מרימים: ריף כהן ממליצה על רבע לאפריקה

רגע אחרי השקת האלבום החדש ובזמן היריון מתקדם, ריף כהן מוצאת את הזמן להרים לרבע לאפריקה, ההרכב שחולם להביא את הגרוב לכל מקום בפלנטה

ריף כהן ואליסף באשרי מההרכב רבע לאפריקה. צילום: גוני ריסקין
ריף כהן ואליסף באשרי מההרכב רבע לאפריקה. צילום: גוני ריסקין
2 בנובמבר 2016

בעולם שבו כולם מנסים להוריד אחד את השני, יש לפחות מקום אחד שבו מנסים לעשות את ההפך. מדור מרימים מביא לכם את השמות המוכרים והבולטים באמנות הישראלית ונותן להם את הבמה להרים לדבר הבא בתחומם. הפעם פגשנו את ריף כהן – מלכת הפלפל והגרוב פופ ים תיכוני שהתפרסמה בזכות להיטים קליטים שהצליחו כאן ומעבר לים, עם נגיעות צפון אפריקאיות שעושים לנו חשק לקום מהכיסא ולהתחיל להזיז את האגן. אלבומה החדש "A La Menthe" והקליפ לשיר "מרקש" הוכיחו לנו שמדובר בפצצת אנרגיה שגם בגיל 31 בהריון מתקדם חורכת במות מכאן ועד הודעה חדשה עם התלהבות בלתי נדלית.

עוד כתבות מרימות: 
פסק זמן עם ריף כהן 
אלי לולאי ממליץ על Garden City Movement
מיקסטייפ טראפ ישראלי

אז למי החלטת להרים?

"נתחיל מכך שאליסף בשארי מההרכב רבע לאפריקה הוא כוכב עולה. מבחינת כישרון הוא לא זקוק לפרגון שלי אבל אם אנחנו כבר כאן – יאללה נפרגן! לא פגשתי אותו מעולם לפני שיחת טלפון עם גיל רון ששמע שחיפשתי נגן עוּד. רציתי מישהו שהוא לא כמו אלה שיש בשוק, אלא אחד עם טאץ׳ בדואי דרומי בנגינה ועם קסם. ואכן כן, גיל קישר אותי לאליסף בשארי, נגן ובן אדם נוטף חן, שמנגן איתי עד היום בהרכב שלי. אחרי כמה העלמויות שלו ושלי נפגשנו שוב להופעות בארץ. בחזרות הוא שר לנו שיר חדש שלו מתוך הרכב מוזיקאים רציני מאוד: רבע לאפריקה. כבר עפתי!".

ריף כהן ואליסף בשארי באינדי נגב. צילום: גוני ריסקין
ריף כהן ואליסף בשארי באינדי נגב. צילום: גוני ריסקין

למה דווקא רבע לאפריקה?

"כי עפתי על השיר שהוא השמיע לי ולא הפסקתי לזמזם אותו חודש. קוראים לשיר "תן ת'לייבאק" וזה פשוט מדהים. גרוב עם לייבאק (מילת סלנג לרוגע מגניב – נ"ב) אמיתי וייחודי, שרק רבע לאפריקה יכולים לעשות, במיוחד אליסאף. כשהוא רוצה. סתם, אני צוחקת. זה אישיו מאוד ידוע אצלו, הלייבאק. זה נושא מאוד חשוב: גם ביצירת מוזיקה, בנגינה ובחיים. החמיא לי מאוד כשהוא אמר שהשיר נכתב בהשראת החזרות איתי בזמנו כי אני כל הזמן אומרת 'תן ת'לייבאק, תן ת'לייבאק'. ההרכב שלהם ללא ספק חם וזו התחלה יפה של דרך מוזיקלית ארוכה ופורייה".

המורמים: רבע לאפריקה 

סקסופון, גיטרה ושירה – יקיר ששון (התפוחים, אריאל זילבר), סקסופון – גל דהן (אסתר רדא), עוד ושירה – אליסף בשארי (דקלון, ריף כהן, סגיב כהן), קלידים – יונתן דסקל (2013, אסף אמדורסקי), בס – ירון מיטלמן (הגר סמיר), חצוצרה – ארד ייני (עידן רייכל, זוהר פרסקו), חצוצרה- ארתור קרסובייב (התפוחים, מוש בן ארי), הקשה – רועי פרידמן (יוסי סאסי, הלובים, הראל שחל והעות'מאנים).

רבע לאפריקה. צילום: עמית אופק
רבע לאפריקה. צילום: עמית אופק

מה השאיפה שלכם ולאן אתם רוצים להגיע?

יקיר ששון: "יש לנו כל כך הרבה גרובים בראש שהשאיפה היא להקליט אלבומים ולהפיץ את המוזיקה שלנו בכל הפלנטה".
אליאסף בשארי: "השאיפה היא לקחת את הגרוב האפרו-אראב שלנו למקומות חדשים שהוא עדיין לא ידע ולהגיע איתו לחוויה מוזיקלית ורוחנית גם עם הקהל וגם עם עצמנו".

מהי ריף כהן עבורכם?

יקיר ששון: "בשבילי ריף היא יוצרת עם ווייב מטורף וקסם ייחודי. בהחלט יכול להגיד שבאופן מסויים ריף היא רבע לאפריקה".
אליאסף בשארי: "ריף היא אחות. היא גם בת גילי וברמה מסויימת היא מראה בשבילי. אני יכול להגיד בביטחון מוחלט שלמדתי ואני לומד ממנה הרבה על איך אנחנו בתור להקה שרוצים לעשות משהו חדש ורוצים לפתח ז'אנר חדש – חייבים להתעקש על הטון, על הסאונד המיוחד, על הניואנסים הקטנים, לרדת לפרטים הקטנים ולא להתפשר. האמת היא הטון המושלם בשבילנו, ללא פשרות, וזאת מהותה של ריף".