אורלי קסטל בלום זכתה בפרס ספיר לשנת 2015

אורלי קסטל-בלום, שזכתה בפרס על הספר "הרומן המצרי", גברה על סמי ברדוגו, עילי ראונר, ענת עינהר ויותם ראובני. זו מועמדותה השלישית לפרס

צילום: לאונרדו סנדאמו
צילום: לאונרדו סנדאמו

הסופרת אורלי קסטל-בלום היא הזוכה בפרס ספיר לשנת 2015 – הפרס הספרותי היקר ביותר (150 אלף שקלים) ואולי הבולט מביניהם – על ספרה "הרומן המצרי". קסטל-בלום גברה על ארבעת המועמדים האחרים לפרס, סמי ברדוגו, ענת עינהר, יותם ראובני ועילי ראונר. קסטל-בלום תקבל על זכייתה 150 אלף שקלים, בעוד ששאר המועמדים יקבלו פרס של 40 אלף שקלים כל אחד. קסטל-בלום זכתה בעבר בשורה של פרסים ספרותיים נחשבים, בהם פרס ראש הממשלה ליצירה.

 

קסטל-בלום, שנולדה ב-1960 בתל אביב, החלה את דרכה הספרותית ב-1987 עם קובץ הסיפורים "לא רחוק ממרכז העיר". סספריה, הכתובים לרוב בסגנון פוסט-מודרניסטי דחוס, מושחז ולעיתים גרוטסקי, בלטו בנוף הישראלי בזכות סאטירה חסרת רחמים על החיים בישראל (כגון דמות האם הבלתי אפשרית ב"דולי סיטי" או האישה הבורגנית המכורה לניתוחים פלסטיים ב"טקסטיל"). אך זהו דווקא "הרומן המצרי", סאגה משפחתית עם אלמנטים אוטוביוגרפיים, שהעניקה לה את הפרס היוקרתי.

פרס ספיר מחולק מאז שנת 2000. בין הזוכים בעבר נמנים דויד גרוסמן, אמיר גוטפרוינד, יורם קניוק ושמעון אדף. קסטל-בלום עצמה הייתה מועמדת לו פעמיים בעבר, על "חלקים אנושיים" (2003) ו"חיי חורף" (2011).