חי על הקצה: צפו ב־MONC לייב באולפן רדיו הקצה

הרכב הנורת'רן סול התל אביבי, Men of North Country, הגיע לאולפן הקצה לקראת צאת אלבומו השני, "This City", שאותו ישיק בהופעה בבסקולה

MONC באולפן רדיו הקצה. צילום: יאיר טרגנו
MONC באולפן רדיו הקצה. צילום: יאיר טרגנו

תכנית ההופעות החיות החודשית של רדיו הקצה ומכללת BPM חוזרת לעונה חדשה ומרעננת והפעם קוואמי מארח באולפן את שביעיית MONC לסשן לייב מהמוסיקה השחורה של הסיקסטיז, דרך פילטרים של להקות אייטיז בריטיות עד שלא תהיו בטוחים אם אתם בתל אביב או באנגליה. לפרק הרדיו המלא ניתן להאזין באתר רדיו הקצהלכבוד יציאת האלבום השני, יופיע ההרכב בהופעת השקה חגיגית במועדון הבסקולה (הרכבת 72, ת"א) ב-3 באוגוסט.

מנחה ועורך ראשי: קוואמי, סאונד ומיקס: איל שינדלר, בועז וולף, בימוי ועריכת וידאו: דייב שחר, צילום וידאו: לי זגנרייך, שיר רוזנטל, עוזרי סאונד: יאיר טרגנו, רון ברכה, שי אצלן, הפקה: בר זבדה

ב-2012 הוציא הרכב האינדי-סול התל-אביבי את אלבום הבכורה שלו בלייבל הלונדוני האגדי אסיד ג'ז. האלבום, "The North", נתן אינטרפרטציה מקורית ועדכנית למוסיקה השחורה של הסיקסטיז, דרך פילטרים של להקות אייטיז בריטיות. האלבום התקבל בהתלהבות על ידי הביקורת העולמית והישראלית, וקהילת הסול והמוד האירופאית חיבקה את הלהקה בחום.

חמישה סיבובי הופעות אירופאיים, שני סינגלים, EP אחד ושני ילדים אחרי, מוציאה השביעיה את אלבומה השני, "This City", שכשמו כן הוא, מוקדש לעירם, לקצף גל ועננה. 12 הרצועות באלבום, שיוצא על גבי ויניל, דיסק ובדיגיטל, מתיכות יחדיו השפעות של נורת'רן סול, פוסט-פאנק ורוקנרול לכדי חזיונות משכרים של רחובות העיר ובנייניה, חדרי השינה שלה ומועדוניה, תוך כדי שמירת אמונים לחטיבת כלי נשיפה ראוותנית ולשארם הפופי של הלהקה.

גירסת הכיסוי של מונק לשירו של לו פרייד, "I’m Com’un Home", אשר פותחת את צד ב' של התקליט, כבר הספיקה להיכנס בחורף האחרון לאוסף סול מצליח של חברת יוניברסל, והשיר הפותח את האלבום, "Running", נבחר באופן אישי ע"י שדרן BBC6, קרייג צ'ארלס, להיות הסינגל המוביל מתוך האלבום. כמו הקליפ שלו וכמו רוב השירים באלבום החדש, השיר מספר סיפור לילי שהגיבורה האמיתית שלו, תמיד ברקע, היא תל אביב.