לכולם יש מה להגיד: הרצאות TED חוזרות לתל אביב

פורמט הרצאות הבזק הפופולרי להחריד חוזר לתל אביב, אבל מה עם ההרצאות שבאמת צריך?

הרצאת TED
הרצאת TED
18 בינואר 2017

מתברר שמלאי ה"רעיונות ששווה להפיץ" פשוט לא נגמר. אירוע TEDxWhiteCity חוזר לעיר הלבנה לסיבוב נוסף של הפורמט הפופולרי להחריד. סדרת הרצאות הבזק זוכה בשנים האחרונות לפופולריות בלתי רגילה, ולא במקרה. מדובר בפורמט אידיאלי לעידן האינטרנט – אנשים חכמים מעבירים את הידע שלהם באופן נטול אמצעים ומספיק מהר כדי שתשומת הלב שלכם לא תנדוד לגיף חתולים. היי, הם משחקים עם כדור צמר, זה ממש חמוד.

השנה תתמקד הוועידה בנושא הכמעט כללי מכדי להבין: "יעד: לא ידוע". כמו שאפשר לנחש, לא הרבה ידוע על תוכן ההרצאות שיועברו. עם זאת מבט קצר על רשימת המרצים של השנה תוכל לרמוז בנוגע לכיוונים שהם עשויים לקחת: הג'ודוקא אורי ששון, שהביא לישראל מדליית ארד ועדיין מנסה להדחיק מפגש עם מירי רגב; יפעת יודובסקי, מייסדת הרשת החברתית VENT שמיועדת לעזור לבני נוער בלימודים שיתופיים באמצעות סרטוני וידיאו, כנראה בעזרת פילטרים של סנפצ'אט; ורד שביט, מנהלת הבלוג אבק דיגיטלי העוסק בחיים אונליין לאחר המוות שתהפוך את הצפיה בסרטי הזומבים למפחידה בהרבה ("הוא לא הספיק למחוק את ההיסטוריה של הדפדפן!"); ערן כץ, שיאן גינס בזיכרון שמקיים סדנאות בתחום פיתוח הזיכרון והאינטליגנציה ואחרים.

במהלך שבע שעות האירוע יספגו המאזינים ודאי הרבה ידע, זוויות חשיבה חדשות והשראה, אבל למה לא לקחת את הרוח של TED למקומות חדשים; או ברוח האירוע – ליעדים לא ידועים? הרי אנחנו זקוקים נואשות להרצאת TED שתספר לנו איך לעזאזל רואים סדרות בקודי, או להרצאה שתלמד אותנו באיזה עמוד של פינטרסט נמצא את האושר. ומה עם ההרצאה "לחלום בגדול – לכוון לבינוני"? בקיצור, ההרצאה שבאמת חסרה היא "איך להשיג הרצאת TED משלך".

TEDxWhiteCity, בית האופרה (המשכן לאמנויות הבמה), שד' שאול המלך 19 תל אביב, רביעי (25.1) 9:30, 215־275 ש"ח