הפלייליסט של נועם ענבר

המוזיקאי בוחר את חמשת השירים האהובים עליו

GREEDYADAM
GREEDYADAM
בסוף השנה שעברה הגיע לסיומו האיחוד של להקת הבילויים. נועם ענבר, אחד ממייסדי וחברי הלהקה ממשיך ליצור מוזיקה מעולה – לבד ועם הרכבים אחרים. ביום שישי (17.1) יופיע ענבר עם הרכבו GreedyAdam בלבונטין 7, במופע שכל הכנסותיו קודש לתמיכה במשפחה של פליטים מאריתראה. במופע יתארח ג'רמי פוגל (פיסוק רחב). רגע לפני, אתם מוזמנים להאזין לחמישה שירים שענבר אוהב במיוחד, הישר מהתקליטיה הפרטית שלו.
Lonnie Holley – "Looking For All (All Rendered Truth)"

לוני הולי הוא אומן פלסטי ומוזיקאי אאוטסיידר גאוני. כמו הפסלים הסביבתיים שלו, שעשויים זבל ושאריות של המין האנושי, כך השירים מאולתרים ומשתנים בהתאם לנסיבות. יש לו קול של פעם באלף שנים ומוזיקה שהוא מתיך לחומר נוזלי מעורר הזיות.

"Sun-Ra – "It is Forbidden
סאן-רה (זצ"ל), מיסטיקן גלקטי, לוחם חופש, אל מצרי. חברי ההרכב המקורי שלו (שאחדים מהם בני למעלה מ-90) הגיעו לארץ לפני זמן מה להופעה והיה לי העונג והכבוד לנסוע איתם לביקור בירושלים. בחשכת חדרי הכנסייה האתיופית בעיר העתיקה הם זיהו מבין הקדושים האפלוליים המצוירים על שטיחי הקיר את מיילס דייוויס וג'ון קולטריין.

רייסקינדר – "הלב השחור השחור שלך"
ראיתי את רייסקינדר כמה פעמים וחוויתי התעלות. יש משהו מאוד מדויק בהופעה שלו – אדם עם סמלפר. באמת שלא צריך יותר מזה. במינימליזם הבוטה והילדי שלו, הוא גורם לכל מוזיקאי אחר בסביבה להראות כטרחן-מגזימן.

"Dawn of Midi – "Nix

מוזיקה שנשמעת בתחילה כאלקטרוניקה מינימליסטית, הינה למעשה פרי נגינה חיה מפעימה על כלים אקוסטיים (בפורמט הבנאלי לכאורה של פסנתר, קונטרבס ותופים). התקליט שהוציאה השלישייה השנה – "Dysnomia", הוא יצירת מופת מרגיעה ומדיטטיבית מעין כמוה. אי אפשר להפסיק להקשיב לזה, מדויק כמכונה ורוחני כראגה הודית.

"Richard Dawson – "Poor old Horse

ריצ'רד הגיע ארצה לפני חודש לכמה הופעות (אילן וולקוב הבלתי נלאה הביא אותו). הוא נתן הופעה מדהימה מול קהל קטן מאוחר בלילה, שנעה בין בלדות כמו-מסורתיות שהוא כותב בהשראת מכתבים ישנים ואלבומי תמונות שמצא בארכיון העירוני של ניו-קסטל, ליצירות קצרות ויפהפיות לגיטרה. ריצ'רד כותב באנגלית עמוקה רב-שכבתית מעין שירי עם חזקים ומלאי כאב. הרבה מהשירים הוא מבצע בקולו ללא ליווי.

האזינו לבחירות: