תריסר מי יודע: מוסקומן לא נח לרגע ומשיק לייבל חדש

תפסנו את חן מוסקוביץ בביקור מולדת ושמענו ממנו מה מייחד את הלייבל החדש, Treisar, שמצטרף לאחיו הגדול Disco Halal

מוסקומן (צילום: נופר בלכנר)
מוסקומן (צילום: נופר בלכנר)
6 במרץ 2017

מוסקומן הוא אחד האנשים העסוקים ביותר בתעשיית המוזיקה המקומית, וניכר שהקריירה שלו במגמת נסיקה. אחרי שהוציא ב–2016 אלבום בכורה בלייבל הניו יורקי המוערך ESP Institute, חן מוסקוביץ בן ה–34 (הידוע בכינויו מוסקומן) השיק לאחרונה את הלייבל Treisar.

הלייבל הזה מצטרף לאחיו הגדול Disco Halal, אותו הוא מפעיל בהצלחה מאז 2015, והוא יוצא לעולם רגע לפני תחילת סיבוב הופעות בינלאומי, שכולל עצירה בפסטיבל פרימוורה בקיץ הקרוב, שם יופיע מוסקומן במופע כפול – גם כדי ג'יי וגם חי עם להקה. כמו רבים מהדי ג'ייז המובילים, מוסקומן מתגורר בברלין בשנים האחרונות. הספקנו לתפוס אותו בביקור מולדת קצר, במסגרתו עשה נפשות ל"תריסר" והשלים הרבה חומוס, לדבריו.

יש לך כבר שני לייבלים באמתחתך. למה אתה צריך שניים ומה בעצם מבדיל ביניהם?

"'תריסר' זה לייבל שבו אני מוציא רק קטעים שלי תחת השם מוסקומן. כל חודש ייצא בו תקליט שלא נשען רק על מוזיקת קלאב, אלא מכיל קטעים יותר קונספטואליים וסיפוריים מבחינה מוזיקלית. 'דיסקו חלאל', לעומת זאת, הוא לייבל שייעודו להוציא חומרים של אנשים אחרים. חוץ מאדיט אחד שעשיתי, אני לא מעוניין לשחרר שם מוזיקה שלי. אני לא מחפש אגו ולשים את השם שלי לפני האמנים ולא פתחתי את הלייבל בשביל להאדיר את עצמי. בתחילת הדרך רוב האנשים לא ידעו ש'דיסקו חלאל' זה לייבל שלי ואני שמח על כך".

מה עומד מאחורי ההחלטה להוציא ויניל כל חודש?

"אני עושה כרגע המון מוזיקה, אז חשבתי שזה יהיה נחמד להוציא אותה. ב–2017 החוקים כבר שונים, לא צריך להוציא אי.פי כל חמישה חודשים, אז אין סיבה לא להוציא מוזיקה ככה. אני חושב בתור די ג'יי וחופר כל הזמן בשביל למצוא מוזיקה. התקליטים הם עוד אמצעי ביטוי עבורי ואם הם מדברים עלי, אז הם מדברים עלי בתור הדי ג'יי שמחפש מוזיקה".

סדרת 12 התקליטים שיוצאים ב"תריסר" ניחנת גם בשפה ויזואלית מיוחדת.

"כן, מדובר על 12 עטיפות עם סמלים מיוחדים, אותן עיצב ניל כהן. רציתי לעשות מבנה אמנותי של אבן חושן, כשמקדימה כל עטיפה עומדת בפני עצמה והגב מהווה תצריף. זהו בעצם פאזל מוזיקלי של מוסקומן, כשהוויזואליה חשובה בו כמו המוזיקה".

יש משמעות מיוחדת לאבן חושן, מעבר לסימבוליות הדתית שלו?

"שאלה טובה", מוסקומן צוחק. "זה אמנם מתקשר ל–12 השבטים, אבל אין משמעות מיוחדת מעבר לזה. לא חשבתי על זה לעומק".