גל גדות VS בר רפאלי: האם יש מהפך בעמדת הישראלית הגדולה מכולן?

מבט מהיר (ועצבני) בנתוני החיפוש של גוגל, כמו גם הקשבה לרחשי הקהל, מעלים שאלה מעניינת: האם הגיע הסוף לשלטון היחיד של בר רפאלי במשבצת מלכת ישראל - בארץ ובעולם?

גל גדות VS בר רפאלי (עיבוד תמונה: רועי שרימפס)
גל גדות VS בר רפאלי (עיבוד תמונה: רועי שרימפס)
12 ביוני 2017

אלא אם התחבאתם מתחת לסלע בשבועות האחרונים, קשה היה להחמיץ את נסיקתה אל על של גל גדות, בגלימה ובחרב ומבטא חינני. לא עובר יום בלי שאחד מהאתרים וכלי התקשורת הגדולים בארה"ב ובעולם (וודאי שבישראל) מזכיר את השחקנית הישראלית, שמגלמת את דמותה של "וונדר וומן" בשובר הקופות הנוכחי בהוליווד. קוסמופוליטן ו-CNBC מכירים לקוראים שלהם את הכוכבת החדשה; האפינגטון פוסט עפים על הסטייל שלה; הגארדיאן כותבים על הסירוב של לבנון להקרין את הסרט; ביזנס אינסיידר מתלהבים מההיריון שלה; תכניות אירוח בארה"ב מזמינות אותה על תקן כוכבת על; ואתרים פופולריים כמו באזפיד לא מפסיקים לכתוב על הנציגה הישראלית בהוליווד.

במקביל, דמותה המושלמת של מי שעד עכשיו הייתה הישראלית הכי מדוברת בעולם, בר רפאלי, הולכת ונסדקת. האינסטגרם שלה הפך כבר מזמן לזירת התגוששויות וכל התבטאות פוליטית שלה – לצד כזה או אחר – גוררת אינספור תגובות זועמות. גם החשדות שמרחפים מעל ראשה על העלמת מסים לכאורה לא עוזרת לתדמית, כמו גם ההגעה לכותרות של אביה ושני אחיה בנסיבות שליליות.

כל זה מעלה את השאלה: האם מתרחשת לנגד עינינו תזוזה טקטונית? האם משבצת הישראלית המפורסמת בעולם רועדת תחת רגליה המחוטבות של מי שעד עכשיו החזיקה בתואר – בר רפאלי? והאם הישראלים מעדיפים להסיט את מבטם אל גל גדות כדמות הנערצת עליהם?

בעולם עפים עליה. גדות בפרימרייה לוונדר וומן (צילום: GettyImages)
בעולם עפים עליה. גדות בפרימרייה לוונדר וומן (צילום: GettyImages)

מבט על נתוני החיפוש בגוגל מעלה תמונה מעניינת. בחמש השנים האחרונות כבר התברגה גל גדות בעולם הזוהר ההוליוודי, עם תפקידים בסרטי "מהיר ועצבני", "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק", ועוד, והדבר משתקף בהשוואה בין נתוני החיפוש "Bar Refaeli" (כחול) ו-"Gal Gadot" (אדום). בשבועיים האחרונים התמונה מובהקת בהרבה.

עולם 5 שנים

הגרף היותר מעניין הוא גרף החיפושים בגוגל בעברית. אם מסתכלים על החיפושים בגוגל בעברית בשלוש השנים האחרונות, מקבלים תמונה שונה לגמרי: שליטה אבסולוטית של בר רפאלי (כחול). לא משנה בכמה סרטים שיחקה גל גדות בהוליווד, הישראלים מתעניינים הרבה יותר בבר רפאלי. והנה – בשבועיים האחרונים התבצע מהפך.

ישראל 3 שנים

האם היפוך המגמה הזה הוא משהו זמני, או שיש כאן סיכוי למשהו ארוך טווח? עורך "מאקו סלבס" גיל לוסטיג בטוח שקורה כאן משהו מהותי. "זה תהליך שקורה כבר כמה שנים. בחו"ל אף אחד כבר לא מתעניין בבר רפאלי. בארץ לאט לאט מגלים את גל גדות, ועכשיו כמובן היא כבר הרבה יותר גדולה".

הסיבה לכך, טוען לוסטיג, לא נעוצה רק ב"וונדר וומן", אלא באופי של השתיים כפי שהוא מתגלה לקהל. "ישראלים אוהבים לשנוא את רפאלי, ואוהבים לאהוב את גדות. אם בר רפאלי למשל, ביקום מקביל, הייתה מגלמת את 'וונדר וומן', הישראלים לא היו מפרגנים לה כמו שהם מפרגנים לגל גדות. את גדות אף אחד לא משמיץ ואין סביבה שערוריות, לעומת המצב אצל בר רפאלי שהוא הפוך לגמרי. זה לא סתם. אפשר גם לראות כמה בר רפאלי מקנאת – האינסטגרם שלה, שמלא בדרך כלל בפירגונים שלה לקולגות, לא מזכיר את 'וונדר וומן' וגל גדות בכלל".

בדרך למטה? בר רפאלי. צילום: Getty Images
בדרך למטה? בר רפאלי. צילום: Getty Images

אמיר צומר מ"וואלה! סלבס" טוען ש"זה יכול להתהפך. יש כאן צמיחה של כוכבת ענקית בקנה מידה בינלאומי. מבחינה עולמית כבר ברור שזה התהפך, וגם בישראל זה קורה לאט לאט. בניגוד לבר רפאלי, גל גדות עשתה הכל בשקט ובצניעות, והישראלים אוהבים את זה. אצל רפאלי הכל היה רועש.

"צריך לציין אבל שהן יושבות על משבצת שונה. התדמית הנחמדה של גדות פחות מסעירה אנשים. ההבדל ביניהן הוא שרפאלי מייצגת חיים שכולנו שואפים אליהם. היא חיה טוב, יצאה עם סופרסטאר הוליוודי, יש לה משפחה מעלפת. גל יותר חמודה כזו".

ערן סוויסה מ"ישראל היום", מנגד, לא משוכנע שזה מה שקורה. "כביכול, ההשוואה ביניהן מתבקשת, כי בר רפאלי היא הישראלית שעשתה את זה הכי בגדול בעולם וגל גדות עושה את זה עכשיו בענק", הוא אומר. "אבל זו ראייה מאוד מצומצמת. רפאלי לא הייתה שחקנית אף פעם, זה לא אותם אזורים. אין מקום להשוואה. גל גדות גם לא הגיעה לאותם הישגים. אמנם היא משיקה עכשיו את הסרט הכי גדול שיש וזה הישג עצום, אבל העניין סביב רפאלי עדיין גדול יותר. וזה לא ישתנה גם בשנים הקרובות".

[interaction id="593e7b89be3db6a6300b1d50"]