הרוסים באים: מה חושבים כוכבי "האמריקאים" על ממשל טראמפ?

קרי ראסל ומתיו ריס, המרגלים הסובייטים האהובים ביותר בטלוויזיה, מדברים על הדמיון של הסדרה שלהם למציאות תחת ממשל טראמפ ועל הטוויסט בעונה 5

האמריקאים
האמריקאים

צפוי שבמהלך פגישה עם קרי ראסל ומתיו ריס ננסה להיכנס לחדר שאנחנו לא באמת אמורים להיות בו. אנחנו נמצאים בלאונג' במלון קרוסבי סטריט בסוהו – קירות אדומים, ספות רכות, אור רך. נכון שזה לא מסתורי כמו המחסנים והמשרדים החשאיים שהמרגלים הסובייטים אליזבת ופיליפ ג'נינגס פולשים אליהם על בסיס קבוע. אבל זה קרוב מספיק.

ראסל וריס, המגלמים את זוג המרגלים בסדרה "האמריקאים" של ערוץ FX, הפכו לזוג כשהסדרה עלתה ב־2013, ומתגוררים כיום בברוקלין עם סאם, בנם בן ה־10 חודשים, ועם שני ילדיה של ראסל מנישואיה הקודמים. השניים מתיישבים ומזמינים בירה, וריס (הוולשי) מתחיל לרדת על ראסל (הקליפורנית) ועל חיבתה החדשה לרוגבי. מתברר שיש לה כינויים לשחקנים המובילים בוויילס, "למשל 'הצנטוריון', שהוא קפטן הקבוצה לשעבר, סאם וורברטון", הוא מסביר. "אני חושב שהוא נראה כמו הבן שלנו, סאם – קירח ובלי צוואר".

התחושה היא שהם נהנים מההפסקה שלהם. הערב ריס מתכנן לבשל "צלי של יום ראשון" להוריו, שהגיעו לביקור מבריטניה; ומחר שניהם פותחים שבוע חדש שבו יעבדו 14־16 שעות ביום בסטודיו גוואנוס, שבו מצלמים את רוב הסדרה. את סצנות החוץ הם מצלמים ברחובות ברוקלין, שאמורים להיות תחליף לפרברים של וושינגטון בשנות ה־80, שם מתגוררים בסדרה בני הזוג ג'נינגס וילדיהם הבוגרים. זו לכאורה משפחה ממוצעת, אך היא מסתירה סוד אפל ומאוד לא אמריקאי. אבל כל זה קורה מחר. בינתיים ראסל לוגמת מהבירה, הראשונה שלה היום, ומתלהבת. "זה כל כך פאקינג טוב", היא אומרת, ומסיטה את שערה הצדה. "הייתי יכולה לשתות שמונה כאלה".

האמריקאים
האמריקאים

חזרתם עכשיו מפגישה עם איגוד הכתבים הזרים בהוליווד, שבחר בשניכם כמועמדים השנה לגלובוס הזהב, אחרי ארבע עונות. סוף סוף… נכון?

ראסל: "באופן אישי אני אוהבת להיות האנדרדוג. זה די כיף כשאתה אף פעם לא מועמד לשום דבר. כולם כותבים דברים נחמדים עליך, וזה מקום כיפי להיות בו, בלי לחץ".

ריס: "ואתה לא צריך ליפול אחר כך מהפסגה".

ראסל: "בדיוק. עבורי המועמדות הייתה הניצחון; הרגשתי שהזמינו אותנו לשבת בשולחן המבוגרים לשנה אחת. זה מדהים, וזה משנה משהו בשפה העסקית של הדברים, אבל זה לא באמת משנה את הדרך שבה מנהלים את התוכנית שלנו, שמבוימת כמו סוג של קולנוע גרילה. אין לנו קרוונים מפנקים, ולא לו"ז מפנק. הגישה היא 'בואו נראה מה תופס'".

ריס: "זו ריצה מהירה. זו לא סדרה שמשודרת בפריים טיים, וזו לא הפקה נוצצת".

ראסל: "ואני חושבת שזה יתרון".

ובכל זאת, בטח היה כיף לקבל הכרה על העבודה שלכם.

ראסל: "קודם כל, גלובוס הזהב… המסיבה עצמה כל כך כיפית".

ריס: "זה מאוד לא רשמי…".

ראסל: "יש אלכוהול! הישיבה היא לא באולם אלא סביב לשולחנות, וכולם דחוסים יחד. זה מתקיים באותו המלון בכל שנה, בבוורלי הילטון, ושירותי הנשים שם עדיין מעוצבים כמו בשנת 1950. זה נראה כמו מעין סלון לנשים, ואת שם, וכולן מתקנות את האיפור, והבנות מדברות. ואז מישהי יוצאת ואומרת 'אתן יכולות לעזור לי לסגור את השמלה?'. הכל נורא משוחרר! ולהיות שם ולשמוע את הנאום של מריל סטריפ (שבו תקפה חזיתית את דונלד טראמפ, וכמובן קיבלה בתגובה ציוץ זועם מהטוויטר הנשיאותי) – זה היה קול".

