בלעדי: צפו בחלקו השני של פרויקט הקאברים ל-Son Lux

אמני אינדי ישראלים מאחדים כוחות בפרויקט קאברים מיוחד לשיריו של המוזיקאי, לכבוד הגעתו לארץ

הלפר. צילום: חן וגשל
הלפר. צילום: חן וגשל

לקראת הגעתו לארץ של המוזיקאי האמריקאי Son Lux, התאחדו מספר מוזיקאים לפרויקט קאברים מיוחד לשיריו. אחרי שבשבוע שעבר פרסמנו את הקאברים של Joove, HEXE ונגה ארז, עכשיו מגיע תורם של הלפר, דן בילו ורוני מאיר ו-Moan.

הקאבר של Moan:

Moan הוא פרוייקט אלקטרוני לייב שהקים גיא מוזס לפני כשנה וחצי והיום לוקחת בו חלק גם הזמרת שירן פדידה.

גיא ושירן על בחירת הקאבר: "מבחינתנו Son Lux הוא דוגמה והשראה ליכולת למתוח רגשות באמצעות סאונד. הפנייה לבצע קאבר הייתה אתגר גדול בשבילנו. בגלל ההערכה הגדולה שלנו לדיוק שיש בליריקס, בהפקה, ובסאונד שלו, רצינו לבחור שיר שנוכל לקחת לנישה קצת שונה. העבודה על הקאבר הייתה מאוד זהירה בהתחלה, עם ניסיון לשמור על הקסם של השיר המקורי ועדיין לקחת אותו למקום שלנו. השיר 'Pyre' תפס אותנו מהר מאוד, המלודיה הכל כך מיוחדת ביחד עם המילים העוצמתיות. עם התגבשות הקונספט, אספנו אלינו קרובים שתרמו את כשרונם לפרוייקט, תענוג".
Moan יופיעו ב-26.1 ברדיו E.P.G.B בהופעת דואו מיוחדת.

שירה: שירן פדידה, הפקה וגיטרות: גיא מוזס, עיבוד: גיא מוזס ושירן פדידה, בס: בנו הנדלר, מיקס: ערן "חציל" אלפרן, רקדן: אורי משה עופרי, בימוי ועריכה: נטע מוזס, צילום: איל כהן,  גרפיקה: שיר שושן, הפקה: גיא מוזס, נטע מוזס, איל כהן, שירן פדידה. הקלטת שירות: בנו הנדלר באולפני קיצ'ה.

הקאבר של דן בילו ורוני מאיר:

דן בילו הוא סינגר-סונגרייטר, את אלבום הסולו הראשון שלו, "New Haircut", הוציא לפני שנתיים אחרי עבודה של שמונה שנים עם ההרכב Mr. heavy & Ms. low. לפני כחצי שנה עבר בילו לברלין וכיום הוא עובד על האלבום השני שלו. במסגרת היצירה, חבר בילו לרוני מאיר, מוזיקאי תל אביבי/ברלינאי עצמאי, חבר בהרכב Felidae Trick.

בילו על הקאבר: "את Son Lux אני מכיר כבר כמה שנים וקשה שלא להבחין בזה שהוא אחד האמנים הכי מעניינים וצבעוניים שפועלים היום. המוזיקה שלו פשוט לא דומה לשום דבר אחר והוא תמיד מחפש לבחון ולמתוח את הגבולות שלו, שזה דבר שאני תמיד מחפש בתור צרכן מוזיקה ומעריץ בתור יוצר. האלבום הראשון שלו היה ונשאר האהוב עליי אז יחד עם רוני בחרנו לבצע את 'Break', אחד מהשירים הבודדים מהאלבום שאפשר באמת לתת לו ביצוע ראוי לטעמי. הקליפ צולם במוסך לקטרי עשן שהיה פעיל עד שנת 1893, בתחנת הרכבת פנקו בצפון ברלין. המקום הנטוש והמדהים הזה, הוא האחרון מסוגו שנבנה, ננטש ומתיישן בלי שאף אחד שם לב – וכאן באו לידי ביטוי מילות השיר 'Where have all the people gone?', כמקור ההשראה ללוקיישן".

שירה וגיטרה: דן בילו, מכונת תופים ושירה: רוני מאיר, מיקס: אבי שדה, צילום: ארי שקולניק, עריכה: רפי כרמלי

הקאבר של הלפר:

הלפר הוא פרוייקט הסולו של המפיק נעם הלפר (Kitzu, Folo), לשעבר "NoamiKo". בשנה וחצי של פעילות, במהלכן עבד על פרוייקט הסולו שלו, הספיק הלפר להופיע בלונדון, ברלין ופראג במועדונים ובפסטיבלים כמו  פיוז'ן, יונייטד איילנדז שבצ'כיה וריפרבאהן שבהמבורג. במקביל הופיע על במות ברחבי הארץ. הלפר ישיק את אי.פי הבכורה שלו Air" Drops" בלייבל  BLDG5 בחודש מרץ הקרוב.

הלפר על הקאבר: "את Son Lux הכרתי דרך יונתן קוטנר. ישבנו ביחד אצל חבר והוא השמיע את 'All the Right Things' וכולנו עפנו לשמיים. כבר באותו יום חזרתי הביתה והתחלתי לחקור את כל אלבומיו. ככל שהעמקתי הבנתי שמצאתי מוזיקאי, אמן, שבאמת מדבר אליי. קול מלאכי, לחנים מקוריים, עיבודים מורכבים וסוחפים ושילוב מדהים בין אלקטרוניקה עדכנית לכלים חיים ותזמורים משובחים. אני בחרתי לבצע קאבר ל'Lost it to Trying', כי זה פשוט אחד השירים החזקים באלבום האחרון והתחשק לי לקחת משהו עדכני שלו".

Son Lux יופיע בבארבי ב-2.2, 21:30. מופע פותח: דנסקי