אוליבר טומפסט כמעט לא היה מספיק דושבג לתפקידו בברנשים וחתיכות

אוליבר טומפסט, שמשחק את התפקיד הראשי ב"ברנשים וחתיכות" בהפקה הלונדונית שתגיע לישראל השבוע, נאלץ לעטות חליפה של מהמר קשוח ואנוכי. מזל שהבמאי לא התעקש שיגלם אותו שחקן עם תכונות אופי דומות, אחרת הוא בחיים לא היה מקבל את התפקיד

מתוך "ברנשים וחתיכות". צילום: ג'והן פרסון
מתוך "ברנשים וחתיכות". צילום: ג'והן פרסון
11 בספטמבר 2016

"כשמכירים את סקיי, בהתחלה מקבלים את הרושם שהוא אנוכי, שמה שמניע אותו הוא האגו והכסף", מסביר אוליבר טומפסט, המגלם את סקיי מסטרסן ב"ברנשים וחתיכות" (תפקיד שבקולנוע גילם מרלון ברנדו, ששיחק מול פרנק סינטרה), הפקה של הווסט אנד בלונדון – אחד ממעוזי התיאטרון החשובים בעולם – שתגיע לישראל השבוע. "השקפתו על נשים היא די אנוכית ושוביניסטית, אבל האהבה קוראת תיגר על תפיסת העולם שלו. זה סיפור אהבה הוליוודי שבסופו הוא הופך אדם לטוב יותר".

הנימה הצנועה והרגועה של טומפסט אינה מנבאית את הדומיננטיות הבימתית ואת הביטחון העצום שלו שיצרו את הקריירה שלו: מנער מקהלה ב"מרשעת" לתפקידים ראשיים במחזות זמר.

אתה משחק לצד שוואן האריסון שמגלמת את אהובתך, שרה בראון.

"שוואן ואני למדנו יחד בקולג'. התראינו תמיד בהפקות של הווסט אנד, אבל זו העבודה המשותפת הראשונה שלנו. אפשר לומר שההיכרות עזרה לכימיה על הבמה, אבל אני מאמין שכימיה טובה היא פשוט תוצאה של שני שחקנים שממשיכים וממשיכים לעבוד ביחד".

לרוב השחקנים יש נקודה שהיא פריצת דרך בקריירה, מה הייתה הנקודה שלך?

"טוב, רוב השחקנים יגידו לך שהם מקווים שזה עוד לא קרה להם. אני מרגיש שיש כמה מופעים שהשתתפתי בהם שאפשר לומר שהם פילסו לי את הדרך בכיוון הנכון: 'מרשעת' ('Wicked'),י'We Will Rock You' (מחזמר מבוסס על שירים של קווין – ד"א) ו-'Rock of Ages'. אחרי המופעים האלה רציתי להשתתף במשהו שונה וככה הגעתי ל'ברנשים וחתיכות'. אתה תמיד צריך להיות מוכן לאודישן הבא: להכיר את המופעים החדשים, להיות בקשר עם הסוכן שלך – אולי זה תפקיד שדורש כושר מצוין או כישורי שירה מסוימים – כי כשהאודישן מגיע יש לך הזדמנות אחת להוכיח שאתה האדם המתאים לתפקיד. זו תעשייה כל כך תחרותית שאם אתה לא תהיה אפילו קצת לא מוכן מישהו אחר יהיה מוכן במקומך. אתה צריך להיות הגרסה הכי טובה של עצמך כל הזמן. אני לא מצפה שיום אחד אופיע על פוסטר של סרט או אזכה באוסקר, אבל לפחות אני תמיד מאתגר את עצמי להיות טוב יותר מקודם".

מה היה תהליך העבודה על המחזמר?

"אומרים שהמשמעות של במאי טוב מתחילה בליהוק, וזה אומר שכבר בזמן האודישנים לתפקיד מסוים אתה מחפש מישהו שהוא קרוב יותר לדמות במציאות. אבל במציאות אני לא דומה לסקיי. אין לי אגו כלל, בטח שאני לא קשוח כמוהו ואני אוהב ומכבד נשים. אבל האופן שבו הצגתי את הדמות באודישן היה הכי קרוב לאופן שבו הבמאי, גורדון גרינברג, ראה בעיני רוחו. הרבה מדרישות הבמאי נפלו על כתפיי. מצד אחד להביא אופי לדמות ויחד עם זאת לציית לתסריט הבאמת גאוני של 'ברנשים וחתיכות', שכבר סיפר את הסיפור בצורה הטובה ביותר לפני שבכלל ניגשת לעבודה".

קרלוס קוסטה ואנדרו רייט קיבלו מועמדות לפרס על הכוריאוגרפיה הטובה ביותר. נשמע תובעני מאוד.

"הדמות שלי לא צריכה לרקוד יותר מדי, אבל אני חושב שזאת הכוריאוגרפיה הכי טובה שיצא לי לראות על במות הווסט אנד. כשצופים בה מדהים כמה היא מחזירה אותך אחורה בזמן, ישר לברודווי של שנות ה־50 – תור הזהב של המחזמר. יש סצנה במחזמר בה אנחנו נוסעים להוואנה בקובה, שם קרלוס גדל, ככה שהכוריאוגרפיה בקטע הזה היא הכי אותנטית שיש. גם קטעי הבלט שהוא יצר למהמרים האחרים מבריקים בכך שהם בכלל לא מערערים את הקשיחות והגבריות של הדמויות של המהמרים והגנגסטרים".

תמיד ידעת שאתה רוצה לשחק?

"בערך. תמיד אהבתי ספורט ומוזיקה, משם איכשהו התגלגלתי למשחק. יש ימים שבהם הייתי רוצה לא להיות שחקן אבל יש ימים שאני מודה לאלוהים שזה המקצוע שלי. זה לא היה החלום שלי כשהייתי ילד או משהו כזה. כשהייתי צעיר הייתי עסוק פשוט בלהיות ילד ונהניתי מהחופש שהיה לי אז, אבל עכשיו כבר נשאבתי לצד הקרייריסטי, למרדף אחר החלומות והיעדים. לא, לא הייתי אומר שזה הדבר היחיד שרציתי לעשות בחיי, זה פשוט משהו שקרה לי לקראת סוף שנות העשרה שלי. לא שאני לא מתחרט על כך – כשזה הולך טוב זו העבודה הטובה ביותר בעולם".

"ברנשים וחתיכות", האופרה הישראלית, שאול המלך 19 תל אביב, שלישי־חמישי (13.9־15.9) 20:00; שישי (16.9) 16:00, 21:00; שבת (17.9) 16:00, 20:00; שני־שלישי, חמישי (19.9־20.9, 22.9) 20:00; שישי (23.9) 13:00. 190־438 ש"ח