך ההופעה לא יצאה לפועל, כפי הנראה עקב המאמץ הלוגיסטי הגדול. כעת, לאחר ההודעה על הגעתו, נראה שהושלם המעגל של הילד משיקגו.