אתם בחרתם: אלה הסרטים הכי גרועים ב-20 השנים האחרונות

אנחנו שאלנו, אתם דירגתם. להפתעתנו, "באטמן נגד סופרמן" לא הגיע למקום הראשון, וגם לא "נחשים על המטוס". ועדיין, יצאה רשימה מכובדת מאוד (כלומר, נוראה ואיומה)

מהיר ועצבני, אווטאר, יחידת המתאבדים, דמדומים
מהיר ועצבני, אווטאר, יחידת המתאבדים, דמדומים
20 באוגוסט 2017

20. אפקט הפרפר

באמצע העשור הקודם הייתה תקופה שבה אשטון קוצ'ר נחשב להתגלמות הקוּל ו"אפקט הפרפר" נחשב לסרט חכם ואיכותי. עם הזמן הבנו שקוצ'ר שחקן בינוני במקרה הטוב, לא כל כך מגניב ולא ממש מצחיק, ושסרט המסע בזמן הזה הוא לא יותר משעשוע אינטלקטואלי לא מספק לבני 16.

19. הרי את מכושפת לי

הסרט הזה, שבאנגלית בכלל נקרא "Bedazzled", עובד על בסיס הומאופתי. בהתחלה היו האגדות העממיות על ד"ר פאוסטוס שמוכר את נשמתו לשטן, אחר כך העיבוד של כריסטופר מארלו לתיאטרון, יצירת המופת של גתה, ולאחר מכן אינספור עיבודים שונים ומשונים, ב-1967 הקומדיה "Bedazzled" עם פיטר קוק ודאדלי מור, ואז ב-2000 הגרסה הזו, עם  ברנדן פרייזר ואליזבת' הארלי. אחרי כל כך הרבה עיבודים ומיצויים, למרבה הצער, לא נשאר דבר מהתחכום והעומק של הסיפור המקורי. מילא זה היה מצחיק או סקסי, אבל גם זה לא. קחו ליד את "פאוסט" של גתה, תעשו לעצמכם טובה.

18. 300

דיס איז חארטה.

17. ששת המגוחכים

הסרט שפתח את שיתוף הפעולה בן ארבעת הסרטים של אדם סנדלר עם נטפליקס, אחרי ששלושה אולפנים ויתרו על הכבוד להפיץ אותו, וגם המביך שבהם. לכאורה מערבון וקומדיה בתיאוריה, שהדבר הזכיר ביותר בו הוא שהתסריט שלו היה כל כך גזעני שניצבים אינדיאנים שהשתתפו בסרט התפטרו ממנו בעודם על הסט. אה, והדמות הכי אמינה שם היא חמור שלא מפסיק לשלשל.

16. פרל הארבור

סרטי מלחמה אמריקאיים על מלחמת העולם השנייה לא חייבים להיות קיטשיים ודביקים ולנצל את המדיום לסחיטת כל טיפת רגש אפשרית, ולראייה: דנקרק. אבל כשבן אפלק, ג'וש הרטנט וקייט בקינסייל מעורבים בשלישיית אהבהבים נקרופילית, זה לא יכול לצאת טוב.

15. קטע מהסרטים

בתחילת שנות האלפיים התחיל בהוליווד ז'אנר שהיה אמור להיות פרודיה מתוחכמת על סרטי הנוער שופעי הסקס, המיזוגניה, ההורמונים ובדיחות הפלוצים, אך הוא מהר מאוד התאהב בעצמו בסקס, מיזוגניה, הורמונים ובדיחות פלוצים, ואנחנו נשארנו עם הרע שבכל העולמות.

14. התחלה (אינספשן)

ירים יד מי שהבין משהו.

13. מת לצעוק

ראו סעיף 15 מאונך, רק עם אימה.

12. אווטאר

קצת יקר להשקיע 240 מיליון דולר בגרסה מחודשת לפוקהונטס, לא?

11. קרוסרודס

רוב הסרטים שנוצרים במיוחד עבור כוכבי פופ לא בדיוק עשויים מהחומר של "הסנדק", אבל סרט המסע הזה הוא רמה אחת מתחת לסרטי הכוכבים הרגילים. ב"Rotten Tometoes" קיבל הסרט ציון ממוצע של 3.9 מתוך 10. רמה גבוהה.

10. פרוע על המערב

האמת היא שהרעיון לשלב בין המערב הפרוע לסטימפאנק לא מופרך מיסודו, ואכן הסדרה משנות השישים שעליה הסרט מתבסס נחשבת לאחד מאבות המזון של הסטימפאנק, אבל במקרה הזה הגאדג'טים והטכנולוגיה עיוורו את התסריטאים והתוצאה – 5 פרסי ראזי, כולל לסרט הגרוע ביותר.

