פריז פריים: הסרטים המומלצים בפסטיבל הקולנוע הצרפתי

פסטיבל הקולנוע הצרפתי חוזר השבוע לישראל בפעם ה-15. הנה 9 המלצות על הסרטים הכי טובים – לא לפרנקופילים בלבד

"להתראות שם למעלה"
"להתראות שם למעלה"
11 במרץ 2018

11להתראות שם למעלה

סרט הפתיחה של הפסטיבל הוא דרמה יצירתית ויוצאת דופן המתרחשת בסוף שנות ה-20 של המאה הקודמת. שני חיילים משוחררים – אמן מעוות פנים ורואה חשבון – רוקמים תוכנית נקמה במפקד שהרס את חייהם במלחמה הגדולה.

[tmwdfpad]

120 פעימות בדקה

זוכה הגרנד פרי בפסטיבל קאן ופרס הסזאר חוזר לשנות ה־90 ומלווה קבוצת אקטיביסטים להט"בים הנאבקים לעורר מודעות למחלת האיידס. מצטרף חדש לקבוצה נשאב אל הדיונים הפוליטיים ופעולות המחאה הסוערות ומתאהב בפעיל אחר, בעצמו נשא HIV.

ברברה

במאי ושחקנית עובדים על סרט ביוגרפי על זמרת השנסונים האהובה ברברה ונשאבים אל תוך חקר דמותה. האחד מנסה לפענח את קסמה דרך שירים וקטעים מהארכיון, השנייה מנסה לחקות את דמותה בצורה המדויקת ביותר. ביים מתיו אמלריק, בעצמו שחקן ("הפרפר ופעמון הצלילה").

בית ליד הים

שלושה אחים מגיעים לבית המשפחה הציורי בדרום צרפת כדי לבקר את אביהם החולה. כפי שקורה בדרך כלל במפגשים משפחתיים כאלה, סודות מהעבר צפים ומריבות שחיכו שנים להבשיל מתפרצות. הבמאי רובר גדיגיאן והשחקנית אריאן אסקאריד, זוג נשוי במציאות, יתארחו בפסטיבל.

עיניים ללא פנים

קלאסיקת אימה פיוטית ורבת השפעה משנות ה־60 של הבמאי ז'ורז' פראנז'ו. פניה של כריסטיאן הושחתו בתאונת דרכים ואביה המנתח נחוש להעניק לה פנים חדשות. הוא חוטף נערות ועורך ניסויים בתקווה לפתח ניתוח השתלה ראשון מסוגו, אך מעשיו רק מחמירים את מצבה של הבת.

קשר משפחתי

רגע לפני שהוא הופך לסבא, מומחה לפירוק פצצות מגלה בדרך מקרה שהאב שגידל אותו איננו אביו הביולוגי. אביו האמיתי מתגלה כטיפוס חביב ושובה לב, אבל המפגש ביניהם מסבך את חייו אפילו יותר.

קנאה

בסרט שהוא משהו בין קומדיה שחורה למותחן פסיכולוגי, קארין ויאר ("דליקטסן") היא מורה לספרות המכלה את זמנה בקנאה בסובבים אותה: בתה בת ה־19, החברות, הקולגות, השכנים ומי לא.

להיות מספר אחת

מהנדסת בכירה מקבלת הזדמנות חסרת תקדים להפוך למנכ"לית הראשונה של חברת ענק. כצפוי, שבירת תקרת הזכוכית גורמת לרסיסים לעוף לכל עבר והמנכ"לית נדרשת לאזן בין שלל צרות וסיבוכים (במשרד או בבית).

הלא אנושי

הסרט הוותיק ביותר בתוכנייה הוא קלאסיקה אילמת משנת 1924. אחד ממחזריה הרבים של זמרת אופרה מפורסמת מתאבד, אך כשהיא מגיעה לראות את גופתו היא מגלה שהוא עדיין חי. סיפור האהבה ביניהם ייתקל בשלל מכשולים מוזרים.

← פסטיבל הקולנוע הצרפתי ה־15, 13.3־7.5 בסינמטקים (תל אביב, חולון, הרצליה, ירושלים, חיפה, ראש פינה ושדרות) ובגלובוס מקס אשדוד