"נרקוס" חוזרת לעונה שלישית: מה עושים בלי פבלו אסקובר?

העונה השנייה הסתיימה בחיסולה של הדמות המרכזית, והעונה החדשה תציב במרכזה את ג'ילברטו אורחוולה, שניצל את תשומת הלב שמשך אסקובר כדי להקים בשקט אימפריה חדשה

נרקוס (צילום: יח"צ)
נרקוס (צילום: יח"צ)
31 באוגוסט 2017

העונה השלישית של "נרקוס" תעלה במלואה למאגר של נטפליקס מחר (שישי, 1.9) ועמה שאלה דרמטית: איך ממשיכים את הסיפור אחרי שהדמות המרכזית, זו שמופיעה בכל הפוסטרים, מתה בפרק האחרון של העונה הקודמת? עונתה השנייה של הסדרה המדוברת הסתיימה בחיסולו של סוחר הסמים הקולומביאני פבלו אסקובר (ואגנר מורה) על ידי שוטר במהלך פריצה לבניין בו הסתתר מפני הרשויות. העונה החדשה צפויה להתמקד במתחריו של אסקובר – קרטל קאלי – שלאחר מותו השתלטו על עסקי הקוקאין של קולומביה. זו לא צפויה להיות העונה האחרונה של הסדרה, שכן עונה רביעית כבר הוכרזה.

עשרת פרקי העונה הראשונה נמתחו משנות ה-70 ועד 1992 ותיארו את בניית האימפריה של אסקובר דרך נקודת מבטו של סוכן המנהל האמריקאית למלחמה בסמים, סטיב מרפי (בויד הולברוק). מרפי נשלח לקולומביה כדי לטפל בייבוא ההולך וגדל של קוקאין לארצות הברית, שם הוא חובר אל חוויאר פניה (פדרו פסקל, אוברין מ"משחקי הכס"). במהלך העונה אסקובר נבחר לפרלמנט הקולומביאני, דואג לחיסולו של שר המשפטים, מסתבך עם משפחות וארגוני פשע ועם ארגון גרילה קומוניסטי, מחסל את כל מי שבא לו לא טוב ולבסוף, במסגרת הסכם עם השלטונות, נכלא במתקן כליאה פרטית משלו, "לה קתדרל", המאובטח ע"י אנשיו שלו. בסיום העונה נוצר הפיצוץ המצופה בין השלטונות לברון הסמים, שגם בימיו בכלא המשיך לעשות כרצונו. רבים מאנשיו נהרגים בעימות אך אסקובר עצמו שורד ונמלט.

בעונה השנייה אסקובר ניסה לשקם את מעמדו לאחר ההימלטות מהכלא ושילובם של ה-CIA בפרשה. שחקן מפתח בעונה זו היא הקרטל המתחרה, סנטיאגו דה קאלי, בהובלתם של האחים רודריגז אורחוולה – ג'ילברטו (דמיאן אלקזר) ומיגל (פרנסיסקו דניס), הלמר "פאצ'ו" הררה (אלברטו המן). משתפת עמם פעולה ג'ודי מונקאדה (כריסטינה אומנה), שמחפשת לנקום באסקובר על רצח בעלה.

העונה השלישית תציב במרכזה, במקומו של אסקובר, את ג'ילברטו אורחוולה, שהקרטל שלו ניצל את תשומת הלב שמשך אסקובר כדי להתפתח בשקט לכדי אימפריה חדשה. הסוכן מרפי לא צפוי להשתתף בעונה החדשה, כשאת עיקר תשומת הלב יתפוס הסוכן פניה.

הקרטל שיככב בעונה זו מוכר פחות מזה שהנהיג אסקובר, אז בנטפליקס השקיעו לא מעט ממאמצי השיווק לעונה החדשה בהצגתו כאיום חדש, שונה לגמרי אך עוצמתי ומפחיד לא פחות. בסרטון קידום לעונה החדשה נשאלו הצופים כמה כסף מרוויח הקרטל בשלושים שניות ובמשך חצי דקה עולה המספר עוד ועוד, עד לסכום שערורייתי של 22,500 דולר, כלומר, 23.5 מיליארד בשנה. במרכז העונה יעמוד הרעיון שעסקי הקוקאין הם "עניין של ירושה", כנאמר בטריילר, כאשר העסקים לא נפגעו מנפילתו של אסקובר אלא רק עברו לידיהם של פושעים אחרים. אחת הדמויות החדשות בעונה תהיה צ'פה סנטהקרוז לונדונו (פאפא רפזוטה), שהשחקן המגלם אותו הגדיר כ"גדול מהחיים", האיש שניהל את עסקי הקרטל בניו יורק. דמויות חדשות נוספות הם סוכני ה-DEA כריס פייסטל (מייקל סטהל-דיוויד) ודניאל ואן-נס (מאט וולן), ראש האבטחה סלקידו (מטיאס וראלה) ודיוויד רודריגז (ארתורו קסטרו), בנו של מיגל ומנהיג מיועד של הקרטל בעתיד.

[interaction id="59a7bafb1868a8c438dfd812"]