מותו של סוכן: התפקידים המבזים ביותר של השחקנים הגדולים

מישהו בשרשרת המזון של הוליווד הפעיל שיקול דעת לקוי, וכך שחקנים ראויים לגמרי (קווין ספייסי, מייקל קיין, גארי אולדמן) מצאו את עצמם מתבזים: בתור חתולים מצוירים, בהמשכון ה־200 ל"מלתעות" או בתחפושת גמד. אבל שום דבר לא משתווה לסיבה המדהימה שבגללה דיבב ביל מאריי את גארפילד

מי יותר ממורמר? גארפילד וביל מארי
מי יותר ממורמר? גארפילד וביל מארי
7 באוגוסט 2016

בהוליווד כמו בהוליווד – בשביל לסיים קריירה עם סרטים מצוינים בלבד צריך או למות ולהפוך לאגדה (ג'יימס דין, ג'ון בלושי), או לפרוש בלי לעשות מזה ענייין (ריק מורניס עדיין חי). אבל לרוב, שחקנים ימשיכו לעבוד עד שימצאו את תפקיד השפל שלהם ואז ימשיכו עוד קצת. לכבוד קווין ספייסי שהופך לחתול בסרט החדש "מר תשע נשמות" ומגלה דרך עיני החתול איך המשפחה שלו חיה כשהוא לא בבית (באמת, זו העלילה האמיתית של הסרט), חזרנו לכמה מתפקידי השפל הגדולים והאהובים (בערך) של מיטב השחקנים בהוליווד.

בן קינגסלי, "גורו האהבה"

יש רגעי שפל ויש מה שבן קינגסלי עשה לקריירה שלו באחד הסרטים המושמצים ביותר בתולדות הוליווד. ב"גורו האהבה" הרס מייק מאיירס את הקריירה (וחבל, הוא קומיקאי ענקי) שלו, אבל על הדרך דרס גם את קינגסלי המסכן, שאותו ליהק לתפקיד הגורו ההודי טוגינמאיפודאה. האיש שזכה באוסקר על משחק מכמיר לב ב"גנדי" שיחק פעם נוספת הודי – רק שהפעם עם כל סטריאוטיפ נורא שהיה בנמצא.

וופי גולדברג, "תיאודור רקס"

"תיאודור רקס" הוא סיפור קלאסי על הבטן האפלה של המכונה ההוליוודית של בניינטיז, בשיא כוחה והצלחתה הכלכלית, בתקופה שבה הציבור האמריקאי האמין שהוא עשיר מאי פעם ובשביל ללכת לקולנוע נאלצת לעמוד בתור ארוך מאוד. באקלים קולנועי כזה, מי לא ירצה לראות סרט בכיכובה של וופי גולדברג כשלצדה משחק שוטר שהוא גם דינוזאור? הסרט התחיל כדיסטופיה אפלה ומוזרה על עולם שבו בני האדם חיים לצד דינוזאורים, אבל ככל שהם גייסו יותר כסף הבינו הבמאי והמפיק שהם צריכים לשנות עוד ועוד את הטון, בעיקר אחרי שגולדברג נכנסה לתמונה. הסרט, שעלה 35 מיליון דולר, לא זכה אפילו להפצה בבתי הקולנוע ונשלח ישירות לספריות הווידיאו. חבל, יש כימיה נהדרת בין וופי גולדברג לדינוזאור שכל הזמן מפיל דברים עם הזנב שלו.

טים אלן ורוברט דאוני ג'וניור, "הכלב שאגי"

"הכלב שאגי" מכיל שניים במחיר אחד: אלן ודאוני ג'וניור. אלן אמנם מעולם לא היה שחקן מאוד איכותי, ועדיין מביך לראות אותו בסרט הזה: אבא שלא כל כך קרוב למשפחה שלו, עד שיום אחד מגיע לבית המשפחה כלב (לא חתול! זה קווין ספייסי! הפעם זה כלב, שזה שונה מאוד) ונושך אותו, והאבא והכלב מתחילים להפוך זה לזה. טים אלן נובח על אנשים, רודף אחרי חתולים ומכניס את הראש לקערת המים. אחראי למחדל הזה רוברט דאוני ג'וניור, שמשחק גנטיקאי משוגע. כבר יותר כיף להיות במכון גמילה.

מייקל קיין, "מלתעות: הנקמה"

מייקל קיין שיחק בכמעט 100 סרטים, אבל אף אחד מהם לא מביך כמו הסרט האחרון בסדרת "מלתעות", שבו הכריש כל כך אובססיבי לשחקנית לוריין גריי, שכאשר הוא (הכריש) מגלה (כן, הכריש מגלה) שהיא טסה לאיי בהאמה, הוא פשוט שוחה אלפי ק"מ נגד הזרם בשביל למצוא אותה ולטרוף אותה. תפקידו של מייקל קיין מסתכם בלעמוד על סירה ולהיראות מודאג מכרישים ומהמשך הקריירה שלו.

גארי אולדמן, "משפחה קטנה שלי" ("Tiptoes")

נתחיל מהסוף – יש סרט שבו גארי אולדמן משחק גמד. בחור (מתיו מקונוהיי) פוגש בחורה (קייט בקינסייל), הם מתאהבים, הבחורה מגלה שאחיו התאום של הבחור הוא גארי אולדמן, רק בקטן. וכך מתברר שהבחור הוא בעצם היחיד במשפחתו שאיננו גמד! ואם כל זה לא מספיק – היא בהיריון! מה ייוולד להם, גארי אולדמן או מת'יו מקונוהיי? אף שהטריילר של הסרט, שהפך לסנסציית אינטרנט, טוען שזהו תפקיד חייו של אודלמן, גם מהסרט הזה נמנעה הפצה קולנועית והוא הלך ישר ל־DVD.

ביל מאריי, "גארפילד"

לביל מאריי אין סוכן. במהלך השנים זה הפך לבדיחה: הוא מופיע בסרטים טובים יותר וטובים פחות, אבל היה נראה שהוא לכל הפחות לא לוקח כל תפקיד שזורקים לעברו. ובכן, התדמית הזאת נשברה ברגע שהוא לקח את התפקיד של חתול כתום שאוהב לזניה ושונא ימי שני. באנימציית תלת ממד. שנים לאחר מכאן טען מאריי שהסיבה שהוא לקח את תפקיד גארפילד היא בכלל טעות אנוש: כשהוא קיבל את התסריט הוא ראה ששם התסריטאי הוא ג'ואל כהן, ולכן חשב שהתסריט נכתב על ידי אחד מהאחים כהן. אחרי שהוא הסכים לעשות את הסרט הוא הבין שמדובר בכלל בכהן אחר, שאפילו מאיית את השם שלו אחרת (Cohen ולא Coen). כל זה לא מסביר, כמובן, את "גארפילד 2".

"מר תשע נשמות", מחמישי בקולנוע