מה חשבת על הנאום של מריל?

ריס: "זה היה אמיץ… לא, לא אמיץ: היא אמרה בדיוק את מה שהיה צריך להיאמר".

ראסל: "זה היה רגע מתוח, כי היה ברור שמה שהיא אמרה לא התאים לכולם. הייתה דממה".

ריס: "כל הערב זה היה כמו מסיבה גדולה, ואז [סטריפ] הייתה זו שנקשה על הכוס כדי להגיד משהו רציני… ניסיתי להסתכל על ג'ון וויט. [צוחק]. היי, וויטי, אתה מקשיב?".

ראסל: "זה היה רגע רציני".

אתם מסכימים עם סטריפ, שהעיתונות נמצאת במקום מסוכן כרגע, וזקוקה לתמיכה?

ריס: "זה מבעית".

ראסל: "אבל אני חושבת ש'סטרדיי נייט לייב' עושה עבודה די טובה. זה כאילו שהם דוברי האמת שלנו עכשיו. ההרגשה היא שהם עושים את הדבר הכי חשוב. דרך אגב, העובדה שהוא (טראמפ) צייץ לגבי מערכון בתוכנית סאטירה היא…".

ריס: "אומרת משהו עליו".

ראסל: "מדהים – במובן של לא ייאמן".

האם חשבתם אי פעם שהתוכנית שלכם – שעוסקת במרגלים רוסים שמנסים לחדור אל הרמות הגבוהות ביותר של הממשל האמריקאי – תהיה כל כך רלוונטית?

ראסל: "כשמשווים אותנו למה שקורה ברוסיה, אני לא מתמקדת בזה, כי למען האמת אני לא חושבת שבכך עוסקת התוכנית שלנו. זו למעשה סדרה על מערכת יחסים; הנישואים הם ה'תן וקח', והמוקד של הסדרה, והדרמה, נמצאים במערכת היחסים. העניינים הפוליטיים הם ברקע, וזה כבר הוחלט. אתה לא מרגיש כך?".

ריס: "לגמרי".

הנישואים שלכם עומדים למבחן בעונה החמישית, בייחוד לאחר שראינו את מישה, בנו האובד של פיליפ ממערכת יחסים קודמת, נכנס לתמונה בסוף העונה הקודמת.

ראסל: "הנישואים הם בעצם במקום די חזק. הם הפכו למאוחדים וחזקים יותר כי העניינים הגדולים, למשל מחלה של ילד, חשובים יותר כרגע. וזה נכון לגבי מערכות יחסים. בעונה הזאת רואים את המחיר האנושי של הדברים דווקא אצל המתבגרים".

ריס: "פייג', הבת שלנו בסדרה, פורחת הרבה יותר, לאו דווקא במובן טוב, אבל בדרך קצת מסובכת וטרגית".

אתם כרגע עובדים 14 שעות ביום כדי לסיים את עונה 5. מה תעשו כדי להירגע כשתסיימו?

ראסל: "אנחנו חייבים לקחת את התינוק לוויילס".

ריס: "כדי שנוכל לברך אותו במשטח הקדוש של אצטדיון מילניום [שם משחקת נבחרת הרוגבי של וויילס]".

"זו למעשה סדרה על מערכת יחסים". האמריקאים
"זו למעשה סדרה על מערכת יחסים". האמריקאים

ואז תגיע עונה 6 – האחרונה.

ראסל: "יהיו בה עשרה פרקים. וג'ואל (פילדס, המפיק) בדיוק סיפר לי משהו ש[ריס] אולי יאהב".

ריס: "כן, שאני מת בשלב מאוד מוקדם בעונה". (צוחק)

ראסל: "הוא סיפר לי משהו, ואמרתי 'מה??'. ויש עוד כמה דברים שמתרחשים בפרק 10 של העונה הזאת שלא האמנתי שיקרו. הם אפילו לא רמזו לנו שזה קורה".

ריס: "הם [סיפרו לנו דברים] בשנה שעברה, ואני חושב שנמאס להם שאנחנו מספרים לכולם. היא טובה בשמירת סודות – אני לא".

אתם מציעים לכותבים טוויסטים משלכם לעלילה?

ראסל: "אני כל הזמן אומרת שאליזבת תכף תהפוך לסוכנת כפולה".

היא נראית לי מאוד נאמנה לאימא רוסיה.

ראסל: "בהחלט. טוב… נראה".