אלן פרסונס יופיע בישראל לציון 40 שנה לאלבומו "I Robot"

המוזיקאי והמפיק הוותיק והמוערך יקיים בנובמבר שתי הופעות במרכז הקונגרסים בחיפה ובהיכל מנורה בתל אביב במסגרת סיבוב ההופעות שלו "I Robot Tour"

אלן פרסונס (צילום: Jo Boyd Riverlea)
אלן פרסונס (צילום: Jo Boyd Riverlea)

אלן פרסונס, אחד המוזיקאים והמפיקים הוותיקים בעולם הרוק הבריטי, מגיע לישראל במסגרת סיבוב ההופעות שלו "I Robot Tour" לציון 40 שנה לאלבומו "I Robot". ההופעות יתקיימו ב-9 בנובמבר במרכז הקונגרסים בחיפה וב-11 בנובמבר בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב. זוהי הפעם השלישית שהוא מגיע להופיע בישראל.

את עבודתו כטכנאי קול באולפנים החל פרסונס ב-1967 באולפני אבי רואד בלונדון, ועבד עם הביטלס על אלבומם שקרוי על שם האולפנים. ב-1973 עבד כטכנאי קול עם פינק פלויד על יצירת המופת שלהם "Dark Side of the Moon", עבודה עליה זכה במועמדות לפרס הגראמי.

ב-1975 הקים יחד עם אריק וולפסון את להקת הרוק המתקדם The Alan Parsons Project, שנחשבה כלהקה "רכה" יחסית לז'אנר והתבססה על מוזיקאים רבים ועל כישורי העיבוד וההפקה של מייסדיה. הלהקה הוציאה 10 אלבומים בשנות השבעים והשמונים, ולהיטה המוכר ביותר היה "Eye in the Sky".

האלבום "I Robot" שיצא ב-1977 היה אלבומה השני של הלהקה. הוא הושפע קונספטואלית מספריו של סופר המדע הבדיוני אייזיק אסימוב וזכה להצלחה יחסית לאחר צאתו.

אלן פרסונס בישראל, 9.11 בחיפה, 11.11 בתל אביב, כרטיסים (כאן וכאן) החל מ-199 ש"ח