חשיפת אירועי הגאווה 2016: כל מה שאתם צריכים לדעת

רשימת אירועי הגאווה העמוסה תסגור לכם פינה מהיום ועד המצעד בחודש הבא. אז לאיפה שווה ללכת? עשינו לכן ולכם סדר ביומן

גאווה נשית. מיטל להבי, אפרת טולקובסקי, מיכל עדן, אסי לוי, יהלומה לוי, שפיטה וחן אריאלי (צילום: כפיר סיון)
גאווה נשית. מיטל להבי, אפרת טולקובסקי, מיכל עדן, אסי לוי, יהלומה לוי, שפיטה וחן אריאלי (צילום: כפיר סיון)

אחרי שאתמול בערב הושקו אירועי הגאווה במעמד ראש העיר רון חולדאי, נחשפה גם רשימת האירועים שמחכים לנו מהיום (שישי) ועד הנצנץ שבכתר – מצעד הגאווה. השנה יתקיימו האירועים בסימן "נשים לשם שינוי", ואמש גם הוקרן לראשונה קליפ הגאווה הרשמי מטעם עיריית תל אביב-יפו, שבו מבצעת האמנית שפיטה קאבר לשיר pink של אירוסמית' ועושה תיקון מסוים לנראות הנשית החסרה בפרסומים עד כה.

אפרת טולקובסקי, חברת עיריית תל אביב מטעם סיעת מרצ והאחראית על אירועי הגאווה, אמרה: "הנושא שנבחר השנה הוא לא עוד סיסמא ריקה מתוכן. דאגנו שנשים יבואו לידי ביטוי בכל החלקים השונים של אירועי הגאווה והמצעד. כך, הבמה במצעד תהיה כמעט כולה על טהרת המין הנשי, ופסטיבל התרבות השנה מביא לידי ביטוי את הכשרונות הרבים של נשות הקהילה. השינוי לא נעשה ביום אחד, אבל לאט לאט נדאג למהפכה ונציב את נשות הקהילה בחזית".

ראש העיר רון חולדאי ושפיטה (צילום: כפיר סיון)
ראש העיר רון חולדאי ושפיטה (צילום: כפיר סיון)

רשימת האירועים:

20 במאי (שישי), 11:00 – במרכז הגאה יתקיים המופע "סימנים חיוניים", מופע שנוצר בעקבות הרצח בברנוער.

20-12 במאי (שישי-שבת), 21:00 "הוצאה לאור", מופע המסיר את המסכות מחוויית ההסתרה בקהילה הגאה כגון גבר חרדי הנשוי לאישה ומסתיר את נטייתו המינית, טרנסג'נדרית שנזרקת מביתה ועוד. יתארח גם הוא במרכז הגאה.

22 במאי (ראשון) – סיור לייף סטייל בעקבות הקהילה הגאה.

22 במאי (ראשון) – פתיחת חוף הילטון.

22 במאי (ראשון), 20:30 – המופע "לעשן כמו גבר", המבוסס על חייה של פרידה קאלו. מופע הבוחן את מוסכמות החברה, בהשתתפות אור סיונוב, מכוכבות "האח הגדול" לשעבר. יתארח במרכז הגאה.

23 במאי (שני), 20:00 – מופע הרוק "התהפכו היוצרות" לציון 30 שנה לקל"ף (קהילה לסבית פמיניסטית). קל"ף, מהארגונים הפמיניסטים הבולטים שפעלו בישראל יציין השנה 30 שנה להיווסדו, במופע בהשתתפות לאה שבת ויפעת נץ (המכשפות). יתארח במרכז הגאה.

24 במאי (שלישי), 17:00-21:00 – כנס של הקהילה הבי/פאן/פולית שיעסוק בסוגיות של החוויה הביסקסואלית והפוליאמורית. יתקיים במרכז הגאה.

24 במאי (שלישי), 21:00 – נעמה הכהן במופע התרמה לבית דרור, בית מחסה לילדים ונוער להט"ב שנזרקו מביתם בעקבות נטייתם המינית. הכהן, שגדלה בבית דתי, חזרה בתשובה ויצאה מהארון, תוציא בחודש יולי הקרוב את אלבומה הראשון.

24 במאי (שלישי) – אירוע בגאווה, תערוכת אמנות גאה במוזיאון נחום גוטמן.

25 במאי (רביעי), 19:00 ו-21:00 – "בוא'נה – קברט הנשים באנה" – מופע קברט סאטירי בהפקת נשים, המורכב מקטעי תיאטרון סאטיריים ועיבודים מוזיקליים מקוריים העוסקים בנשים ונשיות דרך הקשרם אקטואליים. יתקיים במרכז הגאה.

