"מחוברים +" לא מאפשרת לנו להתאהב בה

העונה החדשה של "מחוברים" מציגה גרסה מעוקרת ומנומנמת של הפורמט האהוב

"מחוברים +". צילם: אוהד רומנו. עיבוד תמונה: שיין הורוביץ
"מחוברים +". צילם: אוהד רומנו. עיבוד תמונה: שיין הורוביץ
19 בנובמבר 2014

שלוש הדמויות שהכי עניינו אותי לאורך העונות הקודמות של "מחוברים" היו שי גולדן, רן שריג וחנה רטינוב. אני מרשה לעצמי להמר ששני הראשונים הם מהדמויות הפופולריות ביותר על כלל הצופים, ועד כמה שהייתי רוצה להאמין שהייתי היחיד שעף על רטינוב – סביר שגם רבים אחרים נשבו בקסם הדיבור המתאונן שלה. כל אחת מהדמויות האלה סקרנה מסיבה אחרת: גולדן משום שסיפור חייו יוצא דופן; שריג כי הוא חי בסרט של רוק סטאר עם מקלדת; רטינוב מכיוון שהיא נערה אנונימית שחיה חיים אפורים, כמו מרבית האנשים, אבל מצליחה לתווך אותם בכאב, בתסכול ובהומור.

המשותף להנאה בצפייה בשלושתם היה אלמנט הגילוי, העונג בלמידת דברים חדשים ואישיים על אדם. ראיון השער מסוף השבוע האחרון של "7 לילות" עם דניאל אסייג – בנו של שלום אסייג שמשתתף בעונה החדשה של "מחוברים +" (לצד אורלי וילנאי וגיא מרוז, דרור רפאל, עדי שילון וליאור דיין. כן, שוב) – לוקח את הצופה הכי רחוק מאותו אלמנט גילוי מהנה.

אין שום הבדל בין הדמות של אסייג ג'וניור, כפי שמתגלה בשני הפרקים הראשונים של העונה, לבין התכנים בראיון. זה פשוט אותו הדבר, אחד לאחד. אם כך מה הטעם לצפות בו טס ללונדון בשביל קואוליטי טיים עם אמו המזניחה, אם הוא תיאר את אותה חוויה בדיוק בראיון לפני כמה ימים? יצר הקידום של HOT גבר במקרה הזה על התוכן עצמו, כי במקום שסיפור חייו המעניין של אסייג (נולד בעקבות סטוץ של אביו עם בריטית באילת, גדל עם סבתו, חי בצלו של אביו וכמוהו התחתן בגיל 18 והוליד ילד לפני גיל 20) יתגלה לנו במהלך הצפייה – אנחנו מקבלים תקציר על דפי העיתון.

כך האותנטיות של "מחוברים" הלכה לאיבוד לטובת מתן במה לאנשים שמקבלים גם ככה יותר מדי במות. למישהו אשכרה בוער לדעת מה קורה בבית של אורלי וגיא? הכאפות שהבת של דן שילון אוכלת על הגירושים של ההורים שלה נשמעות לכם מרתקות? מכירים גלולת שינה טובה יותר משגרת הבוקר של דרור רפאל? ליאור דיין הוא כזה אישיות ממגנטת שצריך להמשיך ללוות את חייו הבורגניים עוד עונה? משהו לא ברור פה. מי הצמיד למי אקדח לרקה והכריח אותו להפוך את "מחוברים" לגרסה מלאת חשיבות עצמית של "יום בחיֵי"?

דבר אחד נותר מהעונות הקודמות של הפורמט, והוא קידושם של "הרגעים הדוקומנטריים החזקים": דמות מסתכלת על המצלמה, מומלץ תוך כדי עישון, אומרת מה היא מרגישה בטון מתפנק ומעסה בידה את המצח (מטפורה לכבדות החיים) או מכבה את המצלמה (אמירה רפלקסיבית). לדניאל אסייג יש רגע אחד כזה בסוף הפרק הראשון, ולזכותו ייאמר שחייו באמת כבדים אחושילינג.

השורה התחתונה הגיעה השעה לאיחוד פורמטים עם "האח הגדול VIP"

"מחוברים +", HOT3, ראשון־רביעי, 20:15