אימרי זיו עמד בציפיות. עכשיו, מה הוא צריך לעשות כדי להצליח בגמר?

השיר הישראלי מדורג במקום ה-18 בטבלאות ההימורים, אבל ביצוע טוב יכול לשלוח אותו הרבה יותר גבוה על חשבון ביצועים חלשים יותר. זה מה שצריך לקרות בשביל זה

אימרי זיו בחצי גמר האירוויזיון 2017
אימרי זיו בחצי גמר האירוויזיון 2017
12 במאי 2017

אחרי הספקות והחששות, הצליח אמש (ה') אימרי זיו לעמוד בציפיות ממנו ולעלות לגמר האירוויזיון שייערך בקייב בשבת בזכות הופעה סוחפת וכריזמטית. נכון, לא הכל היה מושלם בהופעה – זיופים קטנים פה ושם, כוריאוגרפיה מהונדסת מדי, אבל כל זה לא שינה למיליוני הצופים שראו את אימרי מרים את האולם בקייב, מפלרטט עם המצלמה, ומשגר קריצה אחת שתהפוך בקלות לקלאסיקה אירוויזיונית.

עוד כתבות בנושא:
לא ראיתם את חצי הגמר? אלה השירים שהיו בו
דוז פואה: 12 הרגעים הגדולים בתולדות האירוויזיון

למרות זאת, לא ברור עד כמה מה שהספיק לעלייה לגמר (המיקום המדויק שממנו אימרי העפיל ייחשף רק ביום ראשון), יספיק גם להתברגות במיקום טוב בגמר עצמו. קודם כל, סדר ההופעה: אם בחצי הגמר שובצה ישראל אחרונה, מה שללא ספק סייע לאימרי לבלוט אחרי רצף של שירים די משעממים (היי ליטא, מצטערים שמאי הקטנה לא עלתה), בגמר ימצא את עצמו אימרי פותח את התחרות. מצד אחד, יש בכך הבעת אמון של ההפקה בשיר של אימרי, כשהמטרה היא להרים את הקהל ולהשאיר אותו מחובר מהפתיחה. מצד שני, אחריו יופיעו עוד 25 שירים, חלקם טובים מאוד, שעשויים להשכיח את הנציג הישראלי עד לסיום.

לא צפויים שינויים מיוחדים בביצוע בגמר, ולא בטוח שיש בכך צורך. אפשר לקוות שאימרי ימשיך בקו ההשתפרות שרשם מאז הגיע לקייב – עוד דיוק בשירה, תנועה טבעית יותר על הבמה, ועוד מהקסם האישי שלו יעזרו לו להישאר בתמונה, ואולי אפילו להפתיע עם מיקום בעשירייה הראשונה (אין מצב לזכייה, תוציאו את זה מהסיסטם). כרגע מדורג השיר הישראלי במקום ה-18 בטבלאות ההימורים, אבל ביצוע טוב יכול לשלוח אותו הרבה יותר גבוה על חשבון ביצועים חלשים יותר.

מי שממשיך להוביל את טבלאות ההימורים הוא פרנצ'סקו גבאני האיטלקי עם ממתק הפופ "Occidentali's Karma" (קארמה מערבית), למרות שעד כה נראה כי הוא אינו מצליח להביא אל הבמה בקייב את אותו קסם שהפך את השיר לשיר האירוויזיון הנצפה אי פעם ביוטיוב. מי שינסו לגזול ממנו את התואר הם סלבדור סובראל הפורטוגלי האקסצנטרי, הנער הבולגרי קריסטיאן קוסטוב, ואולי אפילו הצמד הרומני אילינקה ואלכס בשירם המעצבן "Yodel It!". בנוסף, תמיד קיים סיכוי למחטף שוודי, וגם ארמניה ובריטניה מופיעות גבוה בדירוגים המוקדמים.