מאדיר אנסים ומהלל תעשיית זנות: "אולפן שישי" זקוק לניעור רציני

מהדורת ערב שבת הפופולארית בישראל משדרת פעם אחר פעם כתבות חסרות מודעות מוסרית, והפאנל, הגברי ברובו, לא מודע כלל לאחריות החברתית שלו. הכתבה על בוקרשט הייתה עוד חוליה מגעילה בקו המערכתי הזה

מתוך "אולפן שישי"
מתוך "אולפן שישי"
14 במאי 2017

ארבעה גברים ישראלים מתרווחים בלימוזינה מאובזרת; לצידם נערת ליווי המתבקשת לספר למצלמה על נוהגי הנימוס הישראליים ועיתונאי צעיר, "אחד משלנו" לכאורה, המפנה לגברים את כל השאלות הבלתי נכונות ("נו, אז מה האישה אמרה?") בחיוך משתובב המחפש נואשות אחר סולידריות גברית, מבקש להיות חלק מהמשחק, כאילו מדובר במשחק שאין בו כל רבב מוסרי.

ניתן היה לפטור כחריגה את כתבת בוקרשט של "אולפן שישי" האחרון, שיר הלל לתעשיית הזנות ולדושבגיזם הישראלי בחו"ל, אילו הייתה באמת נקודה חריגה בקו המערכתי של חדשות 2. אך כעת, לאחר כתבה על הטרדות מיניות שנבלעה בתוך תחקיר דמיקולו על "הצד האפל של חיי הלילה", וראיון שבו ניתנה לנעמה בוכריס הזכות לירוק על המתלוננות ועל מערכת המשפט קבל עם ועדה (שתי הכתבות של אותו עמרי קרונלנד סורר), אין מנוס מלהסיק שמהדורת החדשות זקוקה לניעור רציני. הפאנל, הנשלט ביד רמה על ידי גברים (לא ניתן היה לבחור סמן ימני נשי טרם ליהוקו של צבי האוזר?), כשלעצמו אינו מעיד על מודעות, זעירה ככל שתהיה, לאחריות החברתית הנושאת עמה המהדורה הפופולארית בישראל.

במידת מה "אולפן שישי" סובלת זה מכבר מפיצול אישיות, שאינו מיטיב עמה ואינו מיטיב עם צופיה. ד"ר ג'קיל מבקש לשוות לעצמו ארשת ממלכתית ומהימנה, ומעמיד בקדמת הבמה דמויות כדוגמת אמנון אברומביץ', דנה וייס ורוני דניאל. מיסטר הייד הוא מוטציה פרוורטית של עיתונות צהובה ורכילאית, שאפילו כתבות בעלות ערך עיתונאי משתבשות תחת ידיה החוככות זו בזו בערמומיות. הרכילאות ב"אולפן שישי" היא תגובה סכיזופרנית בלתי רצונית המתרחשת תמיד מאליה: דנה וייס משתהה אל מול המצלמה לאחר שידור הכתבה על בוקרשט, כלא מבינה מה בדיוק קרה עכשיו במהדורה שהיא עצמה מגישה; הכתבים הצעירים, הנושאים עמם הבטחה לרענון הרוח העזר ויצמנית השורה על גברי המערכת המזדקנים (זכרו את תקרית היאכנע, בהקשר זה), חוזרים עם כתבות המאדירות אנסים. עושה רושם שאין סמכות שאחראית במודע ליציאות הזולות של "אולפן שישי", אך אלו פשוט קורות מאליהן פעם אחר פעם.

תקרית היאכנע (צילום מסך מתוך "אולפן שישי")
תקרית היאכנע (צילום מסך מתוך "אולפן שישי")

חברי מערכת "אולפן שישי" אינם כוכבי בידור או מנחי תכניות ריאליטי. אם הם עצמם רוצים שנחשיב אותם לעיתונאים אחראיים, מן הראוי שנדרוש מהם לחשוב מחדש על הקו המערכתי המונהג במהדורה שאליה הם קושרים את שמם. עם סיכול חטיבת החדשות החדשה של השידור הציבורי, למרבה הצער, הם האנשים שבהם אנחנו אמורים לבטוח.

[interaction id="5918211fba9a48f55d7b01c2"]