50 שנה לקיץ האהבה: רוקפור בוחרים את 10 השירים הכי טובים מ-1967

רוקפור מקיימים הופעות מיוחדות לרגל יובל לקיץ ששינה את פני המוזיקה. לכבוד ההופעה הקרובה שתוקדש ללונדון, חברי הלהקה בוחרים את השירים האהובים עליהם

רוקפור (צילום: יח"צ)
רוקפור (צילום: יח"צ)
11 ביוני 2017

The Kinks – Waterloo Sunset

אחד מהשירים שצועקים "לונדון" יותר מכל שיר אחד. זהו ממש פסקול של סווינגינג לונדון, עם רחוב קארנבי הרוחש וגועש באופנה החדשה פורצת הגבולות. ניחוח המהפכנות של קיץ האהבה הלונדוני בא לידי ביטוי בציניות הטקסטואלית של ריי דייוויס ובגיטרות האנרגטיות של אחיו, דייב דייוויס, כשהם נשענים בנוחות על המלודיה הנעימה של השיר.

The Move – Flowers In the Rain

שיר פופ עוצמתי מהלהקה שקדמה ל-ELO של ג'ף לין. פעם במהלך טור של רוקפור בארה"ב הסתובבנו בניו יורק בערב חופשי שהיה לנו וזכינו במקרה לראות הופעה של סולן הלהקה, רוי ווד.

Pink Floyd – See Emily Play

שיר שנהגנו לנגן הרבה בהופעות שלנו, כולל בערב המחווה שערכנו לפני מספר חודשים לציון 10 שנים למותו של סיד בארט. גירסה עתיקה שלנו לשיר צפויה להכלל באלבום מחווה שנוציא לזכרו.

The Rolling Stones – Ruby Tuesday

הסטונז מיוצגים ברשימה הזו באחד השירים היפים שלהם ובאחד הביצועים הווקאליים הטובים של מיק ג'אגר. השיר מתחיל בפסנתר פופי וממשיך בקצב הפרוע של צ'ארלי ווטס. אחד הסמלים הגדולים של 1967 בממלכה הבריטית.

The Beatles – A Day In The Life

אין מי שלא מכיר את השיר הזה, שמילותיו נולדו מקריאת כותרות בעיתון. את חלקנו מילות השיר מחזירות לרצח ג'ון לנון ב-1980 – ההכרזה בחדשות, הכדורים שפילחו את גופו. מדובר אחת היצירות הכי לנון-מקרטני שנוצרו – שיר שמביא לידי ביטוי את טביעת האצבע המובהקת של כל אחד מהם ומרכיב פאזל מושלם.

The Hollies – On A Carousel

להיט של הלהקה מפברואר 1967. ההוליז יצרו הרמוניות קוליות קרובות לשלמות. באלבום הראשון של רוקפור הקלטנו גירסת כיסוי לשירם מ-1966 "Bus Stop".

The Who – My Generation

דוגמא חיה למהפכנות ולקריאת התיגר על המשטר הישן מפיו של הדור הצעיר שהגיע מהפרברים ללונדון. שיר חצוף ומלהיב שיצא אמנם ב-1965, אבל כל כך מזוהה עם לונדון של אותן שנים ועם שינוי התפיסה והרדיקליות, אז נחליק אותו פנימה לרשימה באישור מיוחד.

Nancy Sinatra – You Only Live Twice

שיר הנושא של סרט ג'יימס בונד מ-1967 "אתה חי רק פעמיים" בכיכובו של שון קונרי.
את הלחן ששרה ננסי סינטרה כתב ג'ון בארי למילותיו של לסלי בריקוס.

The Moody Blues – Nights In White Satin

כנראה השיר הכי מפורסם של הלהקה ואחת ההצלחות הגדולות שלה במצעדים. הצליל השמימי של המודי בלוז והשימוש שלהם במלוטרון (קלידים המפעילים הקלטות של כינורות, חלילים ועוד בלחיצת תו) השפיעו על תפיסתנו בעיבוד ובהפקת שירים.

The Small Faces – Itchycoo Park

"השיר עם הקטע המוזר באמצע", כך נהגנו לכנות את הברייק הפסיכדלי באמצע השיר, שבוצע בפעלול אולפני טכנולוגי מתקדם לאותה תקופה, שהעניק לשיר את האתנחתא המרחפת והמסתורית. גם את השיר הזה אנחנו מתכננים לבצע בהופעה.

רוקפור חוגגים 50 שנה לקיץ האהבה, הופעה שנייה: לונדון (אורח: אביב גפן). אברהם הוסטל לבונטין 21 תל אביב, יום ד' (28.6) 20:30, כרטיסים החל מ-80 ש"ח