המרכז המסחרי

הדי.ג'יי והמפיק סטיב איוקי לא מתרגש מהלכלוכים של הקולגות ולא מפחד מהתפוצצות הבועה האלקטרונית באמריקה. אחרי הכל, בעיני עצמו הוא שייך בכלל לאנדרגראונד

24 בספטמבר 2013

סטיב איוקי לא מוכן לוותר על התדמית האנדרגראונדית שלו. בעיניו הוא עדיין אותו Pאנקיסט אסייתי מלוס אנג'לס שהיה הראשון לשווק לאמריקאים את בלוק פארטי וגוסיפ. אז מה אם הוא מככב ב־MTV בכל שעה עגולה עם הראפר ליל ג'ון, חולם על שיתוף פעולה עם לינקין פארק ומכונה על ידי ענקים רוחניים כמו די.ג'יי סניק פושע תרבות. "אני יודע טוב מאוד מה אומרים עליי ומי אומר עליי את הדברים האלה, אבל באמת שלא אכפת לי. אני מכיר טוב מאוד את די.ג'יי סניק, הוא גם חבר טוב של ארמנד ואן הלדן שעבדתי איתו על מספר פרויקטים. אני חושב שהוא סתם מתבכיין כדי לזכות בתשומת לב וחבל. אני דווקא מאוד מחבב את המוזיקה שלו".

בינך לבין עצמך אתה מוצא את עצמך מתפשר אמנותית?

"זו שאלה מוזרה והתשובה אליה היא ממש לא. אני מקליט ומוציא לאור רק מוזיקה שאני אוהב ומאמין בה. זה שאני אורז את זה בצורה מסוימת או משווק את זה לקהל רחב מאוד לא אומר שאני מבצע פשרות אמנותיות. עובדה שיש לי קהל ולו"ז הופעות צפוף מאוד".

מוזיקה אלקטרונית נמצאת כרגע בשיא הצלחתה באמריקה. איך אתה מעניק לה את העומק והמשמעות הדרושים כדי שהיא לא תעלם?

"מעמדה הנוכחי של המוזיקה האלקטרונית בארצות הברית הוא בזכות אותם אמנים מצליחים שמכתיבים את הרגע. אז זה הכל תלוי באמנים עצמם שצריכים להמשיך ולשמור על הגחלת. לא באמת אכפת לי מה מצבה המסחרי של התעשייה, אני אחזור להיות מוכר רק באנדרגראונד כשהבועה הזו תתפוצץ, וזה בסדר גמור מבחינתי. מסחריות היא לא המניע שלי".

מה אתה אומר על אינפקטד משרום, הרכב שהופעת איתו בישראל?

"אינפקטד מאשרום הם אחד ההרכבים האגדיים שידעה המוזיקה האלקטרונית. הם פשוט מדהימים. הכרתי אותם לפני כמה שנים מאחר שהם גרים בלוס אנג'לס, הצלחתי לשכנע אותם להצטרף ללייבל שלנו ואני מאוד שמח שהם הסכימו. המוזיקה שלהם פורצת דרך ומרגשת בצורה בלתי רגילה. אפשר לשמוע באופן כל כך ברור את השפעות המטאל והרוק במה שהם עושים, כך שזה לא פלא שהם מופיעים כל כך טוב".

חברת הניהול שאתה שותף בה, Deckstar, מייצגת גם די.ג'ייז של מוזיקה אלקטרונית וגם להקות Pאנק ומטאל. איך זה הולך ביחד?

"אני הגעתי למוזיקה אלקטרונית מה־Pאנק. אני חושב שבמיוחד כרגע, אם תעבור על כל אייפוד בכל תיכון בארצות הברית, לצד בלינק 182 אתה תמצא את אפרוג'ק, אותי או את אינפקטד מאשרום, וזה משמח אותי מאוד. אנחנו לא עורכים הרבה אירועים שבהם תראה את ראנסיד מופיעים לצד אינפקטד, אבל זה קורה לא פעם ואני לא חושב שיש בזה משהו פסול. נהפוך הוא, זה טבעי לחלוטין כאן".

אחרי קיד קוטי, בלק אייד פיז וקניה ווסט, עם מי עוד היית רוצה לשתף פעולה באלבום הבא?

"וואו, יש הרבה. הייתי מאוד רוצה לכתוב טראק לצ'סטר בנינגטון מלינקין פארק, יש לו קול חד־פעמי בעיניי. אני מנסה ממש בימים אלה לגרום לזה לקרות. יש עוד הרבה שהייתי רוצה לשתף איתם פעולה אבל אני מעדיף שלא לחשוף, כי זה יכול לחבל לי באפשרות או לפסול מישהו אחר. אז כרגע נאמר שצ'סטר הוא האמן העיקרי על הכוונת".

מה עם איזה פרסונת האוס כמו רוברט אואנס?

"רוברט אואנס? אני לא חושב שאני יודע מי זה, תזכיר לי?".