15 הרגעים המוזיקליים הגדולים ביותר ב"בנות"

מהרגע הקלאסי של האנה לצלילי ביונסה, דרך החזרה של שושנה מטוקיו כשברקע אייס פרשלי ועד הפרצוף הזועף של אדם כשבאוטו מתנגנים מארון 5. כך משתמשים נכון במוזיקת פופ

מתוך בנות, עונת הסיום.
מתוך בנות, עונת הסיום.
10 באפריל 2017

המוזיקה ב"גירלז" תמיד הגיעה במינונים גבוהים ובמשקל כבד, וככזו היא לעולם לא תסתכם כמוזיקת רקע. יותר מזה, לפסקול יש משמעות כבירה ביומרה המתגשמת (בקרטוע, אמנם) של לנה דנהאם להפוך לקול של דור. החוקיות היא לא להדיר את המיינסטרים, לעשות שימוש מופגן בשירי פופ כוחניים, לשמור על אקלקטיות ולמרוד בדיקטטורה המוצהרת של מביני העניין. דנהאם גם רשמה לעצמה מאז 2012 כמה הישגים שבדרך כלל שמורים ליוצרי טלוויזיה מיומנים יותר ממנה, כשהפכה מוזיקאים אנונימיים יחסית לבני טיפוחיו הרשמיים של הרדיו (איקונה פופ לדוגמה). לכבוד העונה האחרונה, הנה כמה מהרגעים המוזיקליים המכוננים ביותר בהיסטוריה של הסדרה:

1. עונה 1, פרק 3: Robyn – Dancing On My Own

באחת הסצנות האיקוניות ביותר של הסדרה, האנה מצליחה להיחלץ מהבור העמוק שהתמלא בליטרים של גברים מאכזבים ("אומיגוד, אלייז'ה גיי!") בעזרת השיר האיקוני לא פחות של רובין. כשמארני חוזרת הביתה, היא מצטרפת לריקוד ארבע הקירות שמוביל לקרדיטים וחותם בתודעה את תנועות ה"דונט גיב א פאק" של לנה דנהאם.

2. עונה 5, פרק 9: Nicki Minaj feat. Beyonce — Feeling Myself

טלי שיפרין. הדמות שהשאירה להאנה את הכישלונות וקמה בבוקר בשביל השואו-אוף, חוזרת לפרק נוסף בו היא יוצאת מהארון ככישלון אקזיסטנציאליסטי ("את יודעת שאני מגגלת את השם שלי בכל יום?") וגורמת להאנה להרגיש קצת יותר דפוקה בין דפוקות ופחות בודדה. הן מדליקות ג'וינט ענק ורוקדות את ריקוד הכיף של הבנות הנוירוטיות.

3. עונה 1, פרק 3: LCD Soundsystem – I Can Change

מארני מתחילה להבין שהחיים מחרמנים יותר משידעה ומגיעה לפתיחת תערוכת אמנות שלבסוף תביא אותה לאורגזמה ולחיי רווקות מספקים בקושי. ג'יימס מרפי הוא עזרה בדרך.

4. עונה 3, פרק 2: Maroon 5 – One More Night

הפרצוף הזועף של אדם הוא בדיוק הנגטיב לאידיאולוגיה שטפטפה לנה דנהאם לאורך של שש העונות: מיינסטרים זה אחלה. אפילו מארון 5, בדרך לאיסוף ג'סה מגמילה.

5. עונה 2, פרק 9: Kanye West – Stronger

מארני עושה הכל כדי לזכות בצ'רלי שהמשיך להיי-טק ועדין לא נפל להרואין, וזה כולל קאבר מחריד וקסום לקניה. דברים שמסתיימים במין, מסתבר:

עוד כתבות מעניינות על "בנות":
האשליה של האנה, או: כך ננצח את הצ'אק פאלמרים של חיינו
איך זה שאף אחד לא דיבר על האיבר המזויף בפרק 3 של בנות?
העונה האחרונה נעה בין מה שטוב בסדרה למה שבלתי נסבל בה

