ההופעה האחרונה של כריס קורנל – ורשימת השירים הטובים ביותר שלו

הזמר מת באופן פתאומי אחרי הופעה של סאונדגארדן בדטרויט, שצולמה והועלתה ליוטיוב

קשה לסכם קריירה ענפה ומוצלחת כמו זו של כריס קורנל, שמת אתמול (ד') במפתיע בגיל 52. 5 אלבומי סולו ועוד 10 אלבומים עם להקות (טמפל אוף דה דוג, סאונדגארדן ואודיוסלייב) הם לא משהו שאפשר לסכם כלאחר יד, אבל בכל זאת, ככבוד אחרון, הנה כמה מהשירים הבולטים והמיוחדים שכתב במהלך הקריירה שלו.

נתחיל עם הקלאסיקה הכי גדולה שלו ושל סאונדגארדן, "Black Hole Sun", מההופעה האחרונה שלו ושל הלהקה, אתמול בדטרויט, רגע לפני מותו. בהופעה קורנל נראה בסדר גמור ואין רמז לאסון שקרה לאחריה. נציגו של קורנל מסר לתקשורת שהמוות היה בלתי צפוי ופתאומי, וסיבת המוות לא נמסרה.

Can't Change Me

אחרי חמישה עשורים ויותר של גיטרה חשמלית, קשה מאוד לכתוב ריף גיטרה מקורי ומיוחד. אבל השיר הזה הוא לא רק ריף גיטרה שקשה לשכוח, הוא גם מובנה בצורה יוצאת דופן ומזכיר עד כמה קורנל הוא לא רק זמר ענק, אלא גם כותב שירים מוכשר.

Soundgarden – Fell On Black Days

מה? שיר רוק במשקל 6/4? כן, אם אתה כריס קורנל.

Temple Of The Dog – Hunger Strike

משיר שהיה אמור להיות, לדבריו של קורנל עצמו, "פילר" באלבום שהוא פרוייקט צד שלו ושל חברי פרל ג'אם שהייתה עוד בחיתוליה לזכר זמר אחר בסצינה של סיאטל (אנדרו ווד), השיר הזה הפך לפייבוריט אדיר בהופעות שלו. אפשר להבין למה. הדואט הזה עם אדי וודר הוא כל הדברים הטובים ששני זמרי רוקנ'רול יכולים לעשות.

Audioslave – Be Yourself

אודיוסלייב הייתה סמל למעבר של עולם הרוק משנות התשעים שבהן הוא הרגיש מאוד בנח לעולם חדש ולא מוכר. וכך נשמעה המוזיקה של הסופרגרופ הזה. רובה לא הגיעה לשיאים של רייג' אגיינסט דה מאשין או סאונדגארדן, אבל חלקה בהחלט עשתה את העבודה ועברה את מבחן הזמן. אמנם עבר רק כעשור, אבל בהתחשב בשינויים בעולם המוזיקה מאז, כיף לשמוע את זה גם היום.

Soundgarden – Black Hole Sun

כי אי אפשר באמת לסיים בלי גרסת האולפן של השיר הזה, עם הקליפ הביזארי שעד היום מסובב למי שצופה בו לראשונה את הראש. יצירה אפית שלא נופלת מהשירים הגדולים בכל הזמנים. רוקנ'רול לפנים, אינטליגנטי, שנשמע היום טרי כמו ביום שהוא יצא.