דנה וייס "יכנע" – והיא תנצח

השימוש של יערי בתואר "יכנע", שבקושי שרד את שנות ה־60, רק מעצים את העובדה שאת אולפן שישי מאכלסים דינוזאורים שסופם להיכחד. ביקורת טלוויזיה

צילום מסך מתוך אולפן שישי
צילום מסך מתוך אולפן שישי
27 במרץ 2016

חברי שוחרי האקטואליה מתקשים להבין את נאמנותי הקנאית לתכנית אולפן שישי, גם כאשר עיתונאים רמי מעלה כמו איילה חסון, נדב איל או אלון בן דוד קורצים אלי מהערוץ המתחרה. קשה לי להסביר את זה באופן רציונלי – בשבוע עצמו, גם אני נהנה מחדותם של פרשני של ערוץ 10. אך בערב יום שישי – עת להימרח על הספה ולאפשר לגוף לנוח – מבקשים כנראה גם תאי המוח פחות חדשות וקצת יותר בידור.

על רקע הסטנדרטים  לדמויות הפרשנים והכתבים בשתי חברות החדשות הגדולות בשנים האחרונות (יוצאי גל״צ רובוטיים המתאפיינים בתקינות פוליטית כמעט חרדתית), אולפן שישי נותר כמעוז אחרון של מאצ'ואיזם עיתונאי בלתי מתנצל. הנוכחות הקבועה של פרשנים בעלי אגו מנופח להדהים בפאנל: רוני דניאל הנרגן או אהוד יערי החולמני, משווה לתכנית יותר אופי של פרלמנט שישי תוסס בשוק הפשפשים, ופחות של מהדורת חדשות בעלת יומרה ממלכתית. מבחינה זו, המפגש בין דור הדינוזאורים של חדשות 2 לדור שצמח תחתם (גיא פלג המרבה להתקוטט עם דניאל בענייניות, או עלה התאנה הנשי דנה וייס), מייצר רגעים טרנסגרסיביים, בלתי צפויים, שנזרקים לצופה כצ׳ופר על כך ששרד בגבורה את חיוכיו הזחוחים של דני קושמרו במשך יותר מחצי שעה.

דנה וייס חורגת מהתפקיד שניתן לה בעולם. איך היא מעזה, ה"יכנע"?!

השבוע היה זה ויכוח שניצת בין יערי לוייס – האישה היחידה בפאנל במהלך המהדורה כולה שהעזה להביע עמדה בנושא הטרור העולמי, והקימה עליה כמעט את כל גברי הפאנל בנביחות רמות (לעיתים רינה מצליח שם כדי לגבות אותה). "אני ממש מעריך את המומחיות שלך בכל נושא שעומד לדיון", אמר לה יערי. "אוקיי, אז אני ממש מתנצלת שהעזתי לדבר בתחום הזה. אני באמת אדבר רק בעניינים נשיים", השיבה לו וייס. לבסוף, לאחר שקושמרו השכיל להעביר את הדיון לצידו השני של הפאנל, זרק לה יערי את המשפט האלגנטי – "את נעשית יכנע".

השימוש של יערי בשם תואר יידי שבקושי שרד את שנות ה־60 רק מעצים את האנכרוניזם שלו ושל חבריו הגבריים לפאנל. מהדורת הדגל של חדשות 2 – חברה שהוקמה כאלטרנטיבה לממלכתיות המנומנמת של רשות השידור – משמשת היום כזירה לימינלית, נפיצה ומרתקת של מאבק בין שני דורות של עיתונאים. אין כל ספק שבסופו של דבר וייס ופלג ינצחו במלחמתם, ואילו דניאל ויערי יאלצו לפנות את מקומם לצעירים קורקטיים שעוצבו בפס הייצור של גל״צ. עד שזה יקרה, אולפן שישי תמשיך להיות גילטי פלז׳ר מענג.