6. עונה 3, פרק 3: Edie Brickell & New Bohemians – What I Am

ככה נראה עבר מפוקפק של דור ה-Y, ותודה לאקס שהקריב את מארני:

7. עונה 2, פרק 3: Icona Pop – I Love It

כמה עובדות יבשות: השיר של איקונה פופ שוחרר ב-2012, נכנס למצעד השוודי והגיע למקום ה-48. אחרי חודשיים, הוא טיפס למקום השני ושהה שם שבעה שבועות ברצף. לאמריקה, לעומת זאת, הוא הגיע רק שנה אחרי, בזכות הפרק המכונן בו האנה ואלייז'ה מפסיקים לספור שורות או לנגב את האף. הסמים שיקחו אתכם עד למקום ה-7 במצעד ה-Hot 100 .

8. עונה 5, פרק 6: Lia Ices – Little Marriage

הפרק שהחזיר את הצבע לפנים של "בנות" וטיהר את מארני מכל מה שבלתי נסבל בה. פתאום היא נתקלת בצ'רלי, הכל הופך סוריאליסטי, הם מתאהבים ואפילו נופלת בחלקה היכולת להתבונן פנימה. אבל כל זה נגמר בסקס ובמזרק, ובמארני מעצבנת כהרגלה.

9. עונה 1, פרק 10: Beyoncé – Halo

רגע קלאסי של האנה, בלדה קלאסית של ביונסה.

10. עונה 5, פרק 8: Ace Frehley – New York Groove

שושנה זרחה בטוקיו ונאלצה לחזור למעוז הקפיטליזם, הדורסנות והאנוכיות. האתוס האמריקאי VS ורוד עולה ("למה אני כאן?? למה אני כאן????"). מי ניצח? התשובה העצובה בעונה 6.

11. עונה 3, פרק 7: Harry Nilsson – You're Breakin' My Heart

הנרקיסיזם של האנה פוגש את הפרפקציוניזם של מארני פוגש את האי שקט של שושנה פוגש את הנרקוטיות של ג'סה. הפרק בלונג איילנד אמנם נגמר בפיוס של כל הארבע, אבל עוד לפני כן היה כאוס שקדמה לו כוריאוגרפיה מופתית לשיר של הארי נילסון.

12. עונה 1, פרק 10: Lady – Yankin

המסיבה המסתורית של ג'סה מתבררת כחתונה שלה עם תומאס ג'ון, ומארני לוקחת את האירוע ברצינות ומאלתרת את ריקוד חייה.

13. עונה 5, פרק 7: Brenda Lee – Someday You'll Want Me To Want You

במיצג תיאטרלי המשחזר את רצח קיטי ג'נובה, האנה מגלה לראשונה על הרומן של אדם וג'סה. "אפקט הצופה מהצד", המחקר הפסיכולוגי שנעשה בעקבות הרצח מ-1964, מקבל משמעות חדשה לגמרי.

14. עונה 1, פרק 8: Bryan Ferry – Slave To Love

הידידות השברירית (=השנאה העזה) בין מארני לג'סה מובילה אותן ללילה משונה ברחבי העיר, בו הן פוגשות אנליסט פיננסי בשם תומאס ג'ון (הבעל לעתיד של ג'סה). דבר מוביל לדבר מוביל לשלישייה שממנה ג'ון מודר ולבסוף משבש את הרגע הכי אינטימי ומביך בין החברות הכי טובות של האנה. בריאן פרי תורם את חלקו.

15. עונה 6, פרק 3: Rihanna – Desperado

"ע6פ3" הפך שם קוד להטרדות מיניות שבאזור האפור וגרר את הרשת לדיון על מגדר, יחסי כוח וניצול. לנה דנהאם מציגה גרסה מודרנית של החלילן מהמלין, בה נראות נשים "חזקות", שהן האנטיתזה לאילוסטרצית הקורבן, נמשכות אחרי צלילי החליל ולבסוף לתוך הדירה של צ'אק פאלמר, דספרדו, עבריין נועז. כשפופ ונרטיב מחושב קוראים תיגר, זה נשמע ונראה ככה:

 

האזינו לכל השירים במיקסטייפ מיוחד: