פול גז: ראיון עם פול פייג, האיש הכי מצחיק שלא שמעתם עליו

הבמאי פול פייג מאמין בנשים. למעשה, הוא חושב שהן הרבה יותר מצחיקות מגברים ומזדעזע כשהאנשים סביבו חושבים אחרת. אחרי הסרטים "מסיבת רווקות" ו"עצבניות אש", הוא כובש את העולם עם "מרגלת" בכיכובה של מליסה מקארתי ומתכונן לרימייק הנשי המדובר ל"מכסחי השדים"

פול פייג (צילום: Rob Greig)
פול פייג (צילום: Rob Greig)

פול פייג הוא, ככל הנראה, האיש הכי מצחיק שמעולם לא שמעתם עליו. הוא היוצר של סדרת הקאלט "פריקים וגיקים" (צפו בדחיפות אם פספסתם), הוא ביים פרקים של כמה מהסדרות החשובות ביותר בטלוויזיה האמריקאית ("משפחה בהפרעה", "רוק 30", "מד מן", "מחלקת גנים ונוף" ו"המשרד") ולאחרונה הפך לנותן החסות הרשמי של הנשים המצחיקות ביותר בהוליווד כבמאי של "מסיבת רווקות", "עצבניות אש" ושל הפרויקט הבא שלו – הרימייק הנשי ל"מכסחי השדים".

סרטו האחרון הוא "מרגלת" בכיכובה של מליסה מקארתי כסוכנת CIA מגושמת אך מבריקה, שעיקר עבודתה נעשית מאחורי השולחן כשותפה הסמויה של ג'וד לאו – עד שניתנת לה הזדמנות לעבוד כסוכנת סמויה ולהעמיד פנים שהיא עקרת בית חובבת חתולים מאייווה, וכוכב סרטי האקשן האיקוני ג'ייסון סטיית'ם מצטרף אליה לטירוף.

הנה כמה דברים שפייג – שללא ספק היה זוכה באוסקר לו הייתה קטגוריה לבמאי עם הכי הרבה סטייל – למד במהלך הקריירה.

 כשיש לך ספק – רקוד קונגה

"היה רגע מכונן אחד שבו החלטתי שאני רוצה לעשות קומדיה – הייתי בן 6 או 7 ושרתי במקהלה מול כל בית הספר. פתאום נתנו לי מאראקס, אז התחלתי לשקשק בהם ולעשות ריקוד קונגה קטן. הקהל השתולל מצחוק. ככל שרקדתי יותר, כך הם צחקו יותר. זו הייתה חוויה רוחנית, לא התגברתי עליה מאז".

עולם הקומדיה נעשה גברי מדי

"לנשים היו כל כך הרבה תפקידים גרועים בקומדיות גבריות ב־35 השנים האחרונות. ראיתי הרבה נשים מצחיקות שהפכו לא מצחיקות בסרטים, רק כי הן נאלצו לגלם קריקטורות של מה שגברים חושבים על נשים. זה מאוד הפריע לי. אני אוהב לעבוד עם נשים, הן מצחיקות אותי יותר מגברים. מליסה מקארתי, למשל, מעולה. מגוחך שהשאלה 'האם נשים הן מצחיקות' בכלל עולה לדיון. זה כמעט מקביל לגזענות".

אם משהו לא קיים, תמציאו אותו

"אני מת על סרטי מרגלים, אבל הבנתי שאף אחד לא ייתן לבחור שביים את 'מסיבת רווקות' לעשות סרט ג'יימס בונד. אז המצאתי את 'מרגלת'".

ג'ייסון סטיית'ם מצחיק מאוד

"לג'ייסון יש מלא הומור עצמי. ב'מרגלת' ביקשתי ממנו לשחק את הדמות המגוחכת שלו לחלוטין ברצינות. כשאני עובד עם אנשים שאינם קומיקאים אני בדרך כלל אומר להם להוריד את הווליום. כששחקנים מגיעים לסט בגישת 'אני הולך להיות מצחיק' – אפשר ממש להריח מהם את הזיעה. זה פשוט לא עובד ככה".

הוליווד טעתה לגבי קומדיות נשיות

"לפני שעשיתי את 'מסיבת רווקות', כולם אמרו לי שזה לא יעבוד וכמעט האמנתי להם. חשבתי לעצמי: האנשים האלה בשואוביז, הם בטח יודעים משהו שאני לא יודע. בסוף החלטתי לסמוך על האינטואיציות שלי. יש כל כך הרבה קומדיות רומנטיות שכתובות יתר על המידה. 'מסיבת רווקות' עבד בגלל הכנות".

תמיד יש צורך בגרסה רדיקלית של "מכסחי השדים"

"קיבלתי את ההצעה לביים את הרימייק לסרט הקלאסי בזמן הצילומים של 'מרגלת'. הרגשתי מוזר. הכוכב הרולד ראמיס הלך לעולמו, ביל מארי לא רוצה להשתתף, אבל משום מה המשיכו לבקש ממני לעשות את זה. ניסיתי לחשוב איך בכל זאת אפשר לעשות את זה, ופתאום היה לי רעיון – אולי אני אלהק את כל הנשים המצחיקות שאני מכיר? הרבה אנשים כועסים שאנחנו מתעסקים ככה עם הסרט, ואני מבין את זה. זה לגיטימי. אבל כשהטענה היא 'איך אתה מעז ללהק נשים!', זו באמת סתם מיזוגניה".

הגיע הזמן לקטגוריית אוסקר עבור הקומדיה הטובה ביותר

"אפילו נפגשתי עם ראש האקדמיה לקולנוע לגבי זה, אבל ככל שזה נשמע נדוש – לשמוע קהל צוחק במשך שעתיים זה טוב יותר מכל פרס. בכל זאת, קשה מאוד לעשות קומדיה. כדי שקומדיה תעבוד, זה חייב להיראות חסר מאמץ".