26 במאי (חמישי), החל מהשעה 17:00 – כנס הבריאות השנתי. הכנס היחיד בארץ העוסק בסוגיות בריאות הייחודיות לקהילה הלהט"בית. יתקיים במרכז הגאה.

27 במאי (שישי), 12:00 – מופע מיוחד בתיאטרון הלאומי הבימה ובשיתופו. שחקני הבימה יעלו מופע מיוחד לכבוד חודש הגאווה שנכתב ובוים על ידי דנה דבורין, ובהשתתפות רן דנקר, נורמן עיסא, טל קלעי ("פאות קדושות"), איילת רובינסון ועוד.

בניין העירייה מואר בצבעי גאווה (צילום: כפיר סיון)
בניין העירייה מואר בצבעי גאווה (צילום: כפיר סיון)

27 במאי (שישי) – קבלת שבת חגיגית בבית דניאל.

27 במאי (שישי), 14:00 וה-28 במאי (שבת) בשעה 21:00 – ההצגה "תיאורמה" של המרכז הגאה תעלה בתיאטרון הבימה במסגרת שיתוף הפעולה בין תיאטרון הבימה והמרכז הגאה. תקציר ההצגה: יום אחד מופיע זר מסתורי אצל משפחה בורגנית אמידה ושם קץ לחיים שידעו עד אותו הרגע. צעד אחר צעד כל אחד מבני המשפחה נופלים לפיתוייו של הזר ומתאהבים בו אנושות, עד שיום אחד הוא מודיע שהוא עוזב ולא ישוב עוד. מרגע עזיבתו של הזר כל אחד מבני המשפחה מתחיל תהליך קיצוני של שינוי.

27 במאי (שישי), 21:00 – "לאורך כל הלילה", הצגה של תיאטרון הקוביה במרכז הגאה המגוללת את סיפורן של נשים גרמניות מעליית הנאציזם ועד לתבוסת גרמניה במלחמת העולם השנייה.

27 במאי (שישי) – תחרות "מיס טרנס" בתיאטרון הבימה. לראשונה בישראל, תתקיים תחרות היופי לנשים טרנסג'נדריות בהשתתפות מיקי בוגנים, בטי רוקאווי, נציג התחרות הבינלאומית ועוד. מלכת היופי תטוס לייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית שתתקיים בברצלונה בספטמבר.

28 במאי (שבת), 11:00 – יוגה קווירית במלון בראון.

29 במאי (ראשון), 21:00 – המופע "פותחות את הנרתיק", מופע התרמה קורע מצחוק להצלת קבוצת הכדורגל הלסבית בית"ר גבעתיים והמשולש.

30 במאי (שני), 22:00 – שחקני תיאטרון הבימה מגיעים להופעה במרכז הגאה. שחקני הבימה יעלו מופע מיוחד לכבוד חודש הגאווה שנכתב ובוים על ידי דנה דבורין, ובהשתתפות רן דנקר, נורמן עיסא, טל קלעי ("פאות קדושות"), איילת רובינסון ועוד..

30 במאי (שני) – הצגה מיוחדת של "סיפור הפרברים" בתיאטרון הקאמרי.

30 במאי (שני), 17:00-21:00 – "קווירבאזר", בזאר של יוצרות לט"ביות במרכז הגאה.

31 במאי (שלישי), 17:00-22:00 – כנס נשים בפוליטיקה במרכז הגאה. היידי מוזס, בתו של ח"כ מוזס מיהדות התורה, מיה בנגל, כתבת ודוברת שרת המשפטים ציפי לבני לשעבר, ועוד שורה של נשים בכירות בארגוני הקהילה ינסו לענות על השאלה: למה נשים גאות תופסות לא אחת מושב אחורי לעומת גברי הקהילה, ומה אפשר לעשות בנדון?

1 ביוני (רביעי), 20:00 – "וויגסטוק", מופע דראג קווינס ססגוני בהשתתפות מלכות הדראג הטובות בישראל במופע התרמה לוועד למלחמה באיידס. האירוע בהשתתפות אילנית, יזהר כהן, מורן מזור, פנינה רוזנבלום, פאות קדושות, קיי לונג ועוד.

1 ביוני (רביעי) – הקרנה מיוחדת של המחזמר שיער בתיאטרון הקאמרי.

2 ביוני (חמישי), 19:00 – אירוע שולחנות עגולים ברחבת הבימה. יום לפני המצעד כיכר הבימה תתמלא בשולחנות שיח עגולים שיציגו את כל גווניה של הקהילה.

2 ביוני (חמישי), 21:00 – ההצגה "מתחת לעור" של המרכז הגאה מתארחת בתיאטרון הבימה.

2 ביוני (חמישי)– משתה גאווה ביפו בהשתתפות Eatwith.

3 ביוני (שישי) – מצעד הגאווה.