9. המבול

כל האפקטים שבעולם לא יצילו את הדריסה האלימה הזו של הסיפור המקראי. מתברר שנח ומשפחתו אימצו ילדה עקרה שהופכת לבת זוגו של שם, חם יוצא לחפש בת זוג והופך לבן בריתו של תובל קין, אויבו של נח, שמסתנן לתיבה ומשכנע את המשפחה למרוד בנח, שרוצה להרוג את כולם, ואחרי שהמבול נגמר הופך לאלכוהוליסט. אה, ועוד לא הזכרנו את הנפילים-הרובוטריקים. לא נח לנו.

8. מהיר ועצבני

הדבר הטוב היחיד שיצא מכל אופרת הסבון-ופיצוצים הזו שנמתחת כמו מסטיק ולא מסכימה לעזוב אותנו בשקט הוא גל גדות. אז תודה על זה, אבל סיימתם את תפקידכם ואתם יכולים ללכת עכשיו.

7. באטמן ורובין

גם קאסט מדהים (על הנייר) שכלל את ג'ורג' קלוני, ארנולד שוורצנגר, אומה תורמן, כריס אודונל ואלישה סילברסטון לא הצליחו להציל את הכישלון הקולוסאלי הזה. אחרי ההצלחה האדירה של סדרת באטמן המתחדשת של סוף שנות השמונים ותחילת התשעים ("באטמן", "באטמן חוזר", "באטמן לנצח") הגיעה האכזבה המהדהדת הזו של ג'ואל שומאכר, שעד היום נחשבת לאחד הסרטים הגרועים שנעשו אי פעם. ג'ורג' קלוני אפילו נאלץ להתנצל על כך, ומעריצי באטמן נאלצו לחכות 8 שנים עד לחזרתו של איש העטלף למסכים, עם "באטמן מתחיל" של כריסטופר נולאן.

6. נחשים על המטוס

עוד בסדרה: כרישים על האונייה, חייזרים בדירת הסטלנים, מסריחים במעלית.

5. קאטוומן

סרט גיבורי על של DC שמצליח לצאת בגירעון של 18 מיליון דולר ולזכות בארבעה פרסי ראזי. איך זה קורה? מבקר הקולנוע המוערך רוג'ר אברט כלל אותו ברשימת הסרטים השנואים עליו, מפני שלהאלי ברי לא הייתה באמת דמות, אם לומר זאת בעדינות. צפו בסרט ונסו לומר מה עבר עליה כשהפכה לאשת חתול, מה היא הרגישה אחרי השינוי הגדול בחיים שלה. חוץ מזה שהיא נהייתה סקסית. ברי הגיעה בעצמה לקבל את פרס הראזי ואמרה: "תודה לאחים וורנר ששמו אותי בסרט כזה מחורבן ונוראי, זה בדיוק מה שהקריירה שלי הייתה צריכה".

4. דמדומים

לא נסלח לקריסטן סטיוארט ורוברט פטינסון על שני דברים: משחק אנמי ברמה של דמויות קרטון והפיכת הערפדים לתופעת נוער היסטרית ומאוסה.

3. באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק

כדי להבין עד כמה הביקורות היו קטלניות עבור הסרט הזה, צריך רק להסתכל על ההפרש בין ההכנסות בשבוע הראשון לשני. בסוף השבוע הראשון לצאתו היה מדובר בשובר קופות ענק עם הכנסות של כ-197 מיליון דולר, שירדו ב-70% לכ-51 מיליון דולר בלבד בסוף השבוע השני. האכזבה של הקהל משיתוף הפעולה הגרוע בין השחקנים, האווירה האפלה וחוסר ההומור הביאה את DC לחשב מסלול מחדש, ולראייה: "וונדרוומן" כבר היה אחר לגמרי.

2. יחידת המתאבדים

בינואר האחרון צייץ בטוויטר דיוויד אייר, במאי "יחידת המתאבדים", את הציוץ הבא: "אני יודע של'יחידה' יש פגמים. אלוהים, כל העולם יודע את זה. אין דבר כואב יותר מלהרים בבוקר עיתון ולראות כמה שנים של דם, יזע ודמעות נקרעות לגזרים. אוהבים לשנוא שם בחוץ. האם הייתי עושה דברים אחרת? ברור. הלוואי שהייתה לי מכונת זמן". וזה אומר הכל.

1. חמישים גוונים של אפור

ובכן. זה הסרט שבחרתם כגרוע ביותר בעשרים השנים האחרונות. בואו נתחיל הפוך: מה טוב בסרט הזה? שהוא כנראה קצת יותר טוב מהספר שעליו הוא מבוסס. חוץ מזה – כלום. סיפור האהבה סתמי, המשחק מזעזע, הכימיה לא קיימת, העלילה מתפיידת מהר מדי, והקינק לא ממש קינקי. קבלו את חמישים הבעיות הכי גדולות ב"חמישים גוונים של אפור".

>> למתחם הקולנוע והסרטים של Time Out