מבוצרים בעמדה: עשרת הדי.ג'ייז המקומיים שעשו לנו את השנה

טוב, 12, רק מפני ששניים הם בעצם צמדים, שהכי שימחו את העיר בשנה החולפת

הדי.ג'ייז שעשו לנו את השנה
הדי.ג'ייז שעשו לנו את השנה

נרקיס טפלר

היא לא רק תקליטנית מעולה, היא גם אחת הדמויות הכי רהוטות בסצנת הלילה המקומית – מהמעטות שמעדיפות לפתוח את הפה (על חיי לילה, על פמיניזם, על מה שביניהם) ולא לשמור על דממת אלחוט של פרגון אוטומטי. אבל קודם כל היא תקליטנית מנוסה, מעולה
ואינטליגנטית.

נרקיס טפלר
נרקיס טפלר

הטרק שעשה לה את השנה: Moscoman – Dévoué


[tmwdfpad]

טל כהן

לא קל להיות רזידנט בבלוק. מדי שבוע מגיע למועדון עוד מקבץ של די.ג'ייז עטורי שבחים ועתירי הייפ, שמשאירים לרזידנטים משימה לא פשוטה: לאפסן את האגו ולבנות אווירה. טל כהן עומד במשימה הזאת בגבורה מדי שבוע, עד כדי כך שלפעמים, במהלך הסטים של האורחים היוקרתיים, כבר עולים געגועים לטעם המצוין והרגיש שלו.

טל כהן. צילום: פיני סילוק
טל כהן. צילום: פיני סילוק

הטרק שעשה לו את השנה: DJ Koze – XTC

ירדן רוקח

רוקח היא מורת הדרך הנכונה ביותר למציאות שבה ההיפ הופ שכפל את עצמו ל־DNA של כל פינה מוזיקלית. עם תיק תקליטים שמתפקע מסוואג, הסטים שלה משדרים שפע, ריבוי ועומס (במובן הטוב ביותר). חוץ מזה אנחנו הכי אוהבים די.ג'ייז שרוקדים כמו משוגעים בעמדה.

ירדן רוקח
ירדן רוקח

הטרק שעשה לה את השנה: Mike WiLL Made It – Drinks on Us (ft. Swan Lee, Future)

ניב הדס

זה לא הידע הנרחב שלו, זה לא הבלוג האלקטרוני המנוח והאהוב תפו"ד וזה לא הבוקינג האיכותי־סנובי בליין Later. מה שהכניס את ניב הדס לרשימה הזאת היא היכולת העקבית להיכנס לעמדה ופעם אחר פעם לנגן טרק מעיף אחרי טרק מעיף.

ניב הדס
ניב הדס

הטרק שעשה לו את השנה: Matthias Reiling – Outplace

חן אלמליח

היא החלה דרכה בסצנת ההיפ הופ והרגאיי, ותוך זמן קצר הרחיבה את מנעד החומרים שהיא מתקלטת עד כדי כך שהמסיבות שלה הפכו לשיעור מאלף ברב תרבותיות. ההיפ הופ עדיין שם, לצד מוזיקה ערבית לסוגיה הרבים והמגוונים, כולל מוזיקה תימנית, דבקה פלסטינית, פופ ים תיכוני ועוד, והיא יודעת ללהטט בין כל אלה במקצועיות מרשימה. בדקו את תקלוט הבוילר רום שלה – תצוגת תכלית מרשימה.

חן אלמליח. צילום: בן פלחוב
חן אלמליח. צילום: בן פלחוב

הטרק שעשה לה את השנה: L'Algérino – Bawa

רד אקסס

דורי סדובניק וניב ארזי נכנסים בול לתוך אחד הנרטיבים הקלישאתיים והאהובים ביותר בסצנת המועדונים: הנסיקה המטאורית. בשנה האחרונה הפך הצמד לשם בינלאומי מדובר, עם ריליסים שיוצאים בקצב מסחרר בלייבלים נחשקים והזמנות לנגן במועדונים ופסטיבלים ברחבי העולם. מספיק לשמוע סט אחד שלהם בשביל להבין איך ולמה זה קרה.

ניב ארזי ודורי סדובניק. רד אקסס. צילום: נמרוד סונדרס
ניב ארזי ודורי סדובניק. רד אקסס. צילום: נמרוד סונדרס

הטרק שעשה להם את השנה: Simple Symmetry – Mimino

מיטל שבח

שמה של שבח נמצא בשנה האחרונה בעליית מניות תמידית. הסטים האקלקטיים והצבעוניים שלה, בעלי הזיקה החד משמעית לפופ (אם לא כז'אנר אז כסנטימנט), חושפים בו זמנית שני צדדים באישיות שלה: חובבת רחבות והרמות וגיקית מוזיקה אובססיבית.

מיטל שבח. צילום: לידר משה
מיטל שבח. צילום: לידר משה

הטרק שעשה לה את השנה: Format:B – Chunky

יותם אבני

2015 הייתה שנה סוערת ליותם אבני. הוא ניגן ונוגן בברגהיין (ההפקות שלו חביבות במיוחד על בן קלוק), הפך לראפר, הואשם במיזוגניה (נו, ראפר) והביא לתל אביב עשרות די.ג'ייז מצוינים, במסגרת הליין Avadon. בתוך כל זה הוא התייצב כמה פעמים בשבוע מאחורי העמדה והמשיך לחדד את הסאונד והכישורים שהופכים אותו לאחד הכישרונות הגדולים בסביבה, עם אגו תואם (שמתבטא בין היתר בכך שבסעיף הבא הוא בחר טרק של עצמו).

יותם אבני. צילום: בן פלחוב
יותם אבני. צילום: בן פלחוב

הטרק שעשה לו את השנה: Yotam Avni – This Is How (Original Mix)

אנה הלטה

אשת הליין פאקוטק, שנוסד במחתרת הירושלמית לפני יותר מעשור, היא דיג'יית שמסוגלת לגרום לך לנענע את הראש בעונג במקום בילוי קטן בשעות הערב המוקדמות, וגם להרים מועדון גדול לעננים בשעות הבוקר המוקדמות. באמתחתה האוס וטכנו שיש בהם עדינות יוצאת דופן, גם כשמדובר בחומרים קשוחים, אפלים ואטיים.

אנה הלטה
אנה הלטה

הטרק שעשה לה את השנה: Mr. Beatnick – Stutter

TV.Out

הצמד TV.Out (דורון "צ'רלי" מסטיי ואורי יצחקי) הפך בשנה האחרונה לאחד השמות החמים בעיר, עם ריליסים בלייבל המקומי Parallax באווירת טכנו פאנקי עם שרירים. מדובר בנציגים חשובים של דור חדש של די.ג'ייז תל אביבים שאנחנו מקווים שיעשו בקרוב את הזינוק לזירה הבינלאומית.

TV.Out. צילום: בן פלחוב
TV.Out. צילום: בן פלחוב

הטרק שעשה להם את השנה: Hodge – Forms of Life

בהכנת הכתבה השתתפה תמר רפאל