סטודנטים בקנדה: השיר "Take a Walk on the Wild Side" טרנספובי

התאחדות סטודנטים באוניברסיטה באונטריו מאשימה את לו ריד, שנחשב לראשון שכתב באופן אוהד על טרנסג'נדרים, בשנאתם. המפיק שלו: "אני לא יודע אם הוא היה צוחק או בוכה"

לו ריד (צילום: גטי אימג'ס)
לו ריד (צילום: גטי אימג'ס)
21 במאי 2017

פוליטיקת הזהויות והפוליטיקלי קורקט – שלב הגרוטסקה: התאחדות הסטודנטים באוניברסיטה באונטריו, קנדה, התנצלה בפומבי בפני הסטודנטים על כך ששירו של לו ריד, "Take a Walk on the Wild Side", הושמע במהלך ארוע באוניברסיטה. לטענת סטודנטים – טענה שההתאחדות קיבלה – מדובר בשיר טרנספובי.

"Take a Walk on the Wild Side" נחשב לשיר הראשון שעסק בגלוי ובאופן אוהד בטרנסג'נדרים ובאנשים בשולי החברה בכלל. ריד כתב על הטיפוסים שהיו חלק מהמילייה של אנדי וורהול בניו יורק, ובהם הטרנסג'נדריות הולי וודלון וקנדי דארלינג, באופן אנושי, כולל הקשיים שאיתם התמודדו. בכך הוא הכניס לראשונה לתרבות הפופ באופן ישיר את הנזילות המגדרית, במקביל, ואף לפני דיוויד בואי.

להולי וודלון הוא הקדיש את השורות הבלתי נשכחות הבאות: Holly came from Miami, FLA / Hitchhiked her way across the USA/ Plucked her eyebrows on the way/ Shaved her legs and then he was a she/ She says, ‘Hey, babe, take a walk on the wild side.

ועל קנדי דארלינג סיפר: Candy came from out on the island / In the backroom she was everybody's darling / But she never lost her head, Even when she was giving head / She sayes, hey baby, take a walk on the wild side.

הקיטלוג של השיר הזה, ושל ריד בכלל, תחת שנאת טרנסג'נדרים, נראה מגוחך, ומזכיר מקרים דומים בשנים האחרונות באוניברסיטאות בקנדה וארה"ב, כולל ביטול שיעורי יוגה באוניברסיטת אוטווה, מכיוון שהיה מדובר ב"ג'נוסייד תרבותי", כביכול.

"אני לא יודע אם לו היה מתפוצץ מצחוק או בוכה, כי זה פשוט מטומטם", אמר ל"גארדיאן" מפיקו של ריד, האל ווילנר. "מדובר בשיר אהבה לכל האנשים שהוא הכיר ולעיר ניו יורק. לו תמך בקהילה ובעיר כל חייו".