מרימים: אלי לולאי ממליץ על Garden City Movement

בעיר מלאת חוסר פרגון אנחנו באנו להרים למפרגנים. במדור חדש נשאל אמנים אהובים למי מהדור הצעיר הם הכי רוצים להרים. יאללה, פרגנו קצת

אלי לולאי ו- Garden City Movement (צילום: איליה מלניקוב)
אלי לולאי ו- Garden City Movement (צילום: איליה מלניקוב)

המרים: אלי לולאי (רוקפור)  

תמליץ לנו על הרכב

"ישבתי בצהריים בחומוסיה שכונתית והחומוס הטעים לא הצליח להעלים את העווית שקיבלתי מהפלייליסט הישראלי שמתנגן כבר כמה שבועות בלופ עוכר שלווה. כבר התחננתי על ברכיי בפני בעל המקום להשמיד את הלופ הזה ולבנות משהו רענן יותר – כמו האוכל שהוא מגיש: טרי זה שם המשחק! די כבר עם שירי ארץ ישראל מהגיהינום, בקיצור שירי יזרהל".

"זה מה שאני שומע יותר מידי ולא רק בחומוסיה לצערי. זה כל הזמן מנג'ס ברדיו כמו יתוש שלא שתה דם כבר שבוע. תסלחו לי על הבוטות אבל חלאאאס! אני רוצה לשמוע תעוזה, תעופה, חוצפה. מצידי שיהיה בפאנק, בג'אנק, בים תיכונית או בלחש, אבל משהו לקחת איתי ואפילו להעביר הלאה. אז הנה משהו שהפתיע אותי ונמצא מתחת לאף הלא קטן שלי: Garden City Movement".

איך שמעת על Garden City Movement?

"יוני שרוני סיפר לי לא פעם על ההרכב שלו ואני אמרתי לו "כן, כן, אני אקשיב בסדר". לפני כמה שבועות זו הייתה פעם ראשונה שאמרתי יאללה נשים לשמוע. למה דווקא הם? יש שם לטעמי סטייל, מעברים וריגושים והכי חשוב: יש שם אותות חיים. לרגע הרגשתי שרדיוהד מתנשקים עם צ'אט פייקר כמו הבנות בקליפ של "Move On". השיר "Bangali Cinema" שלח אותי לאפריקה. יש בהם הרבה פינק פלויד אלקטרוני חייזרי והכול עטוף בהפקה צנועה אלקטרו־טריפית וכובשת".

"אני בחיפוש מתמיד אחרי הרכבים ויצירה חדשה ואני תמיד רוצה עוד. ככה אני מנסה כל הזמן לעשות בגילי המופלג, גם ברוקפור בעבודה הסיזיפית שלנו על אלבום חדש וגם בכל דבר אחר בחיי".

המורמים: Garden City Movement (יוני שרוני, יואב סער, רועי אביטל)

מה המרים בשבילכם?

"אלי לולאי, מעבר לפועלו האישי כמוזיקאי ואיש דיבוב, הוא הרבה מאוד רוקפור עבורנו. הרכב שהצליח ועדיין מצליח לתחזק קריירה עשירה וענפה עם כתיבה ויצירה מופלאה גם בעברית וגם באנגלית".

לאן אתם רוצים להגיע?

"אין לנו שום מקום ספציפי שאנחנו רוצים להגיע אליו, אנחנו מכווני מטרה ונהנים מהדרך. ברמה המקומית השאיפה היחידה שלנו היא להצליח לשבור ולהרים קצת את תקרת הזכוכית ביחס שיש לאמנים שנחשבים היום 'אמני שוליים' למרות שאין שום סיבה טכנית שהם יהיו שם חוץ מהגדרות ריקות ושיח המיינסטרים של רוח הזמנים".